Pyysinköhän liikaa korvausta turvakaukalosta, kun ei ole kaverista mitään kuulunut...

  • Viestiketjun aloittaja Britax
  • Ensimmäinen viesti
Britax
Eli annoin kaverilleni meidän turvakaukalon lainaan, kun jäi meille tarpeettomaksi. Heidän oli tarkoitus se palauttaa meille, koska meillä oli suunnitelmissa lisää lapsia.

Kaverit muuttivat toiselle puolelle Suomea ja yhteydenpidot väheni. Kun meille oli tulossa vauva, pyysin kaukaloa takasin. Aikaa lainaamisesta oli mennyt parisen vuotta. Silloin kaveri tunnusti, että kaukalo oli mennyt heillä pilalle, kun olivat säilyttäneet kylmässä varastossa (homeessa). Hän tarjoutui maksamaan siitä jotain korvaukseksi.

Kaukalo oli uuden veroinen, alle vuoden vanha ja vain yhdellä lapsella ollut käytössä ennen lainaamista. Se maksoi meille uutena n. 150 euroa. Pyysin korvaukseksi 50 euroa. Harmitti tosi paljon, että se oli mennyt piloille.

Kaveri maksoi kaukalon, eikä sen jälkeen ole ottanut yhteyttä eikä vastannut minun yhteydenottoihin.

Pyysinkö kaukalosta liikaa?
 
uuu
Kai sait silti kaukalonkin takaisin! Homepilkut ei haittaa mitään, kun kaukalon pesee ja kuivaa. Homeitiöt kuolee jo kuivaessaan ja pesulla saat hajunkin pois. Niistä on vain estettinen haitta.
 
sairaaaaaaaaan ärsyttävääää! -sekä syy,miksi en IKINÄ kuuna päivänä lainaa tahi lahjota omiani mihinkään jos niitä vielä tarviin. ja vastaus: ei tosiaan musta liikaa pyydetty,olisin pyytäny enemmän!oma ongelmansa se olis ollu.
 
no
et todellakaan pyytänyt liikaa. olisin pyytänyt ihan vieraaltakin tuon verran.

meillä oli lainassa kaukalo, joka oli ollut vaikka miten monella, ja ei mennyt meilläkään miksikään. ei tulisi mieleenkään toisten tavaroita säilytellä ulkovarastossa.
 
..
Et pyytynyt liikaa. Typerä kaveri, kun ei itse tarjoutunut korvaamaan heti, jos asiasta tiesi. Mutta just ton takia en tykkää edes sukulaisilta saati kavereilta lainata (no siskolta joo) vaan mieluummin reilusti sitten ostan heiltäkin, ettei tuu noita tilanteita. Aina ikäviä, oli syy sitten missä tahansa. Eri asia, jos joku haluaa jotain antaa pois. Mutta ilman palauttamisvelvoitteita.
 
Sikamaista
Sun olis pitänyt saada uusi kaukalo.
Kun tavaroita annetaan LAINAAN niitä pidetään vielä huolellisemmin kuin omia. En kuuna päivänä antaisi oman kaukalon, rattaiden tms homehtua, saatika sitten vieraan. Törkeetä huolimattomuutta toi oli eikä mikään vahinko. Olisivat voineet palauttaa sen siinä vaiheessa kun eivät enää itse tarvinneet.
 
ap
Joo, oli mullekkin vimppa kerta, kun annan lainaan mitään, mitä itse tarvitsen vielä.

Ja en saanut kaukaloa takaisin, se oli kuulemma heitetty jo roskiin. Enpä muuten ole tiennyt, että homeista kaukaloa olisi vielä voinut käyttää, olisin varmaan kuitenkin hankkinut uuden siinä pelossa, että lapsi altistuu jollekkin ja sairastuu homeisessa kaukalossa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uuu:
Kai sait silti kaukalonkin takaisin! Homepilkut ei haittaa mitään, kun kaukalon pesee ja kuivaa. Homeitiöt kuolee jo kuivaessaan ja pesulla saat hajunkin pois. Niistä on vain estettinen haitta.

Tuo nyt on tietämättömyyttä ja tyhmyyttä pahimmillaan. Ei ihme, että tietämättömyys ja hyväntahtoisuus on maailman pahin yhdistelmä. Home ei koskaan kuole, vaikka kankaan saisi pestyä pilkuista puhtaaksi. Home on yksi vaarallisimpia sairauksien aiheuttajia. Home on sieni, joka herää aina henkiin saadessaan kosteutta ja lämpöä, mikäö on selvääkin, kun vauvan laittaa kaukaloon. Ajattelisitte nyt oikeasti ennen kuin annatte noita ohjeita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulen että kaveri oli myynyt sen eteenpäin.
Mä luulen kans, että oli ajatellut ettei sitä tarvii palauttaa. Minä en ikinä lainaa mitään, jos jotain annan niin annan sit sillä ajatuksella ettei tarvii palauttaa vaan laittaa jonnekin kiertoon eteenpäin kun ei enää tarvitse.
 
ap
Enin osa vastaajista näyttää olevan sitä mieltä, että olen ollut sangen kohtuullinen korvausvaatimuksissani, joten tyydyn 2+ raadin päätökseen! =)

Olen vähän potenut huonoa omaatuntoa tuosta asiasta.
 
50e on minusta jopa liian vähän. Kun ajattelee että etpä saa viidelläkympipllä samanlaista kaukaloa ja nyt jos kaverisi ei olisi pilannut sitä lainassa olevaa teidän ei tarttis uutta ostaa..

Tosta syystä mä en anna lainaan mitään mitä tartten vielä, enkä myöskään ota lainaan, en voi kuitenkaan taata etteikö tavara häviäisi/menisi piloille.
 

Yhteistyössä