Rahasta riitaa

  • Viestiketjun aloittaja Kypsä
  • Ensimmäinen viesti
Kypsä
Hei,

riidelläänkö teillä paljon raha-asioista. Olen hoitovapaalla ja yrittänyt takoa miehen päähän, että tämä on on tärkeää lasten kannalta (ollut vaikeita sairauksia perheessä) Nyt kun raha on tilapäisesti tosi tiukalla, niin yritän olla säästäväinen, normaalisti olen aika tuhlaavainen. En olis koskaan uskonut, että meille tulee rahasta oikeasti riitaa, mutta niin vain tuli. Mies teki ison ostoksen itselleen, kun meillä on muitakin isoja tarpeita. Hän kokee ilmeisesti, että ei koskaan saa mitään itselleen. Mutta miksi juuri nyt kun on niin tiukkaa muutenkin?

 
Joskus oli riitaa raha asiosta, ja minun mielestä ei voi elää "omien" rahojen kans ku yhdessä asutaan ja on lapsia. Nyt tilanne tämä, mies ns. pitää katon pään päällä, ja minä hoidan pienemmät laskut. Ja sillon kun riitaa oli tein selväksi että jos hän haluaa elää omilla rahoillaan ihan ite eikä halua niistä senttiäkään meille luovuttaa niin sitte saa ottaa rahansa ja lähteä. Ja tämä meni hänelle perille. Joskus ehkä kuulen asasta, mutta aina muistuttanut että yhdessä ollaan ja yhteiset rahat. Isommat ostokset on tehty yhdessä ja säästetty niihin vähän kerrallaan ja pikku hiljaa.Niin ja minulla myös tuloina kotihoidontuki+lapsilisä.
 
kotiäiti78
jOO AJATTELIN kirjoittaa tähän hiukan omia tuntemuksia asiasta. Ollaa oltu 8 yhdes 2 v sitten syntyi poika seksi loppui ym... riitaa rahasta ja siitä et mä ole kotihoidontuella en kuulemma tuo rahaa taloon ja mun vika kun ei ole rahaa. Mä hoidan kaikki kotityöt plus lapsen hoidon ym....
Rakastan miestäni ja haluaisin puhua asioista kunnolla ja olla kotona poikani kanssa ainaki vähän aikaa, Asutaan pienel paikkakunnal jossa ei töitä mulle! Asuttii n. 4 v sitten paikkakunnal mis mul oli vakituinen työ mut mies halus muuttaa sieltä pois ja nyt syyttää kun mulla ei vakkari työtä. En osaa ratkaista näitä ongelmia ollenkaa valvon yöt ja syön masennus ja ahdistus lääkkeitä. En tiiä sanokaa viisaat jotain?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 00:18 kotiäiti78 kirjoitti:
jOO AJATTELIN kirjoittaa tähän hiukan omia tuntemuksia asiasta. Ollaa oltu 8 yhdes 2 v sitten syntyi poika seksi loppui ym... riitaa rahasta ja siitä et mä ole kotihoidontuella en kuulemma tuo rahaa taloon ja mun vika kun ei ole rahaa. Mä hoidan kaikki kotityöt plus lapsen hoidon ym....
Rakastan miestäni ja haluaisin puhua asioista kunnolla ja olla kotona poikani kanssa ainaki vähän aikaa, Asutaan pienel paikkakunnal jossa ei töitä mulle! Asuttii n. 4 v sitten paikkakunnal mis mul oli vakituinen työ mut mies halus muuttaa sieltä pois ja nyt syyttää kun mulla ei vakkari työtä. En osaa ratkaista näitä ongelmia ollenkaa valvon yöt ja syön masennus ja ahdistus lääkkeitä. En tiiä sanokaa viisaat jotain?
Kerro hänelle sama asia kuin kirjoitit tänne. Kyllä hänen pitäisi herätä, jos rakastaa sinua. Toinen syö masennuslääkkeitä ja toinen haukkuu, ei kovin järkevä tilanne. Jos haluat olla kotona, niin ole jos vain mahdollista. Tosin jos rahasta liian tiukkaa niin pitää joko luopua jostakin tai yrittää töihin. Mutta jos laskut tulevat maksetuksi ajallaan ja rahaa elämiseen, niin pitäisi riittää. Ei harrastuksiin tarvitse upottaa rahaa, lapset ovat pieniä vain vähän aikaa. Meillä kumpikaan ei ole valinnut rahan takia lasten hoitoon laittoa. Voit selvittää miehellesi, että olet kotona siihen asti, kunnes nuorin täyttää kolme vuotta. Silloin hän tietää miten pitkään heikko rahatilanne kestää ja jaksaa toivon mukaan odottaa. Jos taas haluat töihin, niin ehkä on pakko muuttaa takaisin isompaan paikkaan. Täällä itärajalla on vaikea saada töitä, kun taas etelässä saa heti kun haluaa.

Elämä on valintoja täynnä, täytyy asettaa asiat tärkeysjärjestykseen ja sitten toimia sen mukaan. Minä itse olen valinnut perheen, joku voi valita rahan.
 
heippa
Meillä ei ole lapsia mutta paljon rahaa "syövä" talo.. Ennen maksoin mieheni tililtä laskuja ja omalta tililtä maksoin pienimmät laskut ja ostin ruuat ja kotitarpeet kuten petivaatteet...

Nyt tilanne on se että minun pitää säästää kuitit ruuasta... KAIKKI MAKSETAAN PUOLIKSI.

En tiedä ahdistaako miestäni kun hänelle ei jäänyt tarpeeksi rahaa omiin menoihinsa mutta ei jää kyllä nytkään. V...taa suorastaan koska sama raha tilanne oli ennenkin koska minä hoidin asiat tasapuolisesti... Nyt pitää säilyttää kaikki perhanan kuitit ja laskea kuun lopussa...
 
hei. meillä kanssa riidellään rahasta jatkuvasti... itse olen minimi äitiyspäivärahalla ja mies on työttömyyspäivärahalla siis kelan.. ja sitten mies syyttää mua kun hänelle ei jää rahaa kun maksan hänen rahoista laskuja, meillä on kolme pientä lasta alle viisi vuotiaita... itse ostan vaipat, lapsille vaatteet, ruuat tuon kotio ja muutenkin kaikki mitä kotiin tarvii niin ostan minä pääsääntöisesti.... itseeni en hirveästi käytä rahaa, siis ostele vaatteita tai missään ravintoloissa ym.... kun taas miehellä menee rahaa, harrastuksiinsa. alkoholiin ym...... ja silti marisee ja syyttelee kun ei oo rahaa hänelle... yritän antaa itse rahaa aina sillon tällöin mihin hän sitten tarvitsee ja sitten hänen omista rahoista jää hänelle yleensä noin 100-150e/kk.. mikä on paljon minun mielestäni meidän rahoista.... en voi muutenkaa luotta raha asiossa häneen, yleensä kun tili tulee, niin tili meneekin, jos ei sit heti maksa laskuja....
 

Yhteistyössä