Rahaa 5 euroa, mitä syömme

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
minnix
Kierremakaronit ovat halpoja, osta pussillinen niitä, pari porkkanaa, muutama peruna ja nakkipaketti. Tee makarooni-nakkikeittoa.

Tai sitten teet vaan nakkikeittoa (nakit, perunat, porkkanat) ja huomenna teet makaroonia ja ruskeaakastiketta.

Aamiaiseksi paketti kaurahiutaleita.

Nämä kaikki pitäis irrota alle 5 euron. Kahden päivän ruuat, aika hyvin :)
 
minnix
[QUOTE="Vieras";23978920]Makaronipataa (keitettyjä makruja+ruskistettua jauhelihaa) hyvää, halpaa, mut ei ehkä terveellisemmästä päästä[/QUOTE]

Eikö jauheliha ole aika kallista, riittääkö 5 euroa myös jauhelihaan jos jotain muutakin pitää ostaa?
 
Nuudeleita kananmunalla ja jollain halvalla mistä tykkäät. Jotain vihannesta sekaan vaikka. Tulee oikeasti yllättävän täyttävää nuudelihötöstäkin, kun heittää munia sekaan kunnolla. Muna, tuo loistava elintarvike :heart:
 
Paketti pekonia, kenno munia, purkki kermaa, sipuli ja makaroni pussi. jos kauraryynejä on kaapissa. Sit syötte Pekonia ja munia (puol pakettia pekonia reippasti munia), seuraavana päivänä pekonipastaa. Ja sit aamu- ja iltapalaksi puuroa. Muutaman päivän voi olla ilman välipalojakin.

Mun laskujen mukaan pitäis vitonen riittää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23979659]Minä ehdotan itse tehtyä hernekeittoa ja kaurasämpylöitä. Hyvää ja halpaa.[/QUOTE]
Asiaa sivuten ET-lehdessä yllättäen halvin purkkihernekeitto valittiin suosikiksi sokkotestissä elikä Euroshopper.
 
pihi
Paketti makaroonia - n 25c
nakkipaketti - n 1e
pussi herne-maissi-paprikaa - n 40c
10 kananmunan paketti - n 1,30
kaksi pussia pikanuudelia - n 60c

Yhtenä ruokana makaroni-nakkipöperö (makaronia, puoli pussia herne-maissi-paprikaa ja puolet nakeista)
Yhtenä ruokana nakkimunakas
Yhtenä ruokana kanamunanuudeli jossa seassa loput herne-maissi-paprikasta

Ja vielä jäi rahaa litraan maitoa ja johonkin halpaan leipäpakettiin.
 
mä tekisin noilla rahoilla varmaanki nakkikeiton, tekisin sitä reilummasti niin riittäis pariks päiväks.
paketti nakkeja, pussi perunaa ja keittojuureskuutiot pakastealtaasta. (mausteita oletan olevan kaapissa.) menis noin 3,5euroa noihin. jäis vielä 1,5euroa jolla ostaisin maidon..

tai sitten vois tehä tonnikala-riisi-maissi sekotusta :> yks purnukka tonnikalaa ja paketti halpaa riisiä ja purkki maissia ni menis varmaan 3 euroo ja ku laittas reippaammasti riisiä niin riittäis pari kolme pv.

jos et tarte ku huomisen ruuan, niin sithä sä voit tolla rahalla tehä vaik:
kalapuikkoja ja perunaa + valkokastike.
jauhelihakeitto - jos ei meinaa löytyy halpaa jauhelihaa ni osta lihatiskiltä vähä vähemmän.
ranskalaisia ja nakkeja
tonnikalaa ja makaronia ja kasviksia
jauheliha+tomaattimurskakastike ja makaronit
makaronilaatikkoonki taitas just riittää toi raha.
broilerpasta
juustopastaa
hernaria
uunimakkaraa ja perunamuussia + porkkanaraastetta
 

Yhteistyössä