"Räpläily"

Hei!
Meillä 2v2kk tyttö räpläilee kovasti omia tisujaan, koko ajan on käsi paidan alla. Nyt olen alkanut huolestumaan ettei vaan satuttaisi itseään, kun tisun alut eivät saa olla yhtään rauhassa... Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia, miten saisi loppumaan?
 
miten ihmeessä ne nyt siitä voisi vanhingoittua? Kyllä kait ne jossain vaiheessa kasvavat niin kuin yleensäkin. Tuon ikäinen lapsi alkaa pikkuhiljaa kiinnostumaan omasta kropasta ja siitä mikä tuottaa mielihyvää. Se on vain vaihe, joka menee jossain vaiheessa ohi. Luonnollista suhtautumista vaan asiaan.

Meillä on 2v4kk poika, joka kovasti tykkää hiplata omaa pippeliä. Se on meillä täysin luvallista, mutta vain itsekseen kun muut ei näe. eikä tietenkään ihan koko aikaa. Onneksi on vielä vaipoissa, niin pysyy pippeli mukavasti piilossa. =)
 
Joo, tiedän kyllä et omaan kehoon tutustuminen on ihan luonnollista ja eikä siinä mitään pahaa ole ja että kuuluu osana kehitykseen. Minun puolestani tyttäreni saa tutkia itseään niin paljon kuin haluaa. Mutta ihossa alkaa esiintymään punoitusta, sen takia olen huolissani. Olen kertonut tytölle että saa tutkia ja kokeilla, mutta ei niin kovaa... Räpläily on lisäksi usein toistuvaa. Uskon kyllä, että on ohi menevää. Ajattelin nyt vaan kysyä muiden kokemuksia...
 
Meillä on myös 2 v 1 kk pojalla menossa "pippeliin tutustumisvaihe". Jatkuvasti saa olla käsiä komentamassa irti, jos on ilman housuja, kun alkaa päästä jo hieman punottaa. Meillä on juuri poika oppinut päiväkuivaksi ja siten vaipan pois jättämisen myötä saanut pippelin paremmin käsiinsä, joten kuvittelisin että liittyy osaltaan siihen.
 
meillä tuo 2.5 v tyttö näprää pimpúlaansa tosi paljon ja nyt tutkii tissejäänkin.
mä luulen että liittyy ihan siihen että oma keho on alkanut kiinnostamaan.vertailee itseään muhun kun istutaan saunassa tai ollaan suihkussa
 

Yhteistyössä