Rakentaneet kohtalotoverit: Tuntuko pahalta irtisanoa asunto

kun raksa oli viel kuin pommin jäljiltä? Tai siis meillä on 3kk irtisanomisaika ja talossa vasta väliseiniä tasotellaan ja pihalla myllerretään kaivurilla, että jotain tolkkua sinne saatas. Eli se vie myös paljon työpäiviä ja energiaa. Mies tekee itse työnsä ohessa ja minä sähellä ipanoitten kaa joukossa, jos pystyn. Nyt mies painostaa, että pitäs jo irtisanoa, että 3kk riittää muuttoon. :eek: kallista on olla kahessa paikassa, mutta on se vaan niin kaameeta, jos tuleekin mutkia matkaan ja talo ei valmistu...Nyt tosin osoitan miehelle, etten luota hänen arvioon ja hänen kykyihin, kun pitkitän tätä irtisanomista. Apuva. Onko kokemusta, tuliko teillä kellään tällanen fiilis?
 
mä kyllä pelaisin varmanpäälle ja irtisanoisin asunnon vasta sitten kun uus talo on ihan valmis,sitten siivoilis ja muuttais rauhassa :)
koska helposti sitten käy niin jos muuttaa puolivalmiiseen taloon tyyliin "laitellaan pikkuhiljaa" niin ne jää sitten laittamatta :/
 
Rakentanut
Tuossa ajassa ehtii kyllä valmistua sisäpuoli, mutta hommaa riittää muuton jälkeenkin. Meillä laitettiin 2kk ennen muuttoa tapetteja ja laattoja yms. Tosin ainakin joku oli joka päivä hommissa 6-12h päivässä.
 
vieras
En sanoisi asuntoa vielä irti, vasta sitten kun talo alkaa todellakin olla sisältä valmis niin sitten. Mitä keskeneräisempään taloon muuttaa niin sitä hitaammin se valmistuu. Siellä kun ei sitten voi samalla tavalla enää tehdä töitä kun asutaan. Ulkotyöt saisivat jäädä siihen asti kun on muutettu.
 
Niin. Ihanne ois, että sais kaikessa rauhassa edetä, mutta paniikki alkaa tulla kahen paikan ylläpidon ksutannusten kaa, kun nyk vuokrakaan ei ihan pikkanen ole ja sitten nää lainan menot siinä ohessa....plääh. Pihalla ei tehä mitään hienosäätöä, täytetään vaan maata, joka on nyt ihan välttämätöntä työtä. Joka päivä ollaan siellä, mutta illat vaan jää lyhyiks. Mies näkee asian niin, että kun ei tarvii ajella raksalle, kun asutaan jo, niin hän saa enemmän aikaseks. Mä taas näen sen niin, että sitten kun asutaan, niin alkaa silmä tottua räjähtäneeseen yleisilmeeseen ja näinkin perfektionisti voi vaikka seota siinä sitten...karrikoidusti, mutta kuitenkin. Kun ylipessimisti(minä) kohtaa ylioptimistin(mies), niin joksus on vähän vaikeeta. :D
 
vieras
Miten teillä voi olla 3 kk irtisanomisaika? Käsittääkseni huoneenvuokralaki määrää vuokralaisen puolelta irtisanomisajaksi 1 kk ja tietääkseni sitä ei voi muuttaa vuokralaisen kannalta huonommaksi. (Eli pidemmäksi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten teillä voi olla 3 kk irtisanomisaika? Käsittääkseni huoneenvuokralaki määrää vuokralaisen puolelta irtisanomisajaksi 1 kk ja tietääkseni sitä ei voi muuttaa vuokralaisen kannalta huonommaksi. (Eli pidemmäksi)
Asutaan asumisoikeusasunnossa.
 
asuttiin vuosi puol valmiissa talossa aikoinaan ku asuin vielä kotona :) saatiin yks huone valmiiks ja sinne muutettiin siskon kaa, ja sitte seuraava huone valmistuki heti perään niin sinne äiskä ja sen mies. vessa oli noin 4 neliötä ja sinne mahtu suihku, pönntö, pesukone ja likavaatekori. hyvä ku pysty ympäri pyörii :)

hyvin tultiin toimeen vaikka isäpuoli työn ohessa rakensikin, ainoo mistä tuli vali vali oli kun kevään kylminä iltoina sai juosta huussii (ja kyllä asumme keskustanvieressä ) sillä aikaa kun uutta vessaa tehtiin ja toista purettiin. oli kans vähän kylmä jaloille...
 

Yhteistyössä