Pystytkö tunnelmoimaan tai rentoutumaan jos kämpässä vallitsee kaaos?

Sanastoa tähän ketjuun liittyen:

Tunnelmointi/rentoutuminen: leffailta, glögin/gölgin tai viinilasillisen tms. juominen hämyssä tai kynttilänvalossa, miehen kanssa läheisempää kanssakäymistä pitkän kaavan mukaan, ei pikaisena huitaisuna

Siisti koti: ei ikkunoiden, kaappien ja listojen puunausta vaan perus-viikkosiivous tehty, tai ainakin lattia ja pöytäpinnat ei ole jossain tahmassa ja roskassa




Mies intoili yks ilta lasten nukahdettua että otetaas glögiä. Mäkin tykkäsin ajatuksesta mutta ärsytti keittiön lehtipino, leivänmurusia joka paikassa, 2-3 koneellista lajittelematonta pyykkiä jotka kurkisti kulman takana, tiskejä laittamatta koneeseen.

Mä en voi sytyttää kynttilää likaiseen huoneeseen. Se etten ole ehtinyt tai jaksanut saada edes perussiivoa aikaan, vaikuttaa romantiikan ja naiseuden kokemiseen itsellä. Koen itsenikin silloin homssuiseksi vaikka miestä ei sotkut haittaa.

Joo mulla on ongelma. Muita ongelmaisia? :D
 
Viimeksi muokattu:
vava
Kynttilänvalossa ei pikku tahrat näy :D
Mulle koti ei ole mikään naiseuden jatke joten en tunne itseäni homssuiseksi jos on sotkuista, mutta muuten kyllä olen samaa mieltä siitä, että siistissä ympäristössä on helpompi rentoutua.
 
Vieras s
En oikein, kerran ex mies valmisti mulle ihanan kynttiläillallisen (lapsetkin mummolassa), ruoka oli hyvää, viini oli hyvää, mut se järkky tiskivuori keittiössä.....ei oikein ollu romanttista mun mielestä...miestä ei haitannut;)
 
viera.s
Joo, pystyn. Aloittajan mainitsema "kaaos" kuulostaa aika pieneltä, se ei häiritsisi yhtään. En ryntäisi lajittelemaan pyykkejä ja pyyhkimään muruja pöydiltä, jos mies vastaavaa ehdottaisi. Mutta meillä on kyllä aika usein pöytätasot niin täynnä leluja ja papereita, että en minä kyllä siihen keskelle kynttilää sytyttäisi, sehän olisi jo paloturvallisuusriski!

Meillä ei kumpikaan ole siivousintoilija, mies kuitenkin ehkä enemmän. Itse pyrin pitämään jotenkin inhimillisessä kunnossa asuntoa jatkuvasti, siivoilen vähissä erin sen mukaan kun ehdin/viitsin ehkä enemmän puhtauteen kuin järjestykseen keskittyen. Mies taas saa sellaisia äkillisiä siivouspuuskia ja hänen silmäänsä häiritsevämpää on epäjärjestys. En todellakaan liitä siisteyttä naiseuteen tai romantiikkaan.
 

Yhteistyössä