Rahat ei riitä

  • Viestiketjun aloittaja annimaija
  • Ensimmäinen viesti
annimaija
Mieheni otti viime joulun aikaan puoleksi vuodeksi vapaata opinnoistaan. Syksyllä hän ilmoitti vielä ottavansa täksi vuodeksi välivuoden koulusta (amk), sanoi menevänsä töihin jotta saamme raha-asiat mallilleen. Itse käyn töissä ja palkkaa saan noin 2400e/kk. Mieheni ei ole kuitenkaan hakenut töitä, eikä hänellä kuulemma ole enää aikomustakaan hakea. Hän ei saa välivuotena tietenkään opintotukea, eikä työttömyyskorvausta koska ei ole työnhakija..eikä tietysti palkkaa kun ei ole töitä..

Mulla on kusetettu olo. Miten toinen kehtaa mun palkalla elää!? Miehelleni kun huomautan työhausta, hän suuttuu ja hyvä ettei nyrkki heilu. Olen päättänyt, etten enää hänelle asiasta sano. Meidän rahat ei vaan riitä. Minun palkalla ei makseta asuntolainaa, kahta autoa, hoitomaksuja, juoksevia kuluja...

En jaksa enää! Hän on ollut kohta vuoden tekemättä mitään ja syyllistää minua, kun olen pienipalkkainen.
 
"vieras"
Kuule, tuolla palkalla kyllä elää :) eihän se miehesi ole aikasemmin saanut kuin opintotukea ja mitäs se nyt on, 200 euroa? Porvoossa tosin voi olla opintotuki korkeampi ;)
 
vrs
[QUOTE="vieras";24489382]Kuule, tuolla palkalla kyllä elää :) eihän se miehesi ole aikasemmin saanut kuin opintotukea ja mitäs se nyt on, 200 euroa? Porvoossa tosin voi olla opintotuki korkeampi ;)[/QUOTE]

Eikös amk:ssa ole aika paljon korkeampi tuo o-tuki?

Ja vaikei olisi, onhan tuo röyhkeää käytöstä. Ukko ulos ja maksamaan omat elantonsa/laskunsa/asumisensa. Miehen auton ap voi vaikka myydä, saapahan vähän rahojaan takaisin. Nimmari luovariin vaan ja auto rahoiks.
 
annimaija
Meillä mun palkka ei riitä. On sen verran isot lainakulut. Toista autoa ei voida laittaa pois, koska asutaan sen verran syrjässä, että kummallakin on oltava auto.

Mua vaan pöyristyttää tollanen käytös!!! Tekis mieli laittaa kaikki puoliksi, toinen maksaa osan ja minä tasan oman puoleni... jäis ehkä mullekin "omaa rahaa".
 
"elisa"
No miksi mies ei hoida lapsia kotona? Siinä säästyisi hoitomaksut ja voisi alkaa opiskelu tai työntekokin kiinnostamaan. Joutuisi tekemäänkin jotain, eikä vaan oleilemaan oloneuvoksena.

Sanot sille, että nyt on sellanen tilanne ettei rahat riitä, jos lapset ovat hoidossa. Tulee siitäkin jo aika suuri säästö.
 
"mie"
Meillä mun palkka ei riitä. On sen verran isot lainakulut. Toista autoa ei voida laittaa pois, koska asutaan sen verran syrjässä, että kummallakin on oltava auto.

Mua vaan pöyristyttää tollanen käytös!!! Tekis mieli laittaa kaikki puoliksi, toinen maksaa osan ja minä tasan oman puoleni... jäis ehkä mullekin "omaa rahaa".
miehen auto pois vaan! Ehkä rupesi työnteko kiinnostamaan, jos kulkemaan halua päästä? Mistä hän muuten saa nyt esim. bensarahat, kuka maksaa hänen autovakuutuksen, verot yms? Ja tietysti lapset isin kanssa kotiin! En tiedä, säästättekö sillä tavalla rahallisesti mitään, eipä taida hoitomaksu kovin paljon olla?
 

Yhteistyössä