Raivostuttaa

Todella raivostuttavaa kun ystäväni lapsi saa tehdä mitä haluaa. Meillä on hiekkalaatikko nurmikon vieressä ja lapsi lappaa hiekkaa nurmikolle minkä ehtii vaikka olen sanonut että pidetään hiekka siellä hiekkalaatikossa. Äiti ei sano mitään, seisoo vaan ja katsoo. Toinen asia mitä ulkona tapahtuu on se, että poika pelaa mailalla ja huitoo minkä ehtii. Olen omalle 3v selittänyt että jos mailalla aletaan huitoa ja heilua niin maila lähtee varastoon. Ystäväni lapsi saa huitoa ja heilua mailalla minkä ehtii.

Sisällä ollessamme tällä 3v pojalla on joku ihme tarve kosketella peilejä ja laseja. Oma 3v poikani ei tätä tee. Olen sanonut kauniisti että peilit ja lasit eivät ole lasten leikkivälineitä enkä pidä että niitä lääpitään. Taaskaan äiti ei sano mitään.

Sama koskee lamppuja, kaukosäätimiä ja kukkasia. Ne eivät ole lasten leikkivälineitä. Mutta minkäs teet, pitäisi varmaan vetää kattoon kun tulevat kylään. En anna omien lasten koskea kylässä tavaroihin jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja.
 
sinun kotona on teidän säännöt miten ollaan ja ystäväsi lapsineen on niitä kunnioitettava halusi tai ei,jos juttelet ystäväsi kanssa niin asia selviäisi.voihan olla että ystäväsi odottaa sinun kieltävän lastaan.

itse kyllä kiellän niin omia kuin vieraan lapsia jos eivät itse hokase ja kieltäessä sanon meillä ei saa hyppiä sohvalla tai jos hiekka lapataan hiekkalaatikosta pois mites sitten ens kerralla kakuja tehään?
 
v niinkuin vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:05 vieras kirjoitti:
Todella raivostuttavaa kun ystäväni lapsi saa tehdä mitä haluaa. Meillä on hiekkalaatikko nurmikon vieressä ja lapsi lappaa hiekkaa nurmikolle minkä ehtii vaikka olen sanonut että pidetään hiekka siellä hiekkalaatikossa. Äiti ei sano mitään, seisoo vaan ja katsoo. Toinen asia mitä ulkona tapahtuu on se, että poika pelaa mailalla ja huitoo minkä ehtii. Olen omalle 3v selittänyt että jos mailalla aletaan huitoa ja heilua niin maila lähtee varastoon. Ystäväni lapsi saa huitoa ja heilua mailalla minkä ehtii.

Sisällä ollessamme tällä 3v pojalla on joku ihme tarve kosketella peilejä ja laseja. Oma 3v poikani ei tätä tee. Olen sanonut kauniisti että peilit ja lasit eivät ole lasten leikkivälineitä enkä pidä että niitä lääpitään. Taaskaan äiti ei sano mitään.

Sama koskee lamppuja, kaukosäätimiä ja kukkasia. Ne eivät ole lasten leikkivälineitä. Mutta minkäs teet, pitäisi varmaan vetää kattoon kun tulevat kylään. En anna omien lasten koskea kylässä tavaroihin jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja.
*Ojentaa sinulle vuoden äiti ruusun* Olet paras *aaltoja*
On se niin kivaa kun edes sinä olet äideistä se täydellisin *aploodeja*
 
leikkikää
pitäiskö teidän leikkiä vaan heidän pihassaan jatkossa? tai minä kyllä olisin kai niin tyly että sanoisin äidille että: meidän pihassa on sitten tälläiset säännöt, jotka koskevat varsinkin omia lapsia, mutta myös vieraita..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:11 v niinkuin vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:05 vieras kirjoitti:
Todella raivostuttavaa kun ystäväni lapsi saa tehdä mitä haluaa. Meillä on hiekkalaatikko nurmikon vieressä ja lapsi lappaa hiekkaa nurmikolle minkä ehtii vaikka olen sanonut että pidetään hiekka siellä hiekkalaatikossa. Äiti ei sano mitään, seisoo vaan ja katsoo. Toinen asia mitä ulkona tapahtuu on se, että poika pelaa mailalla ja huitoo minkä ehtii. Olen omalle 3v selittänyt että jos mailalla aletaan huitoa ja heilua niin maila lähtee varastoon. Ystäväni lapsi saa huitoa ja heilua mailalla minkä ehtii.

Sisällä ollessamme tällä 3v pojalla on joku ihme tarve kosketella peilejä ja laseja. Oma 3v poikani ei tätä tee. Olen sanonut kauniisti että peilit ja lasit eivät ole lasten leikkivälineitä enkä pidä että niitä lääpitään. Taaskaan äiti ei sano mitään.

Sama koskee lamppuja, kaukosäätimiä ja kukkasia. Ne eivät ole lasten leikkivälineitä. Mutta minkäs teet, pitäisi varmaan vetää kattoon kun tulevat kylään. En anna omien lasten koskea kylässä tavaroihin jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja.
*Ojentaa sinulle vuoden äiti ruusun* Olet paras *aaltoja*
On se niin kivaa kun edes sinä olet äideistä se täydellisin *aploodeja*
:kieh: sinä olet varmaan sen kauhukakaran äiti kun noin ajattelet. Juuri tuollaisia äitejä on maailma pullollaan.
 
v niinkuin vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:15 marika kirjoitti:
:kieh: sinä olet varmaan sen kauhukakaran äiti kun noin ajattelet. Juuri tuollaisia äitejä on maailma pullollaan.
Oletko aivan varma asiasta? Mun lapset tietävät miten käyttäytyä kylässä, sitä paitsi mulla ei oo 3 vuotiasta enää.
 
teetii
Antaako joku muka lasten leikkiä kaukosäätimillä, telkkarilla, kukkasilla ym. tavaroilla jotka eivät todellakaan ole leluja, kysyn vaan. Sitten minäkin kuulun nipo-sarjaan koska meilläKÄÄN ei tällaista saa tehdä. Eikö lapsille kuulu opettaa käytöstapoja pienestä pitäen.
 
Sano sille kakaran äiteele, että pitää lapsensa aisoissa. En tarkoita, että menet mäkättämään sille, että etkö osaa lastas vahtia tms.... Mutta esimerkiksi ihan ohimennen sanot, että meillä ei hiekkaa saa laittaa nurmikolle, voisitko huolehtia, että Pekkakaan ei sitä tee... :D

 
kai mäkin olen sitten nipottaja... :ashamed: mua raastaa hirveesti kun miehen veljen lapset on meillä kyläss,6 ja 3 veet,niillä ei siis oo mitään rajoja... ja kun meillä on 2kk:ta vanha vauva,ollaan miehen kanssa kilpaa hoettu että ei saa rutistella sormia,taputtaa päätä yms. vaan varovasti silittää vain,niin ei... en ees halua mennä niille enää,kun pelkään et sattuu joku vahinko ku ne riehuu siinä... ymmärrän että ehkä se 3vee ei tajua vielä,mutta 6 veen jo pitäs osata hiukan hillitä. äitinsä ei kiellä,sit joskus se se ite kyllästyy johki niitten temppuiluun ja repäsee tukasta. ei oo musta oikein reilua..
 
Ei musta ainakaan noi ap:n "säännöt" mitään nipotusta ole vaan ihan normaalia touhua. Ainahan ei 3-vuotias vielä ite tajua mitä saa ja ei saa tehdä niin sillon pitäis vanhemman tajuta kieltää..Mua ärsyttää kans sellaset jotka ei yhtään komenna lapsiaan vaan ne saa touhuta rauhassa mitä lystää.
 
Eilen minua ja kuopusta kohti ampui poika leikkipyssyllä. Sanoi kavereillensa että ammuin tuon. Minusta järkyttävää, että vanhemmat eivät opeta lapsillensa tapoja.

Meillä saa kaukosäätimeen koskea, oikeastaan laiskuudesta, koska en itse jaksa nousta ja kiva että lapset osaavat käyttää kaukosäätimiä.

Mutta kylässä kyllä koskevat vain tavaroihin, joihin saaneet luvan koskea. Taitavat olla vähän liiankin arkoja, reppanat.

Ja kuopus meillä koskee laseja ja peilejä eikä muista koskaan että niihin ei saa koskea. Lapset eivät ole täydellisiä kuten me aikuisetkaan emme ole vaan teemme virheitä. En viitsi edes aina siitä nalkuttaa, tämä on nyt tätä aikaa ja minä siivoan. Kuopus meilläkin 3v.

Mutta rajat on meillä tiukat sellaisissa asioissa, että toisia ei loukata. Tuo leikkipyssyllä toisten ampuminen on mielestäni todella törkeää.
 
oon töissä perheessä jossa on viisi lasta ja hoidan heidän yhtä lastaan. joskus on kyllä itseä ärsyttänyt kun heidän muut lapsensa saavat esim. pomppia sohvalla..pitäskö mun sitten päästää mun hoitolapsikin hyppiin tai antaa hänen hyppiä??
oon oppinu sitten komentaa niin muita kuin omaa hoitolastani, näin on oltava kun on töissä siellä perheessä! tämä ei häiritse äitiä ja hän onkin sanonut ettei jaksa noin pikkujuttuihin kiinnittää huomiota.....
eli taas huomaamme miten erilailla suhtaudumme erilaisiin asioihin! =)
 
Ei nipo
Kyllä meillä omat ja vieraat saa laseihin ja peileihin koskea. Eihän se kiva ole kun saa koko ajan pyyhkiä, mutta lapset nyt ihailevat itseään peilistä ja tuijottavat ulos nenät kiinni lasissa. Kyllä meidän koti on lastenkin koti. Emme voisi ikinä varmaan tulla teille kylään. Tosin meidän lapset kyllä uskovat, mitä heille sanotaan.
 
Joo, se on joskus tuskastuttavaa kun kylässä olevilla lapsilla on eri säännöt. Kuitenkin minä lähden siitä, että tää on minun kotini ja sen mukaan eletään. Vaikka vieraiden muksut söisivät kotonaan joka aterian sängyssä tai roikkuisivat kattolampuista, meillä sellainen ei käy. Jos vaikkapa kyläileville lapsille ei sovi syödä tarjoamisia keittiössä, saavat vapaasti olla kuivin suin. Minä en tykkää niitä tahmaisia sormenjälkiä siivota ympäri kämppää.
Minä ainakin koitan opettaa omille lapsille, miten kylässä käyttäydytään. Jos vaikka jokin asia on kotona sallittua, kylässä voi olla eri säännöt.
Aplle suosittelisin tapaamisia vaikkapa sitten siellä leikkipuistossa.
 

Yhteistyössä