Rahahuolia. Pikavippi pelastus?

  • Viestiketjun aloittaja Kirsi-Maria
  • Ensimmäinen viesti
Kirsi-Maria
Hellou kaikki :) Tässä on 29vee onnellinen kahden lapsen äippä mutta yksinhuoltajana tällä hetkellä pienten rahahuolien kanssa kamppailen. Tarvitsisin siis nyt rahaa nopsaan. Tahdonkin kysellä mielipiteitä näistä pikalainoista. Olen tutustunut tälläiseen kuin ege.fi ja vaikuttais ihan ookoolta. Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muista pikavippi-paikoista?
 
  • Tykkää
Reactions: Jorma Teräs
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi-Maria:
Hellou kaikki :) Tässä on 29vee onnellinen kahden lapsen äippä mutta yksinhuoltajana tällä hetkellä pienten rahahuolien kanssa kamppailen. Tarvitsisin siis nyt rahaa nopsaan. Tahdonkin kysellä mielipiteitä näistä pikalainoista. Olen tutustunut tälläiseen kuin ege.fi ja vaikuttais ihan ookoolta. Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muista pikavippi-paikoista?
On ne ihan ok firmoja, jos sulla on sitten varmasti tulossa rahaa että voit maksaa sen velan pois. Kalliita ne on, mutta ihan luotettavia.
 
ei
EHDOTTOMASTI EI! Ne on varmin tie suistaa talous pahaan jamaan.

Korkeintaan kävisivät sellaiseen tilanteeseen, että sinulle tulisi täysin pakottava syy saada vähän etukäteen rahaa minkä pystyt heti välittömästi viikossa tms. maksamaan takaisin. Pikavipeissä on aivan mieletön korko ja ne eivät käy yli varojen elämiseen.
 
Eilen yritin mummolle tällaista ja oli niin monimutkanen ja hidas homma et en hakis,hetiluotto.fi. Siinä piti mennä nettiin tunnistautumaan ja eihän mummolla ole edes konetta,toinen keino oli et sieltä tulee postissa paperilla jotkut koodit... Tänään oli hän saanut tekstarilla ne pin-koodit muttei nostanut sitä.
Korkohan niissä on kova, mutta jos olis todellinen hätä niin ehkä hakisin ja jos tiedän et pystyn takasin maksaa.
 
maire76
Pikavipeissä on tosi suuret korot, käy katsomassa ja vertaamassa todelliset pikavippien vuosikorot vaikka osoitteesta <a href="http://www.pikavippivertailu.net">www.pikavippivertailu.net</a>
 
Pikii
kaks viikkoo sitte. Otan ehkä joskus uudelleenkin jos tulee tarvetta :) Älkää olko noin tuomitsevia pikavippejä kohtaan, ne voi olla ihan oikeesti hyödyllisiä, kunhan niitä vain osaa käyttää oikein, eli joutumatta mihinkään velkakierteisiin.
 
pankkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Pikii:
kaks viikkoo sitte. Otan ehkä joskus uudelleenkin jos tulee tarvetta :) Älkää olko noin tuomitsevia pikavippejä kohtaan, ne voi olla ihan oikeesti hyödyllisiä, kunhan niitä vain osaa käyttää oikein, eli joutumatta mihinkään velkakierteisiin.
Ne ei todellakaan ole ihan ok! Yleensä niitä ottavat juuri ne ihmiset, kenen ei kuuna päivänä pitäisi niitä ottaa...
Mä joudun niin paljon näitä pikavippi-kierteessä olevia ihmisiä auttamaan työssäni, että se on tosi surullista jo.

Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata hoitaa asiansa niin, että ei joudu tuollaisiin turvautumaan! Silloin kun rahaa on ylimääräistä, niin siitä täytyy laittaa heti sivuun esim. toiselle tilille, jotta pahanpäivän varalle sitten on mistä ottaa. Mihin on kadonnut maalaisjärki raha-asioissa???

Ja jos tulee isompi hätä, esim. pesukone laukeaa tms. niin sitten mars pankkiin ja ihan normi kulutusluotto kehiin!!
 
vieras
Minä olen ottanut akuuttiin tarpeeseen, ja toiste otan jos ihan pakko on. Missään nimessä ei pidä ottaa jos ei ole täysin varma, onko varaa maksaa takaisin, ja tarkkaan on katsottava paljonko sitä maksettavaa loppujen lopuksi tulee. Kalliiksi ne tulee kyllä, ei niillä voi alkaa yli varojensa elämään tai kohta on sellaisessa kierteessä josta ei pois pääse.
 
Lissu
Kyllähän ne saattaa tilanteen pelastaa, mutta ei niitä kannata ottaa jos ei ole varma että pystyykö maksaan takaisin. Itse olen muutaman kerran näihin haksahtanut. Vertailu tosiaankin kannattaa. Tämä vertailu on ollut hyvänä apuna: http://www.pikavippi-laina.info/pikavippi-vertailu.html
 
Mira
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
EI EI EI, jos kerran ottaa, helposti toisenkin kerran, ja kohta huomaa olevansa kamalassa kierteessä, eikä pääse pois!
Itse olen joskus äkillisessä rahatarpeessa käyttänyt kotimaista http://www.vippi.fi laina palvelua joka tarjoaa myös nopean maksajan alennusta. Ei pankkikaan anna lainaa 20 euron kuluilla, palvelumaksuista puhumattakaan. Laskunmaksukin taitaa nykyään maksaa jo 8,00 euroa.
 
www.pikalainaheti.com
Täältä löytyy hyviä vaihtoehtoja mistä hakea pikavippi.
Jositakin paikoista saa vipin jopa 6 kuukauden maksuajalla.
Ja vivuksella ensimmäinen laina ilmaiseksi.

www.pikalainaheti.com
 
vierailija
Ne ei todellakaan ole ihan ok! Yleensä niitä ottavat juuri ne ihmiset, kenen ei kuuna päivänä pitäisi niitä ottaa...
Mä joudun niin paljon näitä pikavippi-kierteessä olevia ihmisiä auttamaan työssäni, että se on tosi surullista jo.

Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata hoitaa asiansa niin, että ei joudu tuollaisiin turvautumaan! Silloin kun rahaa on ylimääräistä, niin siitä täytyy laittaa heti sivuun esim. toiselle tilille, jotta pahanpäivän varalle sitten on mistä ottaa. Mihin on kadonnut maalaisjärki raha-asioissa???

Ja jos tulee isompi hätä, esim. pesukone laukeaa tms. niin sitten mars pankkiin ja ihan normi kulutusluotto kehiin!!
Näinpä. Tai itse käyn kaupassa S-marketissa ja tankkaan ABC:llä autoni. Bonuksia kertyy ihan huomaamatta paljon. Kaikki rikki menneet kodinkoneet yms olen näillä maksanut.

Pikavippiä en tuomitse JOS ottaa vain sen muutaman kerran todella tiukan paikan tullen, vaikka saisihan sitä rahaa muualtakin (pankista yms). Mieltymyksensä kullakin. Mutta TODELLA useasti jää se mielikuva, että "Olipa helppoa rahaa tuollanen" ja näin se velkakierre alkaa. Tämä vain on karu totuus. Aina sitä ajattelee "enhän minä nyt semmonen ole, että tulis ongelmia vipeistä". 10v sain sivusta seurata entisen poikakaverini kyseistä ongelmaa, kunnes homma lähti käsistä.. Todella piilevää tuommonen alkava riippuvuus.
 
vierailija
Onhan noi pikavipit nykyään (lakimuutos) ihan reiluja jos jonkun tonnin luoton ottaa niin ihan kohtuu korolla saa. Pitää tietty tehdä vertailua esim. satasenlaina.net sivulla.
 
paskaakstäs
Tiedoksi kaikille pikavippiä ei kannata ottaa tai muutakaan lainaa. Jos otatte niin pankista. Minulla ollut kaikista melkein lainapalveluista lainaa ja joka paikat rahastavat teidät elävältä. Jos haluatte maksaa ikuisuuden lainoja niin siitä vain.
 

Yhteistyössä