Raivona anopille, ehdotti lapselle piiskaa

  • Viestiketjun aloittaja "grr"
  • Ensimmäinen viesti
"grr"
Anopin pisteet laski kun lehmän häntä kun ehdotti että antaisin piiskaa kun lapsi (11v) oli ollut ollut pahoilla teillä. Samalla selvis että mun mies oli usein saanut maistaa risua lapsena.

Mun lapset ei piiskaa tai muuta fyysistä kuritusta saa. Ja anoppi ei tästä lähtien tarvii hoitaa meidän lapset.
 
"vieras"
Äitini aina uhkaa piiskalla lapsia jos kiukuttelevat. Vois varmaan tehdäkin sen jos lapseni sinne jättäisin ja alkaisit keskenään riidellä. Siitä syystä lapseni eivät sinne menekään.
 
"vieras"
[QUOTE="grr";26918020]Anopin pisteet laski kun lehmän häntä kun ehdotti että antaisin piiskaa kun lapsi (11v) oli ollut ollut pahoilla teillä. Samalla selvis että mun mies oli usein saanut maistaa risua lapsena.

Mun lapset ei piiskaa tai muuta fyysistä kuritusta saa. Ja anoppi ei tästä lähtien tarvii hoitaa meidän lapset.[/QUOTE]

Koska lapsesi ei näköjään ole sinun kasvatusmetodeillasi oppinut, niin vaihtehtoiset kasvatustavat vaoisivat tehota. Mitewn raivosi olet aikonut purkaa? Otatko fyysiset keinot käyttöön.
 
wumps
Mieheni sukulainen totesi, että mun pitäisi lyödä suulle alle puolitoistavuotiastani, joka joskus puree. Kuulemma kevyesti, mutta edes napauttaa tai läppäistä. Joo, odottakoon vaikka maailman tappiin, mutta ei tule tapahtumaan.
 
"vieras"
Mieheni sukulainen totesi, että mun pitäisi lyödä suulle alle puolitoistavuotiastani, joka joskus puree. Kuulemma kevyesti, mutta edes napauttaa tai läppäistä. Joo, odottakoon vaikka maailman tappiin, mutta ei tule tapahtumaan.
Olisit mojauttanut sukulaista suulle, ihan vähän vain, ja selittänyt, että hyvällähän sinä, halusit vain opettaa ettei tuollaisia sammakoita sovi suusta päästää, että ihan hänen parhaakseen vain ;)
 
"vieras"
Mä aina uhkailen lapsia et äiti antaa tukka pöllyä :) kertaakaan ei oo sitä vie tarvinnu oikeesti tehdä, koska uskovat jo uhkailusta :)
Kauanko luulet, että uskovat, kun et koskaan tee niin? Et oo ihan viisas vissiin? Auktoriteettisi on mennyttä, ensimmäinen virhe on uhata väkivallalla (tekee susta mulkun) ja toinen virhe on olla toteuttamatta uhkaustaan (tekee susta säälittävän vässykän).
 
"minä"
En ymmärrä, että raivostutaan vanhemmalle ihmiselle, jotka antavat neuvon, joka on ollut yleisesti käytössä silloin, kun he ovat kasvattaneet lapsiaan. Voi sanoa, että niin ei enää tänäpäivänä tehdä. Itsekin olen saanut 70 luvun lopulla vitsaa, kun en ole puhetta kuunnellut, vaan jatkanut tekojani. Pitäisikö tästä nyt olla hirvittävän katkera vanhemmilleni. Ja vaikka en itse fyysistä väkivaltaa käytäkään kasvatuksessa, niin olen 100% varma, että jos lapsi vanhemmillani hoidossa ollessaan saisi vitsaa (mitä en usko todellakaan tapahuvan), niin he ovat tehneet jotain sellaista, mistä sietää vitsaa saadakin.

Täällä on ihanan sinisilmäisiä mammoja, jotka uskovat, että kaikkeen pätee keskustelu ja pleikkarin poisotto. Sitten yli 15 vuotiaana ollaan rikosoikeudellisessa vastuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa ja miranenn
anoppi ja mummo
[QUOTE="grr";26918020]Anopin pisteet laski kun lehmän häntä kun ehdotti että antaisin piiskaa kun lapsi (11v) oli ollut ollut pahoilla teillä. Samalla selvis että mun mies oli usein saanut maistaa risua lapsena.

Mun lapset ei piiskaa tai muuta fyysistä kuritusta saa. Ja anoppi ei tästä lähtien tarvii hoitaa meidän lapset.[/QUOTE]

Ihanaa, kyllä helpottaa!! Voi elää muutakin elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
hohhoijjaa.. on meijänki vanhemmat sanonu että antaa selkäsaunaa jos ei uskota jotain, mut eipä oo antanu tähän päivään menessä kenellekkään. ja miten se piiskan antaminen auttaa johonki 15 vuotiaaseen, luulis jo että sen ikäne osais käyttää omaa päätänsä ja päättä ite asioistaan mitä tekee ja mitä ei.. ja sitten jos tekee nii kärsii myös seuraukset!! meijän perheessä on ollu se kauhee vapaa kasvatus mikä hirvittää kaikkia ja ihan terve järkisiä ollaan kaikki neljä lasta :whistle:

kyllä lasten pitää oppii kantapään kautta mikä on oikein ja mikä ei.. itekki oon hölmöilly ja töppäilly ja tehny vaikka mitä, mutta se on sitä lapsuus aikaa ja nyt ei tee enää mieli tehdä mitään hölmöilyjä ku oon jo melkeinpä kaikkee tehny penskana :D
 
"vieras"
[QUOTE="minä";26918676]En ymmärrä, että raivostutaan vanhemmalle ihmiselle, jotka antavat neuvon, joka on ollut yleisesti käytössä silloin, kun he ovat kasvattaneet lapsiaan. Voi sanoa, että niin ei enää tänäpäivänä tehdä. Itsekin olen saanut 70 luvun lopulla vitsaa, kun en ole puhetta kuunnellut, vaan jatkanut tekojani. Pitäisikö tästä nyt olla hirvittävän katkera vanhemmilleni. Ja vaikka en itse fyysistä väkivaltaa käytäkään kasvatuksessa, niin olen 100% varma, että jos lapsi vanhemmillani hoidossa ollessaan saisi vitsaa (mitä en usko todellakaan tapahuvan), niin he ovat tehneet jotain sellaista, mistä sietää vitsaa saadakin.

Täällä on ihanan sinisilmäisiä mammoja, jotka uskovat, että kaikkeen pätee keskustelu ja pleikkarin poisotto. Sitten yli 15 vuotiaana ollaan rikosoikeudellisessa vastuussa.[/QUOTE]

niin peesi
 
"vieras"
En mäkään tajua pitääkö tuosta raivota. Ennenhän fyysinen kuritus oli ihan hyväksyttyä ja normaalia lasten kasvatusta. Sekin oli ennen normaalia ja hyväksyttävää, että vastasyntyneelle annettiin ruokaa vaan 4 tunnin välein. Jos lapsi huusi, annettiin vaan tuttia ja jos sittenkin huusi annettiin sitten huutaa. Jopa lastenlääkärit neuvoivat tekemään näin.
Olisit vaan sanonut että nykyään ei enää toimita niinkuin ennen toimittiin, teidän lapsia ei piiskata ja mielestäsi tuollainen neuvo on huono ja vanhentunut.
 
"vieras"
[QUOTE="grr";26918020]Anopin pisteet laski kun lehmän häntä kun ehdotti että antaisin piiskaa kun lapsi (11v) oli ollut ollut pahoilla teillä. Samalla selvis että mun mies oli usein saanut maistaa risua lapsena.

Mun lapset ei piiskaa tai muuta fyysistä kuritusta saa. Ja anoppi ei tästä lähtien tarvii hoitaa meidän lapset.[/QUOTE]

miks sinun pitäs antaa koivu niemen herraa lapsille. Kysyppäs koivu niemen herrasta?!!!! minua uhkailtiin mutta en saanut! sain virvelistä! Tei tuhmasti! vein 5 markkaa!
 
No jos tuo oli ehdotus vanhemmalta ihmiseltä niin en koe sitä mitenkään suuttumuksen aiheena. Toki eri asia jos olisi mennyt toteuttamaan!
Kyllä minunki isä sai remmiä pienenä minkä kerkes enkä silti ole mummolleni vihainen asiasta, voisin kuvitella hänen ehdottavankin korvapuustia lapselleni jos olisi tuhma. :D Senkus ehdottaa, kyllä mä ehdotuksen ymmärrän kun puhutaan "sen ajan ihmisistä ja tavoista".
Hemmetin tiukka ja hyvä kasvattaja oli ja on hän. Minutkin opetti tavoille.

Ja ei en siis hyväksyisi piiskaa omalle lapselleni, jotta kukaan ei nyt saa käsitystä jostain piiskaamisen puolustelemisesta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26919699]miks sinun pitäs antaa koivu niemen herraa lapsille. Kysyppäs koivu niemen herrasta?!!!! minua uhkailtiin mutta en saanut! sain virvelistä! Tei tuhmasti! vein 5 markkaa![/QUOTE]

kun sanoit noin? jos kieltäytyy niin miks piiskaisin sitten omia lapsia? Samalta se tuntuu?
 
"vieras"
[QUOTE="grr";26918020]Samalla selvis että mun mies oli usein saanut maistaa risua lapsena.[/QUOTE]

Kuuntelisit anoppia, hän osasi kasvattaa naisia ja jumalaa kunnioittavan miehen omasta pojastaan.
 

Yhteistyössä