Raivona anopille, ehdotti lapselle piiskaa

  • Viestiketjun aloittaja "grr"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26918532]Kauanko luulet, että uskovat, kun et koskaan tee niin? Et oo ihan viisas vissiin? Auktoriteettisi on mennyttä, ensimmäinen virhe on uhata väkivallalla (tekee susta mulkun) ja toinen virhe on olla toteuttamatta uhkaustaan (tekee susta säälittävän vässykän).[/QUOTE]

hhha.. joo kyllä mä olen ihan viisas. en missään nimessä tee sitä koko ajan ja päivittäin ja ihan pienistä jutuista vaan jos on oikeasti tehny jotain tosi tuhmaa.. Ja sitten ku eivät enää usko ni sitte keksitään jotain muuta.. ikää vanhemmalla kuitenkin vasta 3 vuotta.. Ja en todellakaan hyväksy minkäänlaista väkivaltaa ketään lasta kohtaan ja en ikinä voisi kuvitellakkaan tekeväni mitään lapsilleni, jos se tekee musta säälittävän vässykän ni sittenpähän olen.
 
hhha.. joo kyllä mä olen ihan viisas. en missään nimessä tee sitä koko ajan ja päivittäin ja ihan pienistä jutuista vaan jos on oikeasti tehny jotain tosi tuhmaa.. Ja sitten ku eivät enää usko ni sitte keksitään jotain muuta.. ikää vanhemmalla kuitenkin vasta 3 vuotta.. Ja en todellakaan hyväksy minkäänlaista väkivaltaa ketään lasta kohtaan ja en ikinä voisi kuvitellakkaan tekeväni mitään lapsilleni, jos se tekee musta säälittävän vässykän ni sittenpähän olen.
Tuo edellinen varmasti tuolla tarkoitti sitä, että ne lapset jossain vaiheessa oppii, että sä et toteuta uhkauksias, joten sitten ei tartte enää uskoakaan sua. Menetät siinä vaiheessa auktoriteettis ja saatat näyttää vässykältä lastes silmissä.

Yks tärkein juttu mun mielestä on, että lapsia uhkaillaan vaan sellaisilla asioilla, jotka voidaan toteuttaa.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";26918676]En ymmärrä, että raivostutaan vanhemmalle ihmiselle, jotka antavat neuvon, joka on ollut yleisesti käytössä silloin, kun he ovat kasvattaneet lapsiaan. Voi sanoa, että niin ei enää tänäpäivänä tehdä. Itsekin olen saanut 70 luvun lopulla vitsaa, kun en ole puhetta kuunnellut, vaan jatkanut tekojani. Pitäisikö tästä nyt olla hirvittävän katkera vanhemmilleni. Ja vaikka en itse fyysistä väkivaltaa käytäkään kasvatuksessa, niin olen 100% varma, että jos lapsi vanhemmillani hoidossa ollessaan saisi vitsaa (mitä en usko todellakaan tapahuvan), niin he ovat tehneet jotain sellaista, mistä sietää vitsaa saadakin.

Täällä on ihanan sinisilmäisiä mammoja, jotka uskovat, että kaikkeen pätee keskustelu ja pleikkarin poisotto. Sitten yli 15 vuotiaana ollaan rikosoikeudellisessa vastuussa.[/QUOTE]

Täyspeesi tälle myös täältä! Jos olis useampi ihminen tätä mieltä, ei olis lapset niin surkeassa jamassa nyt kuin ovat. Enkä itse ole tarvinnut kurittaa fyysisesti koskaan vielä, mutta tiedän kyllä että kotona lapsen on ne säännöt opittava ja jos mun metodit ei riitä, niin sitten voi olla että katsotaan asiaa uudemman kerran. Käsiäni en ala senkään jälkeen levittelemään enkä käännä lapselleni selkääni ja lykkää yhteiskunnan hoidettavaksi, kuten moni mamma näyttää tekevän.
 

Yhteistyössä