Pyöräillen 10 km joka aamu ja iltapäivä?

Joskus muinoin, kun emme vielä asuneet keskustassa, ajoin pyörällä päivittäin töihin yhteensä 12 km päivässä, matkaa siis suuntaansa oli 6 km. Se sujui ihan hyvin, enkä usko että muutama kilometri lisää mitään meinaa.

Minä kyllä olen aina harrastanut lenkkeilyä ja muutakin kuntoilua, että en ihan kylmiltäni siihen lähtenyt. Mutta en usko sen vaativan kamalia atleetin ominaisuuksia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
No osaatteko sanoa suurinpiirtein aikaa, mikä teillä on mennyt. Ei viitsi kuitenkaan monta tuntia tuhrata tuohon matkantekoon.

Jaahas, pitäs alkaa vissiin sitten katsomaan, josko ostais ensin sen pyörän... :D
Tuohan riippuu ihan siitä millaisella vauhdilla pystyt ajamaan, onko esim. paljon liikennevaloja ym. kokeilemalla selviää parhaiten. Tai arvioi mikä olisi oma keskivauhtisi.
 
Varmasti onnistuu, jos itse vain motivoituu siihen. Mulle tuli jokunen vuosi sitten eron jälkeen (aikana ennen omaa autoa) päivittäin melkein 50km pyöräilyä pakosti, kun ensin fillaroi lapsen hoitoon ja sitten töihin ja työhön kun liittyy olennaisesti siirtyminen paikasta a paikkaan b, niin kivasti tuli kuntoiltua. Ja pohjakuntoa ei tuohon maailman aikaan paljolti löytynyt... Henki pihisee vieläkin ja välillä katkeran laiskottuneena muistelen niitä aikoja *nimim. Autolla joka paikkaan*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
No osaatteko sanoa suurinpiirtein aikaa, mikä teillä on mennyt. Ei viitsi kuitenkaan monta tuntia tuhrata tuohon matkantekoon.

Jaahas, pitäs alkaa vissiin sitten katsomaan, josko ostais ensin sen pyörän... :D
Voi mä en muista miten kauan meni aikaa kun siitä on muutama vuosi aikaa kun tuota pyöräilyä töihin harrastin.....en tiä meneekö puoli tuntia pahasti pieleen. Sen vaan muistan, että eka kerralla kuvittelin menevän paljon kauemmin kuin menikään ja olin oikein reilusti etuajassa töissä (oli vähän aika pitkää odotella kun ei voinut mitään vielä alottaa =) ) että todennäkösesti kuitenkin aikaa menee vähemmän kuin luuletkaan B)
 
Minulla työmatka aikanaan 11,5km ja pyörällä tuon liikuin mielelläni. Oli itseasiassa monesti nopeampi mitä julkiset olisivat olleet. Matkaan kuluva aika riippui ajankohdasta, matka kulki Tukholman keskusta läpi, nopeimmillaan pyhäaamuisin pääsi kotiin puolessa tunnissa vaikka oli iso ylämäki vastassa. Iltaisin väkeä ja liikennettä oli sen verran että aikaa kului jonkin varran enemmän. Varmaan 40 minuutissa pääsi silti pahimmistakin ruuhkista.
 

Yhteistyössä