PYÖRÄN PERÄKÄRRY kokemuksia

Etsin polkupyörän perräkärryä / lasten kuljetusvaunua kahdelle lapselle, kaksoset 2v.

Onko jollain kokemuksia, paljonko maksaa, mistä kannattaa hankkia? minkä merkkinen? Haluaisin edullisen, käytettykin kävisi.

:flower:

Kiitos etukäteen!
 
km
Halvin löytyy biltemasta, viime kesänä hinta oli 129e. Mutta laadusta en sitte tiedä. Meillä itsellä on spectran (lastentarvikeliikkeestä ostettu) alumiinirunkoinen peräkärry. Hintaa oli 450e mutta mitä oon verrannu bilteman ym halpoihin kärryihin niin on niissä sitte tasoeroaki ja eroa turvallisuudessa ym. TOisaalta kaverit, joilla on toi halpa versio, on kuitenki siihen olleet ihan tyytyväisiä.

Jos tulee kovaan käyttöön niin suosittelen satsaamaan laatuun. Jos haluat viedä lapsia sillä pitkään niin tää meidän oma on huomattavasti korkeampi ja siinä on isompi painoraja kuin tossa halvassa, eli menee pidempään. Jos käyttö on vähäistä tai satunnaista niin silloin varmasti halpakin versio ajaa asiansa.
 
toimiva
Pyörän peräkärry on kyllä toimiva vehje. Meillä Biltemasta ostettu, muistaakseni 169 euroa uutena. Lasten maksimi yhteispaino 36 kg. Kolmatta kesää meillä tuo käytössä ja hyvin on toiminut.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
olen myös kiinnostunut. Minkä kokoinen vielä mahtuu kyytiin?
Meillä spectran kärryyn mahtuu syksyllä eskariin menevä ihan kevyesti (tosin ei enää oo kyydissä ku ajaa itse omalla pyörällä, mutta mahtuu kuitenki, on kokeiltu) ja painoraja on kärryssä 50kg. halvemmissa, esim bilteman omassa, painoraja 36kg ja se on huomattavasti matalampi eli sinne ei mahdu kovin iso enää.

 
vieras
Meillä on Bilteman malli, mahtuu kaksi lasta, painoraja 45kg. Istuimia ei saa lepoasentoon, mutta sujuvasti ovat lapset nukkuneet kyydissä istualtaankin.
4v (108cm/18kg) ja 5v (114cm/18kg) mahtuvat hyvin kyytiin kypärineen ja on hyvä vetää - paitsi ylämäet. ;)
Maksoi 130e ja pyörään kiinnitettävät kiinnityspalikat maksoivat 7e kappale, sekä minun että miehen pyörään ostettiin sellaiset. Toimitus kotiovelle 15e.

Tyytyväisiä ollaan oltu, etenkin kun takakonttiin mahtuu kaksi kauppakassia. :) Ainoa miinus on että pyöriin sopii maastopyöräpumppu eikä tavallinen fillarinpumppu, vaikka pumppu maksoi vain muutaman euron, niin on oltava kaksi erilaista pumppua.
 
vieras
Lisään vielä että Bilteman kärryn suomenkielisessä ohjeessa lukee painorajana 36kg, ja kärryssä itsessään lukee 45kg. Ihan ongelmitta on kulkenut lapsia lähemmäs 40kg painosta ja ostokset päälle. ;)
 
jos voi
meillä on burleyn, tilasin ulkomailta rahteineen 500 euroa (suomessa lähemmäs 800). Tuo on kaikkein korkein ja sen saa irrotettua pyörästä kaksosten rattaiksi, eli jos menee vaikka kauppaan voi sen irrottaa mukaan, pakata ne viisi kauppakassia kärryn perään ja menoksi. Suosittelen, saat omasi melkein takaisin kun myyt eteenpäin!
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
olen myös kiinnostunut. Minkä kokoinen vielä mahtuu kyytiin?
Meillä spectran kärryyn mahtuu syksyllä eskariin menevä ihan kevyesti (tosin ei enää oo kyydissä ku ajaa itse omalla pyörällä, mutta mahtuu kuitenki, on kokeiltu) ja painoraja on kärryssä 50kg. halvemmissa, esim bilteman omassa, painoraja 36kg ja se on huomattavasti matalampi eli sinne ei mahdu kovin iso enää.
Spectra ei juuri eroa Bilteman kärrystä. Sisämitatkin ovat samat.

http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/2005/lastenkarryt.pdf
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisään vielä että Bilteman kärryn suomenkielisessä ohjeessa lukee painorajana 36kg, ja kärryssä itsessään lukee 45kg. Ihan ongelmitta on kulkenut lapsia lähemmäs 40kg painosta ja ostokset päälle. ;)
Tätä minäkin ihmettelin.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
olen myös kiinnostunut. Minkä kokoinen vielä mahtuu kyytiin?
Meillä spectran kärryyn mahtuu syksyllä eskariin menevä ihan kevyesti (tosin ei enää oo kyydissä ku ajaa itse omalla pyörällä, mutta mahtuu kuitenki, on kokeiltu) ja painoraja on kärryssä 50kg. halvemmissa, esim bilteman omassa, painoraja 36kg ja se on huomattavasti matalampi eli sinne ei mahdu kovin iso enää.
Spectra ei juuri eroa Bilteman kärrystä. Sisämitatkin ovat samat.

http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/2005/lastenkarryt.pdf
Spectralla on KAHTA eri mallistoa! se halvempi (hinta jotain 280e) on kokolailla juurikin samanlainen kuin bilteman versio. Spectran kalliimpi versio (en tiedä mallin tarkkaa nimeä, jos sillä sellasta onkaan) on taas huomattavasti korkeampi (hinta n 450e) ja erona siinä mm että siinä on pohja alumiinista kun pohja spectran halvemmassa versiossa plus bilteman omassa on kangasta. Ja eroja on muitaki. Kaupassa josta me se ostettii, oli kumpaaki mallia myytävänä ja päädyttiin sitte tohon kalliimpaan lähinnä siksi, että istumatila oli korkeampi ja siinä oli käytetty rungossa alumiinia kankaan sijasta.
 
vieras
Noi on kyllä niin noloja kapistuksia ettei mitään rajaa. :X Kuka oikeasti ostaa ja käyttää noita. Ja ei, Raiskit tai Kuomat ei ole musta noloja enkä muutenkaan ole herkkis näiden suhteen mutta nuo kärryt..voi luoja miten naurettavan näköistä touhua.
 
popo
Me tilattiin englannista tosi näppärä kärry, lapsille 1v ja 4v. Neljä vuotias ei ikävä kyllä kypärä päässä mahdukaan kyytiin. Varmasti pari-kolme vuotiaat mahtuvat. Kärryssä on jousitys ja työntöaisa, puna-musta ja ihan laadukkaan oloinen vaikkei mikään merkkituote olekaan, tavaratila perässä. Se jää meillä aika vähälle käytölle. Onko kiinnostuneita? Ajokilometrejä varmaan 15 tähän mennessä.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi on kyllä niin noloja kapistuksia ettei mitään rajaa. :X Kuka oikeasti ostaa ja käyttää noita. Ja ei, Raiskit tai Kuomat ei ole musta noloja enkä muutenkaan ole herkkis näiden suhteen mutta nuo kärryt..voi luoja miten naurettavan näköistä touhua.
Meillä ollu 3 vuotta käytössä lähes päivittäin, myös talvella. Meidän mielestä erittäin kätevä väline ja meidän perheessä kärryn ansiosta pärjätään yhdellä autolla, mikä on todella iso säästö. Harmi, jos sun mielestä noloa mutta me ei ainakaa luovuta tosta vehkeestä niin kauan ku lapset on pieniä. Sun varmaan sit kannattaa pistää silmät kii ku seuraavan kerran tulee pyöränkärry vastaan...
 
påpå
Meidän naapureilla on tuollainen kärry ja he käyttävät sitä myös rattaiden tilalla. Olen itsekin sitä työntänyt rattaina ja on tosi kevyt työntää. Merkkiä en ulkoa muista, mutta tuolla vaunuvarastossa se on.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja popo:
Me tilattiin englannista tosi näppärä kärry, lapsille 1v ja 4v. Neljä vuotias ei ikävä kyllä kypärä päässä mahdukaan kyytiin. Varmasti pari-kolme vuotiaat mahtuvat. Kärryssä on jousitys ja työntöaisa, puna-musta ja ihan laadukkaan oloinen vaikkei mikään merkkituote olekaan, tavaratila perässä. Se jää meillä aika vähälle käytölle. Onko kiinnostuneita? Ajokilometrejä varmaan 15 tähän mennessä.
Minkäkokoinen 4-vuotias?
 
j
Biltema ja Spectra on ihan sama kärry. Sama runko, pikkusen eri kankaat ja erilainen rengaskuvio. Biltemassa karkeampi, Spectrassa sileämpi. Spectra on viimeistellympi, mutta se ei lisää turvallisuutta tai laatua. Bilteman hinta-laatusuhde on loistava. Hanki se, se on oikeasti hyvä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi on kyllä niin noloja kapistuksia ettei mitään rajaa. :X Kuka oikeasti ostaa ja käyttää noita. Ja ei, Raiskit tai Kuomat ei ole musta noloja enkä muutenkaan ole herkkis näiden suhteen mutta nuo kärryt..voi luoja miten naurettavan näköistä touhua.
Meillä ollu 3 vuotta käytössä lähes päivittäin, myös talvella. Meidän mielestä erittäin kätevä väline ja meidän perheessä kärryn ansiosta pärjätään yhdellä autolla, mikä on todella iso säästö. Harmi, jos sun mielestä noloa mutta me ei ainakaa luovuta tosta vehkeestä niin kauan ku lapset on pieniä. Sun varmaan sit kannattaa pistää silmät kii ku seuraavan kerran tulee pyöränkärry vastaan...
Mä yritänkin aina katsoa toiseen suuntaan, jottei joudu ihan päin naamaa kellekään hihittelemään. :D
 
toimiva
Ei oo ainakaan lapset valittaneet että olis kyyti epätasaista, pikemminkin huutavat lisää vauhtia. Ei ole kärry kaatunut kertaakaan, en usko että on edes mahdollista kun painopiste on niin alhaalla.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Biltema ja Spectra on ihan sama kärry. Sama runko, pikkusen eri kankaat ja erilainen rengaskuvio. Biltemassa karkeampi, Spectrassa sileämpi. Spectra on viimeistellympi, mutta se ei lisää turvallisuutta tai laatua. Bilteman hinta-laatusuhde on loistava. Hanki se, se on oikeasti hyvä.
spectralla on alumiinirunkoinen kärry myös, joka on ERILAINEN kuin spectran halvempi versio, joka taas muistuttaa hyvinkin bilteman kärryä!!! Itse ku oltiin 3v sit ostaas nii oli vierekkäin vertailtavana bilteman kärry plus spectran halvempi versio että spectran kalliimpi versio!!! Itse näin ne ja vertailin ominaisuuksia enkä voi kyllä sanoa, että bilteman kärry ja spectran kalliimpi versio olis samat, ne oli ihan erilaiset ja ennenkaikkea tää spectran kalliimpi oli huomattavasti ISOMPI ja siinä oli alusta kokonaan ALUMIINIA toisin kuin spectran halvemmassa ja bilteman omassa, joissa alusta (tai pohja, mikä lie), olivat KANGASTA.

Ilmeisesti spectra myy sit enemmän sitä halvempaa versiota (joka, kuten jo sanoin, on samanlainen kuin bilteman oma) koska useampi ei näytä tietävän, että spectralla on olemassa myös kalliimpi versio. Ja mun mielestä on huomattavasti turvallisempaa ajella kärryssä, jossa esim pohja on kokonaan alumiinia kuin kärryllä, jossa se on pelkkää kangasta.
 
Q
Meillä on Croozer -merkkinen pyörän peräkärry kahdelle lapselle. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet.
Painoraja on 45kg. Kärryssä on loistava tavaratila jonne mahtuu ruokaostokset oikein hyvin. Kärryn saa myös helposti muunnettua juoksu-/kävelykärryksi. Myös juostessa kärry on mitä mainioin.
Kärry on helpolla pikakiinnityksellä kiinni pyörässä. Helposti ja nopeasti saa vaihdettua kärryyn kävelyrenkaan ja kärryn mukaan kauppaan jos lapset esim. nukkuvat kärryssä juuri kauppareissun aikaan. Kätevää!
Kärryn saa laitettua kasaan kohtuu pieneen tilaan, menee helposti auton tavaratilaan.

Erittäin tyytyväisiä olemme olleet kärryyn. Lapset istuvat tyytyväisinä kyydissä ja kärryä on kevyt vetää perässä :)
 

Yhteistyössä