Raamattu haastaa sinun maailmankuvasi!

  • Viestiketjun aloittaja haastaja777
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksi uskossa olo on sinusta järkevää? Mulla on aivan päinvastainen kuva asiasta.
Ok. Ei asiaa pidä ajatella järjellä.
Itse uskon, että ihminen on tarkoitettu elämään yhteydessä Jumalaan.
Kaikki mitä olen saanut kokea uskossa ollessani on ollut hyvää; Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, johdatusta elämän kysymyksissä, sydämen rauhaa ja iloa. Jumalan rakkauden voi tuntea sydämessään, enkä tiedä mitään sen parempaa.
Ja ennenkaikkea tietää, että pääsee Taivaaseen sitten kun sen aika on.
En sitä sano, että uskossa olo olisi aina helppoa. Siinä joutuu kohtaamaan rehellisesti oman syntisyytensä ja heikkoutensa. Sanassakin sanotaan, että Jumala kasvattaa (ja kurittaa) omia lapsiaan, Hän tekee sen kuitenkin rakkaudella ja omaksi parhaaksemme.
Mistään muualta ei ihminen voi saada sellaista vapautta ja iloa ja rauhaa sydämeen kuin Jeesukselta.
Suosittelen koko sydämestäni! :)
 
uskotko vedenpaisumukseen?
tässä ihan hauskaa luettavaa vedenpaisumuksen mahdottomuudesta..
KLIK
Ei raamattu mikään satukirja ole, nykyäänkin on ihan käytäntönä esim. rakennusalalla, kohdatessa spitaalisen talon, pirskottaa seinille verta.. ja kaikkia muita kansantaru.. siis viisauksia mitä opuksessa lukee. :xmas:
 
"lissu"
[QUOTE="vieras";25620193]Ok. Ei asiaa pidä ajatella järjellä.
Itse uskon, että ihminen on tarkoitettu elämään yhteydessä Jumalaan.
Kaikki mitä olen saanut kokea uskossa ollessani on ollut hyvää; Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, johdatusta elämän kysymyksissä, sydämen rauhaa ja iloa. Jumalan rakkauden voi tuntea sydämessään, enkä tiedä mitään sen parempaa.
Ja ennenkaikkea tietää, että pääsee Taivaaseen sitten kun sen aika on.
En sitä sano, että uskossa olo olisi aina helppoa. Siinä joutuu kohtaamaan rehellisesti oman syntisyytensä ja heikkoutensa. Sanassakin sanotaan, että Jumala kasvattaa (ja kurittaa) omia lapsiaan, Hän tekee sen kuitenkin rakkaudella ja omaksi parhaaksemme.
Mistään muualta ei ihminen voi saada sellaista vapautta ja iloa ja rauhaa sydämeen kuin Jeesukselta.
Suosittelen koko sydämestäni! :)[/QUOTE]

Uskomatonta kuraa. Mä olen niin paljon onnellisempi ja vapaampi, kun olen päässyt eroon uskonnollisen aivopesun ikeestä.
 
valo tai varjo
"Siir 50:6 Cosca hän tuli esiripun eteen/ nijn hän walisti cuin cointähti pilwen läpidze/ nijncuin täysi Cuu.
Siir 50:7 Nijncuin Auringo paista sen corkeimman Templin päälle/ ja nijncuin taiwan Caari on hänen cauneudesans.
Siir 50:8 Nijncuin caunis cuckainen kewäillä/ ja nijncuin cuckaiset weden reunalla/ nijncuin pyhän sawun puu kewäillä.
Siir 50:9 Nijncuin sytytetty pyhä sawu astiasans:
Siir 50:10 Nijncuin cullainen astia/ caickinaisilla calleilla kiwillä caunistettu.
Siir 50:11 Nijncuin hedelmälinen öljypuu/ ja nijncuin corkia Cypressipuu.
Siir 50:12 Cosca hän puki päällens sen caunin pitkän hamen/ ja coco pugun/ ja tuli pyhän Altarin tygö/ silloin caunisti hän caiken Pyhän.
Siir 50:13 Mutta cosca hän otti uhrin cappalet Pappein käsistä/ ja seisoi tulen tykönä joca Altarilla paloi.
Siir 50:14 Silloin seisoit hänen weljens hänen ymbärilläns/ nijncuin istutettu Cedripuu Libanonis/ ja pijritit hänen nijncuin palmupuun oxat."
 
[QUOTE="vieras";25620193]
Mistään muualta ei ihminen voi saada sellaista vapautta ja iloa ja rauhaa sydämeen kuin Jeesukselta.
Suosittelen koko sydämestäni! :)[/QUOTE]
Neitsyestä syntyneitä ihmeiden tekijöitä ja kuninkaiden kuninkaina tunnettuja henkilöitä on useita, mainittakoon tässä muutamia joilla on sama syntymäpäivä ja samankaltainen tarina töistään ja teoistaan. Kaikki kuolivat ja nousivat kolmen päivän kuluttua kuolleista.
Egyptissä 3000 vuotta ennen kristusta Horus, Attis 1200 ekr. kreikassa, Mithra persiassa 1200 ekr. Krishna 900 ekr. intiassa. Dionysos 500 ekr. kreikassa.
Muutkin herättivät kuolleita, muuttivat vettä viiniksi, kävelivät vetten päällä.. ja yksi jopa käveli seinän läpi, mitä Jeesus ei tehnyt.
Nyt vaan sattunut niin että tämä yksi otettu jotenkin ihmeelliseksi henkilöksi. :kieh:
 
"vieras"
Tässä on eräs Jeesuksen opetus (+ vähän selitystä)

LAUPIAS SAMARIALAINEN
Luuk. 10:25-37
25. Eräs lainoppinut nousi ja koetteli Jeesusta kysymällä: "Opettaja, mitä minun on tehtävä
periäkseni iäisen elämän?"
26. Jeesus sanoi hänelle: "Mitä on laissa* kirjoitettuna? Kuinka luet?"
27. Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi, koko
voimastasi ja koko mielestäsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
28. Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee se, niin saat elää."
29. Tahtoen osoittautua vanhurskaaksi mies kysyi Jeesukselta: "Kuka sitten on minun
lähimmäiseni?"
30. Jeesus vastasi hänelle: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui rosvojen
käsiin. Nämä riisuivat hänet alasti, löivät haavoille ja menivät pois, jättäen hänet
puolikuolleeksi.
31. Eräs pappi sattui kulkemaan sitä tietä, näki hänet ja meni ohi.
32. Samoin muuan leeviläinen: tullessaan sille paikalle ja nähdessään hänet hän meni ohi.
33. Mutta kun eräs sitä tietä matkustava samarialainen tuli hänen kohdalleen ja näki hänet,
hänen tuli tätä sääli.
34. Hän meni miehen luo, sitoi hänen haavansa, vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet
juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35. Seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi:
'Hoida häntä, ja mitä sinulta kuluu lisää, minä maksan sen sinulle palatessani'.
36. Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoittautui rosvojen käsiin joutuneen
lähimmäiseksi?"
37. Mies vastasi: "Se, joka sääli ja auttoi häntä." Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä
samoin."
Oikea kysymys mutta väärä asenne
Tekstimme lainopettajan vaikuttimet olivat vähintään kyseenalaiset, kun hän esitti
Jeesukselle kysymyksen: "Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen
elämän?" Hänhän halusi koetella ja kiusata Jeesusta. Siksi Jeesukselle ei riittänyt se, että
hän vastasi itse kysymykseen. Hänen oli käsiteltävä myös lainopettajan sydämen väärä
asenne. Oikea vastaus ei nimittäin hyödytä ketään, ellei ihmisen sydän ole valmis ottamaan
sitä vastaan ja uskomaan siihen. Jeesus rakasti kysyjää ja halusi ei vain kertoa, miten
iankaikkinen elämä olisi löydettävissä, vaan miten juuri tämän kysyjän elämässä tuli raivata
esteet elämän vastaanottamiselta.
 
Tehkää koe, laittakaa laatikko keskelle huonetta ja kieltäkää lapsia avaamasta sitä.
Sitten nauhuri pehmolelun sisään hokemaan että "avaa se, mitäköhän siellä on.. kurkista edes" kauanko kestää että lapsi kurkistaa laatikkoon? (edes ilman nauhuria)
Kuvittele Aatami ja Eeva paratiisissa, ensimmäiset ihmiset..
Kukaan koskaan ei ollut valehdellut heille, he eivät tieneen valehtelusta mitään..
Kuvittele käärme kertomassa ja houkuttelemassa maistamaan kiellettyä hedelmää, "ette te siihen kuole".. mistä he olisivat voineet tietää tuon valheeksi?
Lisätään soppaan uteliaisuus ja tutkimisen halu, joka ihmisissä on ominaista ja Jumalan meille luomaa.
Niin siinä sitten kävi että, Jumala asetti ansan, salli vielä käärmeen houkutella (jumala kaikkinäkevänä tämä piti nähdä ja kuulla) myöskin että kaikkivoipana, Jumalan piti tietää tulevasta tapahtumasta ja miten siinä kävisi.
Oma päättely, Jumala on kusipää, omahyväinen, verenhimoinen ja itsekäs joka rakastaa esinahkoja. (näistä voi lukea lisää raamatun muista osista)
Vai voiko joku väittää vastaan? :xmas:
 
amen
[QUOTE="vieras";25620193]Ok. Ei asiaa pidä ajatella järjellä.
Itse uskon, että ihminen on tarkoitettu elämään yhteydessä Jumalaan.
Kaikki mitä olen saanut kokea uskossa ollessani on ollut hyvää; Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, johdatusta elämän kysymyksissä, sydämen rauhaa ja iloa. Jumalan rakkauden voi tuntea sydämessään, enkä tiedä mitään sen parempaa.
Ja ennenkaikkea tietää, että pääsee Taivaaseen sitten kun sen aika on.
En sitä sano, että uskossa olo olisi aina helppoa. Siinä joutuu kohtaamaan rehellisesti oman syntisyytensä ja heikkoutensa. Sanassakin sanotaan, että Jumala kasvattaa (ja kurittaa) omia lapsiaan, Hän tekee sen kuitenkin rakkaudella ja omaksi parhaaksemme.
Mistään muualta ei ihminen voi saada sellaista vapautta ja iloa ja rauhaa sydämeen kuin Jeesukselta.
Suosittelen koko sydämestäni! :)[/QUOTE]

Tuli hyvä sun tekstistä. Mä oon myös uskis ja Herra on todella hyvä. Raamattu on totta ku on Jumalan sanaa. Aamenia.
 
"vieras"
Minusta Jeesus on vaan aivan mahtava.
Luukas 18:15-17
Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, 16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. 17 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25620193]Ok. Ei asiaa pidä ajatella järjellä.
Itse uskon, että ihminen on tarkoitettu elämään yhteydessä Jumalaan.
Kaikki mitä olen saanut kokea uskossa ollessani on ollut hyvää; Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, johdatusta elämän kysymyksissä, sydämen rauhaa ja iloa. Jumalan rakkauden voi tuntea sydämessään, enkä tiedä mitään sen parempaa.
Ja ennenkaikkea tietää, että pääsee Taivaaseen sitten kun sen aika on.
En sitä sano, että uskossa olo olisi aina helppoa. Siinä joutuu kohtaamaan rehellisesti oman syntisyytensä ja heikkoutensa. Sanassakin sanotaan, että Jumala kasvattaa (ja kurittaa) omia lapsiaan, Hän tekee sen kuitenkin rakkaudella ja omaksi parhaaksemme.
Mistään muualta ei ihminen voi saada sellaista vapautta ja iloa ja rauhaa sydämeen kuin Jeesukselta.Suosittelen koko sydämestäni! :)[/QUOTE]
Mistä sä noin päättelet?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25620517:
Mistä sä noin päättelet?
Sen vain tietää sisimmässään. Olen saanut sen henk.koht. kokea, samoin monet ystäväni.
Ei varmaan ole sulle riittävä perustelu, mutta ehkä saat sen itsekin vielä kokea.
:)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25620637]Sen vain tietää sisimmässään. Olen saanut sen henk.koht. kokea, samoin monet ystäväni.
Ei varmaan ole sulle riittävä perustelu, mutta ehkä saat sen itsekin vielä kokea.
:)[/QUOTE]
Kunhan kysyin :) Ihmettelin vaan vähän, miten sä voisit oman kokemuksesi perusteella päätellä, mikä on kaikille muillekin ainoa oikea vaihtoehto. Mä olen uskonut Jeesukseen, mutta silti sain suuremman vapauden, ilon ja rauhan sydämeeni toisesta uskonnosta. En silti ikinä menisi väittämään, että vain mun jumalani antaisi kaikille muillekin suurimman vapauden, ilon ja rauhan. Jos niin tekisin, noistaisin sillä itseni joksikin yli-ihmiseksi. Jokainen löytäköön oman mielenrauhansa ihan itse ja sellaisesta uskosta ja niistä jumalista, joista se löytyy. Tai vaikka ilman uskoa ja jumaliakin.
 
Äh, onnellisuuden kokemisella ei ole ollut ainakaan minun elämässäni mitään tekemistä uskonnolla, vaan ihan muilla asioilla. Eikä itsensä tutkiminen tai itsessään olevien synkkien asioiden käsittely tai kohtaaminen ole mitenkään uskontoon vain kuuluva asia, vaan samoja asioita voi käsitellä ilmankin uskoa - tai moni uskovainenkin voi olla käsittelemättä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25620672:
Kunhan kysyin :) Ihmettelin vaan vähän, miten sä voisit oman kokemuksesi perusteella päätellä, mikä on kaikille muillekin ainoa oikea vaihtoehto. Mä olen uskonut Jeesukseen, mutta silti sain suuremman vapauden, ilon ja rauhan sydämeeni toisesta uskonnosta. En silti ikinä menisi väittämään, että vain mun jumalani antaisi kaikille muillekin suurimman vapauden, ilon ja rauhan. Jos niin tekisin, noistaisin sillä itseni joksikin yli-ihmiseksi. Jokainen löytäköön oman mielenrauhansa ihan itse ja sellaisesta uskosta ja niistä jumalista, joista se löytyy. Tai vaikka ilman uskoa ja jumaliakin.
Niin, nuo uskonnothan kertovat siitä ihmisen kaipauksesta Jumalan yhteyteen.
Kirjoitat että jokainen löytäköön mielenrauhansa sellaisesta uskosta ja niistä jumalista, joista se löytyy, tai vaikka ilman jumalia.
Onhan kuitenkin olemassa myös totuus. Joko on olemassa elävä Jumala tai ei. Joko on Jeesus tai ei.
En tosiaan ole itseäni koroittamassa. Kerron vain sen minkä itse olen saanut elämässäni kokea todeksi ja mikä on minulle kallisarvoisin asia. En voi sitä kieltää.
Ja toivon että vielä moni kaipaava ihminen löytäisi saman asian.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25620797]Niin, nuo uskonnothan kertovat siitä ihmisen kaipauksesta Jumalan yhteyteen.
Kirjoitat että jokainen löytäköön mielenrauhansa sellaisesta uskosta ja niistä jumalista, joista se löytyy, tai vaikka ilman jumalia.
Onhan kuitenkin olemassa myös totuus. Joko on olemassa elävä Jumala tai ei. Joko on Jeesus tai ei.
En tosiaan ole itseäni koroittamassa. Kerron vain sen minkä itse olen saanut elämässäni kokea todeksi ja mikä on minulle kallisarvoisin asia. En voi sitä kieltää.
Ja toivon että vielä moni kaipaava ihminen löytäisi saman asian.[/QUOTE]
Ymmärrän :) Totuuttahan ei kukaan vielä tiedä, sen näemme sitten aikanaan itse kukin. Uskoa kuitenkin voi ja se on hieno asia, että meillä on vapaus uskoa mihin haluamme. Minullekin oma uskoni on kallisarvoinen asia ja olen aina iloinen, jos joku toinenkin löytää uskon. Oli se usko sitten sama kuin minulla tai joku muu. Pääasia on, että saa kokea sen kaiken hyvän, mitä oma elämänkatsomus tuo mukanaan :)
 
"vieras"
Nyt on pakko meikäläisen rueta yöpuulle, mutta laitan tähän vielä tämän rukouksen Psalmista 139 (jakeet 23 ja 24):
Tutki minut Jumala,
katso sydämeeni.
Koettele minua,
katso ajatuksiini.
Katso, olenko vieraalla,
väärällä tiellä,
ja ohjaa minut ikiaikojen tielle.

Hyvää yötä, Jeesus myötä :)
 
[QUOTE="vieras";25620797]
Kerron vain sen minkä itse olen saanut elämässäni kokea todeksi ja mikä on minulle kallisarvoisin asia. En voi sitä kieltää.
[/QUOTE]

Huoh. Siis anteeksi nyt vaan, mutta se, mikä on sinulle kallisarvoisin asia niin on minulle vain kokoelma muinaisia kirjoituksia sen ajan ihmisiltä ja nuo nettisivut joita aloittaja laittoi ovat oikea kaiken rasittavuuden äiti! Jaaritellaan ja todistellaan asioita, joilla nyt ei luulisi olevan mitään väliä, olivat ne asiat tosia tai ei.

Turha niitä on kellekän todistella, kun ei niihin varmaa vastausta saa. Saa niiden asioiden aitouteen mun puolesta uskoa, mutta silloin uskoo kuitenkin minun mielestäni satuihin ja that's fine. Kunhan ei mun tarvii!
 
Haastaja666
Neitsyestä syntyneitä ihmeiden tekijöitä ja kuninkaiden kuninkaina tunnettuja henkilöitä on useita, mainittakoon tässä muutamia joilla on sama syntymäpäivä ja samankaltainen tarina töistään ja teoistaan. Kaikki kuolivat ja nousivat kolmen päivän kuluttua kuolleista.
Egyptissä 3000 vuotta ennen kristusta Horus, Attis 1200 ekr. kreikassa, Mithra persiassa 1200 ekr. Krishna 900 ekr. intiassa. Dionysos 500 ekr. kreikassa.
Muutkin herättivät kuolleita, muuttivat vettä viiniksi, kävelivät vetten päällä.. ja yksi jopa käveli seinän läpi, mitä Jeesus ei tehnyt.
Nyt vaan sattunut niin että tämä yksi otettu jotenkin ihmeelliseksi henkilöksi. :kieh:
Siis MITÄ?!
Kuka käveli seinän läpi? Sitähän meidän täällä pitäisi palvoa eikä jotain silmänkääntötemppuja tekevää, muka vetten päällä hiippailevaa hippiä. Jeesus ei ollut mitään muuta kuin oman aikansa David Blaine. Tuo seinänläpikävelijä sen sijaan kuulostaa aika rautaiselta tyypiltä, sille voisi perustaakin uskonnon.
 

Yhteistyössä