Rakkaat kanssa-autoilijat ! *sis. avautumista*

Jumankauta ! Pimee on niin ku tontun puossa, sataa tihuttaa ja uus musta valotsyövä asvaltti, ja ennen kaikkea rajoituksena 80km/h EI 700km/h !!!! |O |O |O

Mä en tajuu et tarvii tehdä niitä kamikaze-ohituksia ja sit paniikkijarrutuksia ku ei ehdikkään tms ... Oli tos valtatiellä 30 km aikana taas kaks sellaista läheltäpiti-tilannetta kiitos noiden ohittelijoiden :headwall: :headwall: :headwall: .
 
No mulla äsken ajellessa kävi hermoon kun matkavauhti oli sellasta 40-60 km/h, sillä välillä. Olosuhteet ja rajoitus sama kun teillä. Että jos niin paljon hirvittää niin voisi pysyä kotonaan :headwall: Eikä se vauhti tällä kertaa johtunut ruuhkasta, meitä oli sen junnaajan takana vaan muutama auto. Eikä se ollu edes mikään karavaanari vaan ihan henkilöauto.

Että ehkä niitä ohituksia pitää välillä tehdä että pääsee sujuvampaan rytmiin ja vauhtiin. Ei noiden jarrujenkaan takana ole kovin turvallista, nehän saattaa hätäpäissään painaa liinat tiskiin kesken kaiken ilman mitään syytä kun eivät muutenkaan uskalla ajaa. Ja kun on jono takana, niin siellä takapäässä joutuvat jarruttamaankin sit jo ihan tosissaan.

 
No tuol oli meitä muutamia jotka ajo ihan rajoitusten mukaan sitä 80-90 km/h mut sitten näitä per****n ohittelijoita joille ei ihmishenki merkkaa mitään :kieh: :kieh: .

Muoks. Siis ns jarruttelijoita ei ollut ku nämä kiilaajakaahajat joille ei noi norminopeudet riitä.
 
Mutta niiden hidastelijoidenkin takana kannattaa pitää se turvaväli. Ennemmin se reilu väli, kun ajella persuuksissa.. Mutta ap, ymmärrän mitä tarkoitat. Noita kamikaze-ohituksia kun näkee ihan täällä kaupungissakin, eikä vaan isoilla teillä.
 
Hyvä asenne eräillä
Parempi ajaa 80 alueella 60 jos kuski kokematon/tuntuu muuten paremmalle itse kuskista, eikä sen takia yrittää ajaa täyttä rajoitusvauhtia tai ylinopeutta että muut eivät vedä herneitä nenään.
 
Ööö.. kyse ei nyt ollut siitä että pelkäisin ajaa ( pidän itseäni kokeneena kuskina ) ja ajelin normivauhtia mutta siis noi vaaratilanteet tuli ainoastaan näistä jotka tuli n. 120-140 lasis perseeseen ja siitä ohittaan vaikka näki valojen heijastumasta että auto tulossa vastaan. :headwall: :headwall:
 
mä ymmärrän Mary-Ann sua...samoin on täälläkin, viimeksi kun ajelin 9-tietä kuopioon aamulla 7 jälkeen autoa viemään kuopioon, mustaa jäätä, 80km/h rajoitus ja toistakymmentä autoo menee ohi kuin luoti...ei paljoo muita ajatella :headwall:
 
Hyvä asenne eräillä
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Ööö.. kyse ei nyt ollut siitä että pelkäisin ajaa ( pidän itseäni kokeneena kuskina ) ja ajelin normivauhtia mutta siis noi vaaratilanteet tuli ainoastaan näistä jotka tuli n. 120-140 lasis perseeseen ja siitä ohittaan vaikka näki valojen heijastumasta että auto tulossa vastaan. :headwall: :headwall:


Puhuinkin Hempun kirjoituksesta:)Onhan ne hidastelijatkin 'ärsyttäviä',mutta parempi jos ajavat taitojensa mukaan...ja taasen nuo sinun mainitsemat pukkelehtijat saisi painua...+ todella hulluja, ohittavat esim. kieltoalueella mutkissa jne. ja välillä ei ehditä/mahduta väleihin jne.
 
Se on ihan sama mitä nopeutta ajat kun aina on joku joka on vielä nopeampi ja on ihan pakkomielteisenä ohittamassa. :|
 
No just ajelin hesasta kotio eikä tällä kertaa tullut yhtään "feikki Tommi Mäkistä" vastaan. Olin ihan yllättynyt kun porukka ajeli turkkuseen rajoitusten mukaisesti. =) Pari Euroopan Omistajaa ajeli kehä kolmosella...

Mut joo, ohittelijat on kyllä aikas syvältä kun vedetään miljoonaa ohitte ahtaassa paikassa. :/
 
Mutta onko siis oikeesti ihme et joka päivä sää uutisista lukea miten on joku kuollu ku on ajanu mettään tai ittes jonku tolpan ympäri auton solmuun ? Tuo käyttäytyminen tuolla liikenteessä on mennyt aivan v**uilles.. Siellä näkee niiin selvästi sen minä-asenteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Mutta onko siis oikeesti ihme et joka päivä sää uutisista lukea miten on joku kuollu ku on ajanu mettään tai ittes jonku tolpan ympäri auton solmuun ? Tuo käyttäytyminen tuolla liikenteessä on mennyt aivan v**uilles.. Siellä näkee niiin selvästi sen minä-asenteen.
Se on se kun sitä kokee olevansa kaiken herra ja valtias, kun sinne ratin taakse siirtyy. Se on jokin ihmeellinen primitiivi-reaktio ja siihen sairastuu ihan kuka tahansa.
 

Yhteistyössä