raha ei riitä mihinkään!

  • Viestiketjun aloittaja surkea äiti
  • Ensimmäinen viesti
surkea äiti
Tuntuu,että raha ei enää riitä mihinkään. Olen kolmen lapsen yh ja asumme vuokralla, harkitsen tarkkaan jokaisen ruokaostoksen mutta nyt tuntuu että raha ei kerta kaikkiaan riitä. pikavippejäkin olen monesti ottanut jotta lapsille saataisiin ruokaa. omat vanhemmat asuvat helsingissä ja itse asun pohjois-suomessa joten heiltä en rahaa saa. Miehen kanssa olemme eronneet eikä minulla ole ystäviä. rahaa tulee vasta ensi kuussa ja kaapit ovat tyhjillään. Mistä saisin lapsille ruokaa? itse olen elänyt monta kuukautta ruisleivällä ja vedellä ja yrittänyt säästää joka pennin lapsia varten. lapset ovat iältään 3v, 9v ja 12v. Pitäisikö ottaa vippi? :(
 
Mitä tuloja sinulla on? Lähinnä sillä ajattelin että saatko varmasti kaikki sinulle kuuluvat etuudet? Lapsilisät korotuksilla, asumistuen, elarit ja olethan tarkistanut oikeutesi toimeentulotukeen?

Toimeentulotukeakin voi saada yhtenä kuukautena vaikkei edellisenä olisikaan saanut jos silloin esimerkiksi on enemmän menoja kuin edellisessä kuussa.

Kannattaa kääntyä myös seurakuntien diakoniatyöntekijöiden puoleen, siellä on todella ihania ihmisiä ja auttavat varmasti joko ruuan tai muiden avustusten voimin.

Samoin on myös olemassa hyväntekeväisyysyhdistys Hopeyhdistys jonka kautta voi pyytää apua perheelleen. Tämä toimii pohjois-suomessa ainakin Oulussa.

Ja ainakin Oulussa esim. työttömille suunnattu yhdistys YTYÄ jakaa kaksi kertaa viikossa ruokakasseja 0,50e hintaan Hietasaaressa.

Tsemppiä ja toivottavasti löydät apua tilanteeseesi!
 
Viimeksi muokattu:
eikö sulla ole KETÄÄN kuka vois lainata sen verran että saatte jotain ruokaa kaappiin? vaikka vanhempas asuukin kaukana niin voihan aina tilille laittaa? kuun alussa kannattaa aina ostaa kuivakaapit täyteen makarooneja, säilykkeitä yms mistä voi sitten laittaa ruokaa jos tulee tilanne, että rahat loppuu. samoin pakkaseen on hyvä ostaa lihoja ja leipää tarpeeksi.. mutta jos sulla ei ketään ole oikeasti, niin voithan sä käydä sossussa kysymässä sitä ruokaseteliä?
 
Itse en vippejä ottaisi!

Tarkista että saat kaikki tuet joita sinulla on mahdollista saada..
Tarkista myös sosiaalitoimistosta onko teidän perhe oikeutettu saamaan toimeentulotukea..
Väliaikaisesti sos.toimisto saattaa myöntää teille lapsun jolla saatte ostaa tietyllä summalla ruokaa ruokakaupasta..
Seurakunnasta saattaa saada apua myöskin.

Kaikkea hyvää teidän kesään kaikesta huolimatta! :hug:
 
"vieras"
Yhteys kirkon diakoniaan - voit saada ruokakuponkeja. Eivät niin tarkasti katso edes tuloja kuin sosiaalitoimi.

Sossun kanssakin kannattaa laskea oletko oikeutettu sieltä saatavaan tukeen. Aivan varmasti lapsille järjestyy ruokaa sitä kautta jos ei muuten.

Pikavippien ottamista en suosittele, pahimmassa tapauksessa menetät niistä luottotiedot ja sitten se vasta elämä onkin hankalaa. Lisäksi niissä on kovat korot.
 
"vieras"
Luterilaisen kirkon lisäksi esim. helluntaiseurakunnilla ja vapaakirkolla + pelastusarmeijalla on monenlaisia diakoniapalveluita. Kannattaa ottaa sinnekin yhteyttä, jos saisit apua.
 
niii
Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti;24075367:
Tuntuu,että raha ei enää riitä mihinkään. Olen kolmen lapsen yh ja asumme vuokralla, harkitsen tarkkaan jokaisen ruokaostoksen mutta nyt tuntuu että raha ei kerta kaikkiaan riitä. pikavippejäkin olen monesti ottanut jotta lapsille saataisiin ruokaa. omat vanhemmat asuvat helsingissä ja itse asun pohjois-suomessa joten heiltä en rahaa saa. Miehen kanssa olemme eronneet eikä minulla ole ystäviä. rahaa tulee vasta ensi kuussa ja kaapit ovat tyhjillään. Mistä saisin lapsille ruokaa? itse olen elänyt monta kuukautta ruisleivällä ja vedellä ja yrittänyt säästää joka pennin lapsia varten. lapset ovat iältään 3v, 9v ja 12v. Pitäisikö ottaa vippi? :(
Miten sinä maksat ne vipit pois?
No ootko käynynnä kysymässä toimeentulotukea? Kerää muutama palautuspullo ja osta kauraryynipaketti, että pärjää siihen asti jolloin tulee rahhaa.
 

Yhteistyössä