Quinny Speedi SX

  • Viestiketjun aloittaja kara
  • Ensimmäinen viesti
kara
ostin
QUINNY freestyle 3 XL COMFORT merkkiset rattaat. kokemuksia ei vielä ole kun en ole vielä rattaita saanut.tässä "freestyle" mallissa on myös edessä turvakaari.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 23:02 kara kirjoitti:
ostin
QUINNY freestyle 3 XL COMFORT merkkiset rattaat. kokemuksia ei vielä ole kun en ole vielä rattaita saanut.tässä "freestyle" mallissa on myös edessä turvakaari.
Kara Freestylet myös mun listalla! Mistä päädyit ostamaan? Otitko pelkät rattaat vai Dreamy kantokopalla? :)
 
Mulla on quinny speedi sx, löytyy koppa, turvakaukalo eli koko systeemi.
En vaihtais toiseen, ihastuin myös alussa tohon mutsy:n, mutta otin speedin.
Kysykää mitä haluatte, rattaat ovat olleet kovassa käytössä yli vuoden. Tosin ekat rattaat (-04)mitkä sain oli vielä maxi-cosi nimellä, mutta joku p.pää varasti ne ja hankin samat heti perään, mutta nimi oli vaihtunut quinnyyn
 
Sua Tiitiäisen Äiti huhuilinkin tuolla toisessa ketjussa jo samasta aiheesta :) Minua kiinnostaa tällaiset asiat:

-Mikä on vaunun leveys kaikkein leveimmästä kohdasta (oletettavasti pyörien kohta?)? Tätä en löydä netistä, jostain syystä löytyy mitat vain kasattuna.

-Miten on toiminut kolmipyöräsysteemi talvella? Joudutko valitsemaan reittejä sen mukaan missä voi kulkea vaunuilla/rattailla? Asumme keskustassa mutta silti tuo mietityttää, että jääkö sisälle loukkuun vaunujen takia pahimmiksi lumikuukausiksi :)

-Vispaako 360 liikkuva eturengas? Eli aiheuttaako epävakautta työntämisessä.

-Kävikö kantokoppa ahtaaksi nopeammin kuin normiyhdistelmien koppa? (jos teillä oli koppa...)

-Onko teillä myös se Maxi Cosin turvakaukalo ja tuleeko sitä yhdistelmää hyödynnettyä / missä tilanteissa?

-Pysyykö vauva/taapero hyvin Speedi Strollerissa kun siinä ei ole sitä Freestyle-mallissa olevaa turvakaarta??

-Niin ja millä perusteilla päädyit Mutsyn sijaan Quinnyyn? Vertailitko Herquleksia?

Tulipa liuta kysymyksiä. Jos jaksaisit edes osaan vastata olisin todella kiitollinen!!! Monista vaunuista kun on saatavilla niin paljon käyttäjäkokemuksia mutta nämä ovat sellaiset joista ei löydy oikein mitään. KIITOS!

Maukka :)
 
Kiltti äiti
Meillä kans käytössä taaperolla 1 v ja 10 kk kyseiset rattaat. Haluttiin Emmaljungien jälkeen tilavat ja kevyetä rattaat korvaamaan matkikset ja yhdistelmät. Ollaan tykätty aivan hulluna!!! Meillä rattaat ovat siis todella kovassa käytössä (minä hoitovapaalla enkä aja autoa). Talvella mentiin niillä säällä kuin säällä ja mitään ongelmaa ei ollut vaikka ei ihan keskustassa asutakkaan. Ehkä hieman hankaluuksia työntämisessä, mikäli aivan esim. parinkymmenen sentin lumikinokseen lähtee kaahlaamaan aamulla ennen aurausta ;). Myös hieman epävakautta voi olla juuri tuon kolmen rattaan takia. Meillä oli käytössä lähes koko talven sellainen carenan pehmyt pussi ja siten rattaista saatiin lämpimät myös talveksi - muuten minusta aika kylmät pienelle.

Hieman ongelma on ollut tuo selkänojan kaltevuus, mutta omalla patentilla (naru vedetty takaa työntöaisan alaosta toiseen) saatiin nostettua selkänojaa sopivaksi.

Myös jalkatuki on meillä aina ollut yläasennossa, jolloin lapsen jalat ovat suorassa eikä roiku alhaalla kun eivät sinne hyvin yllä. Nyt kyllä rattaat alkavat käydä jalkaosan puolesta meidän pitkänhuiskean pojan käyttöön liian pieniksi. Hyvin on poika pysynyt turvavöillä paikalla ja nauttii kyydistä kovasti.

Kolmipyörä lukitaan ainakin meillä aina pitemmän lenkin ajaksi, joten rattaita on helppo työntää vaikka yhdellä kädellä. Kaupassa sitten napsautan tuon pyörivän ratasjutun päälle helposti.

Todella näppärät rattaat ottaa auton kyytiin ja pieneen tilaan menee.

Miinuksena voisi sanoa heijastimien puutteen.



 
Kun "Kiltti äiti" tuossa löysi muutamia puutteita Quinnyistään, niin täytyypä kertoa, että meidän Panther Junior Comforteissa
on kuusiasentoinen selkänoja, jota ei tarvitse naruilla viritellä.Sopiva asento löytyy ja myös tapeeksi pysty, ettei tenava valu istuimella.

Kuomu on myös tarpeeksi korkea, ettei "pipo ota kattoon".

Heijastintereitä ja -pintoja on ympäri rattaita riittävästi.

Muuten minäkin vannon ympäri kääntyvän etupyörän nimeen.

Panthereissa on myös normaalia pidempi kantokassi ja korkeus sekä pituussäädettävä jalkatuki.

Lisäksi muoviosat on korvattu metallilla esimerkiksi runkoputkien liitoksissa ja pyörien kiinnityksissä. Rattaat menevät myös eri suuntaan kasaan ja paljon pienemmiksi kuin Quinnyt,
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 08:41 Maukka kirjoitti:
Sua Tiitiäisen Äiti huhuilinkin tuolla toisessa ketjussa jo samasta aiheesta :) Minua kiinnostaa tällaiset asiat:

-Mikä on vaunun leveys kaikkein leveimmästä kohdasta (oletettavasti pyörien kohta?)? Tätä en löydä netistä, jostain syystä löytyy mitat vain kasattuna.
Levein kohta eli juuri takarenkaitten leveys on 66cm

-Miten on toiminut kolmipyöräsysteemi talvella? Joudutko valitsemaan reittejä sen mukaan missä voi kulkea vaunuilla/rattailla? Asumme keskustassa mutta silti tuo mietityttää, että jääkö sisälle loukkuun vaunujen takia pahimmiksi lumikuukausiksi :)
Hienosti toimii lumessa niinkuin hiekallakin.

-Vispaako 360 liikkuva eturengas? Eli aiheuttaako epävakautta työntämisessä.
Ei vispaa ollenkaan on todella vakaa.

-Kävikö kantokoppa ahtaaksi nopeammin kuin normiyhdistelmien koppa? (jos teillä oli koppa...)

En tiedä verrata normaalikoppaan, kun en ole koskaan sellaista omistannut. Kopan sisäpituus on 80cm, eikä nyt tule mieleen, että kuinka kauan poikani mahtui kopassa olemaan, kun hänellä on nyt 2v 4kk ikää

-Onko teillä myös se Maxi Cosin turvakaukalo ja tuleeko sitä yhdistelmää hyödynnettyä / missä tilanteissa?
Turvakaukalo uhdistelmää käytin kokoliki aina, kun olimme autolla liikenteessä. Oli kätevää jos poika nukahti kaukaloon niin ei tarvinnut ruveta nostelemaan kesken unien koppaan. Kotootan, kun lähdimme kävelemaän niin silloin käyti koppaa

-Pysyykö vauva/taapero hyvin Speedi Strollerissa kun siinä ei ole sitä Freestyle-mallissa olevaa turvakaarta??
Pysyy hyvin 5piste-turvavöillä

-Niin ja millä perusteilla päädyit Mutsyn sijaan Quinnyyn? Vertailitko Herquleksia?
Olin jo tavallani tehnyt päätöksen speedistä, kun näin ekaa kertaa Mutsyn. Ihastuin kyllä Mutsyyn, muta luotin Quinnyn (ent maxi-cosin laatuun). Muita vaunuja en edes ajatellut ostavani


Tulipa liuta kysymyksiä. Jos jaksaisit edes osaan vastata olisin todella kiitollinen!!! Monista vaunuista kun on saatavilla niin paljon käyttäjäkokemuksia mutta nämä ovat sellaiset joista ei löydy oikein mitään. KIITOS!

Maukka :)
Jos tulee jotain muuta mieleen, niin kysy vaan vastaan kyllä =)
 
Sitä kuomua saa säädettyä speedissä ylös tai alas, kun se on siinä työntöaisassa kiinni sellasella klipsillä tai miká lieneen sen nimi sitten onkaan Ja toinen hyväpuoli on tuuletus aukkoja on tarpeeksi kuomussa kaksi sivuissa ja päällä ikkuna ja ratas-osan selkänojan sivuissa on kanssa kaksi jotka saa läpällä sujlettua tai avattua. Kuomun taka-,sivuosan saa irti, niin jää vain päivän varjo päälle.Se on todellä hyvä kesällä niin ilma kulkee läpi.
Selkänojan säätö ei vaadi kummempaa kuin vetää nauhoista sopivaan kohtaan. Samoin työntöaisan säätö on portaaton
Rattaiden pituus on työntövalmiudessa eturenkaasta aisaan (aisa minimi pituudessa) noin karkeesti mitaten 106cm
 
Tuhannet kiitokset vastauksista!!!

Huoh, nyt on niin että näyttää siltä ettei meidän hissiin mahdu kokonaisena mitkään vaunut. Eli vielä pari asiaa

-Miten helppo rattaat on kasata ja koota? Tämä sitä silmällä pitäen jos joudumme ne kuljettamaan hississä kasattuna vauva sylissä. Onnistuuko tyyliin yhdellä kädellä?

-Onko kantokopassa ollenkaan kantohihnoja vai pelkästään nuo kolot reunassa eli kahdella kädellä kantaminen pakollista?

Oon aika ihastunut nyt noihin mutta masentavaa kun tietää että arki tulee olemaan tosi vaivalloista tuon hissijutun vuoksi. Mitenköhän muut vanhojen kerrostalojen asukit hoitaa tämän kuljetuksen?

Maukka
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 18:50 Maukka kirjoitti:
Tuhannet kiitokset vastauksista!!!

Huoh, nyt on niin että näyttää siltä ettei meidän hissiin mahdu kokonaisena mitkään vaunut. Eli vielä pari asiaa

-Miten helppo rattaat on kasata ja koota? Tämä sitä silmällä pitäen jos joudumme ne kuljettamaan hississä kasattuna vauva sylissä. Onnistuuko tyyliin yhdellä kädellä?
eiköhän nuo yhdellä kädellä saa kasaan. Ekaksi jarru lukkoon, sitten sivusta kaksi muoviläppää auki ja sitten painaa harmaata isohkoa nappia käsijarrun vierssä ja painaa aisa alas ja se lukittuu sellasella pienellä lärpykkeellä sinne alas kiinni

-Onko kantokopassa ollenkaan kantohihnoja vai pelkästään nuo kolot reunassa eli kahdella kädellä kantaminen pakollista?
Kopan kuomussa on käden sija mistä kantaa

Oon aika ihastunut nyt noihin mutta masentavaa kun tietää että arki tulee olemaan tosi vaivalloista tuon hissijutun vuoksi. Mitenköhän muut vanhojen kerrostalojen asukit hoitaa tämän kuljetuksen?

Maukka
Itse olen kerran ottanut toisen takarenkaan irti ahtaasta ovesta päätäkseni sisään, mutta muuten kaikki on sujunnut vaivattomasti.
Itse suosittelen näitä rattaita, mutta ainahan nämä ei kaikille käy. =)
 
kara
maukalle:
freestyle malliin päädyin koska siinä on turvakaari edessä ja mun mielestä speedy sx mallissa selkänoja on vähän liikaa taaksepäin kallistettu. haluaisin että poika (7kk) näkee ja voi istua pysty asennossa rattaissa.
koppaa en ostanut koska poika ei enää viihdy makuu asennossa ja ei enää nuku vaunuissa. turvakaukalo olis tarkoitus ostaa jos pikku kakkonen joskus tulee=)
 
Kiitos teille kaikille kommenteistanne!! Tämä on auttanut meitä kovasti eteenpäin.

Freestylet on kyllä tosi kivat ja tuo turvakaari on ehdotomasti hyvä juttu. Ne taitavat vaan olla Speedia isommat mikäli olen ymmärtänyt oikein?

Junior Panther olisi kans ihan hyvä vaihtoehto mutta itse painotan aika paljon tuota vaunun ulkonäköä ja jostain syystä tykkään enemmän Quinnyn verhoiluista :ashamed:

Sitten vielä sellainen kuin FirstWheels. Onkohan kellekään tuttu? Aika kiva, vaihtoehtoina kaksi pientä etupyörää sivuilla (CityElite) tai jogger-malli eli kaksi vieretysten edessä keskellä (TrackElite). Tuokin hollantilainen merkki mutta taitaa olla harvinaisempi meillä. Bugaboon oloinen mutta selkeästi edullisempi. Tunteeko kukaan?

Maukka
 
viera
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 22:42 Maukka kirjoitti:
... Myös Mutsyt kiinnostaisivat.
Mulla on ollut mutsyn rattaat käytössä nyt kolme kuukautta? Mitä haluatte tietää? Tilasin pingpongonlinesta, kesti 8 vko toimitus.

On älyttömän hienot kärryt!!
 
kara
postista sain eilen saksasta tilaamani qunny freestyle xl rattaat ja ensi vaikutelma on paljon parempi mitä osasin odottaa !!näillä näkymin en löytänyt mitään huonoa vaunuista =)
 
Kara, mitä kautta vaunusi tilasit? Miten nopeasti toimittivat?

Olen tilaamssa netistä Speedi xs -rattaita ja yritän löytää luotettavaa nettikaupaa, joka toimittaisi rattaat suht nopeasti.. Onko kellään vinkkejä? =)
 
kara
lilylle:
tilasin netistä huutokaupasta www.ebay.de ja liike miltä päädyin ostamaan ne oli baby-top-sales
kävin juuri katsomassa niiden netti sivuja, mutta ne oli vain kaupan mainos sivut eli eivät myyneet siellä mitään vaan mainostivat vaan kauppaa. pidin kauppaa tosi hyvänä ja luotettavana. netistä sai koko ajan seurattua missä vaiheessa käsittely on ja tuote tuli vajaassa kahdessa viikossa koti ovelle.
 
mai
Kara, ostitteko rattaisiin myös Dreami - kopan? Jos ostitte, tarviiko ostaa myös joku adapteri, jota ainakin jollain sivustolla oli myynnissä?

Sitten toista palvelusta pyytäisin... Voitko mitata´, kuinka korkeat rattaat ovat? Mietityttää, kun missään ei ole niiden korkeutta, ainoastaan mitat kasattuna löytyy.

Kolmas kysymys; minkä värisenä otitte rattaat? Vaikea valinta :)

Olemme siis myös tilaamassa kyseisiä rattaita Saksanmaalta. Neuvot olisivat hyvin arvokkaita, kiitos etukäteen!!
 
kara
guinny (freestale xl comford)

me ei ostettu vielä koppaa koska poikamme on jo 7kk ja ei viihdy makuultaan vaunuissa, ajatuksena olis joskus ostaa koppa ja turvakaukalo rattaisiin(mahdolliselle pikku kakkoselle=)) , mutta en tiedä saako niitä enää parin vuoden päästä?rattaiden korkein kohta on 107 cm, uskon että rattaat menee kyllä tosi pitkään koska istuin osa on iso ja tukeva. olkapäiltä tulevat vyöt saa vielä säädettyä korkeammalta tuleviksi! rattaidemme väri on tumman sininen, kuvan perusteella luulin väliä kirkkaammaksi, mutta väri oli parempi kuin luulin.
oon kyllä ollu tosi tyytyväinen.lisää vaan kysymyksiä jos mietityttää joku asia =)
 
Hei, voisko joku antaa nettikaupan linkin ja ohjeita, miten tilata Quinnyn freestylet tai speedit!!! Miten olette siis hankkineet? Suomestahan Quinnyjä ei toistaiseksi taas saa ja freestyleä ei ole ollut pitkään aikaan... KIITOS KOVASTI ! =) =) =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 20:14 kara kirjoitti:
maukalle:
freestyle malliin päädyin koska siinä on turvakaari edessä ja mun mielestä speedy sx mallissa selkänoja on vähän liikaa taaksepäin kallistettu. haluaisin että poika (7kk) näkee ja voi istua pysty asennossa rattaissa.
koppaa en ostanut koska poika ei enää viihdy makuu asennossa ja ei enää nuku vaunuissa. turvakaukalo olis tarkoitus ostaa jos pikku kakkonen joskus tulee=)
Haluaisin myös freestylet samasta syystä eli tuo asento on parempi kuin speedissä. Kerro mistä tilasit ja miten... Voitko kertoa rattaista vielä jotain muutakin, esim. käyttökokemuksia... Osaatko sanoa ovatko isommat kuin speedyt?
 

Yhteistyössä