RAKSA-AJAN PARISUHDE JA "YKSINHUOLTAJUUS"

HEI!

Tuli tarve johonkin purkaa tätä oloa, kun ite olen päivätpitkät (joskus öitäkin) yksin kolmen pienen lapsen kanssa (tyttö 4v3kk, tyttö 1v9kk ja poika 7kk) ja väsymyskin vaivaa...
Tuli taas niin ikävä miestäkin...mutta ei auta ku saaha talo äkkiä valmiiksi.
Meillä ok-talorakennus meneillään (142 m2), muuttamaan pitäisi päästä tammikuun lopussa, ku vuorasopimus loppuu...ja talo on aika keskeneräinen...muutama levy puuttuu seinästä, tasoitukset ja sit vielä sisustushommat. Mies tosin on kokopäiväsesti nyt raksalla ja on ammatiltaan kirvesmies..et taitoa kyllä löytyy, mutta on vielä niin tarkka hommissaan,et tuntuu, et sen takia ei homma valmistu...

Olis kiva, ku muutkin samassa tilanteessa elävät kirjottelis arjestaan vaikka tähän pinoon, voitas vaihtaa kuulumisia...

Anteeksi tämä kömpelö teksti...ei ajatus meinaa pysyä kasassa...

:attn: KIRJOTELKAA SAMASSA ELÄMÄNTILANTEESSA OLEVAT :attn: ...Minäki kirjottelen sit lisää, ku saan heräteltyä teitä muita ja on paremmin aikaa :wave:
 
Meillä tällä hetkellä leivinuunin muuraus,ilmastoinnin asennus ja väliseinien levytys menossa.Ei ole talopakettia tai mitään muutakaan valmista,kaikki on tehty itse.Palasin työelämään viime kesänä rakennusprojektin alkaessa,lapsia on kolme.Erittäin työntäyteistä aikaa on eletty siitä saakka.Mun vastuulla on kodinhoito ja lapset melkein aina.Parisuhteelle ei ole aikaa ollenkaan tällä hetkellä.Ihan hyvin on mennyt silti.Tietysti väsyneenä on kivahtelua ja ärtymystä enemmän,mutta niin olisi ilman taloprojektiakin.Tämä rankka vaihe elämässä on tilapäinen,ja päättyy talon valmistumiseen.
=)
Voimia,pitkämielisyyttä ja hyviä hermoja teille =)
 
Samassa elämänvaiheessa täällä meillä elellään.Meillä vain kaksi lasta mutta kuitenkin.

Helppoa tämä mun mielestä kuitenkin on kun kotona saa lapset hoitaa..sitten menisi vaikeaksi meillä ainakin jos minä olisin töissä ja lapset hoidossa. Vaikka mies onkin rakennuksilla ja raskasta välillä onkin niin samoin ajattelen kuin yllä oleva kirjoittaja joka sanoi että tämä vaihe on onneksi tilapäinen. B)

Oletko päässyt itse miehesi kanssa rakennukselle? Itse aina silloin tällöin käyn kun saan mummon lapsenvahdiksi.Eihän se tietysti aina "laatuaikaa" ole mutta saapahan ainakin olla kaksin? Vietettiin me joulukuussa yksi hotelliviikonloppu kaksin ja ajateltiin ettei raksa-asioita ajatella mutta niin vain käytiin ostelemassa sisustusjuttuja kotiin ja katseltiin materiaaleja valmiiksi.

Voimia! Teillähän on kohta muutto edessä, meillä vasta kesäkuun alussa.
 
Katiaana
Heippa!
En tavallaan kuulu enää tähän pinoon... Mutta ajattelin pinoutua kun kuitenkin mun raksa leskeydestä niin vähän aikaa. Ja toki vieläkin olen tavallaan raksa leski, vaikka samalla tontilla ollaankin. Nyt mies vaan tekee tallia... :headwall: Luojan kiitos se on nyt loppu suoralla!!!!!!

Kyllä se on raskas aika, myönnetään ja nyt jälki käteen aateltuna en ikinä, ikinä ois siihen ryhtynyt jos oisin arjen kovuuden tiennyt ja arvannut.

Kolmen "yh:na" oleminen oli todella rankka kokemus... Ja oli ihanaa lähteä töihin nyt syksyllä... Kaikki piti minua lähinnä hulluna kun juuri olimme päässeet uuteen kotiin... Mutta oli ihanaa saada "oma elämä".

Mutta para suhde meillä ei kyllä kärsinyt. Ihme kyllä. Vaikka kyllä semmonen työn jako jäi nyt päälle että mulle jäi nää "naitsen hommat" jne, mitkä ennen oli yhteisiä.... Ja nyt sitten on niistä pientä napinaa... Mutta kun vielä talo on kesken eräinen ja tallikin, en viitsi kauheesti asiasta huomautella.

Mutta tosiaan, mulle saa kirjotella jos haluaa... en voi muuta sanoo kuin ONNEE!!!!!!
 
Pesijätär
Kyllä raksa-aika on tosi kovaa aikaa, jos perheessä on vauva ja pari uhmisikäistä. Unet voivat olla vähissä, oman ajan puute ja ikävä sitä miestäkin kohtaan rassaavat!

Voimia ja sinniä aapeelle! Onneksi lopussa kiitos seisoo.
 
Meillä on kans taloprojektityön alla...kesäksi pitäisi valmistua...perheesämme on 17 15ja12v likat ja 1v 4kk ja 8kk pojat..
Raksaleskeyden lisäksi olen istunnut lähes 4 viikkoa sisällä pojilla vesirokkoa ja jälkitauteina keuhkokuume ja korvatulehdus..Kiipeän kohta seinille !
Mimmoset työnjaot teillä on , onko niin että mies on raksalla ja te "huollatte jälkikasvua " vai oletteko te muut kanssa raksalla ?
Kertokaa mielellään kokemuksia onko kaikki sujunnut niin kuin pitää jne
Todesin miehelleni et on se hyvää että on toi hääkuva että muistan minkä näköinen olet ;) Tsemppiä ja jaksamista" kohtalotovereille " =)
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 12:55 Maarit kirjoitti:
Meillä on kans taloprojektityön alla...kesäksi pitäisi valmistua...perheesämme on 17 15ja12v likat ja 1v 4kk ja 8kk pojat..
Raksaleskeyden lisäksi olen istunnut lähes 4 viikkoa sisällä pojilla vesirokkoa ja jälkitauteina keuhkokuume ja korvatulehdus..Kiipeän kohta seinille !
Mimmoset työnjaot teillä on , onko niin että mies on raksalla ja te "huollatte jälkikasvua " vai oletteko te muut kanssa raksalla ?
Kertokaa mielellään kokemuksia onko kaikki sujunnut niin kuin pitää jne
Todesin miehelleni et on se hyvää että on toi hääkuva että muistan minkä näköinen olet ;) Tsemppiä ja jaksamista" kohtalotovereille " =)

Meillä mies oli töissä eka joko 6-14 ja raksalla 15-23 tai raksalla 6-13 ja töissä 14-22... :eek: Joten näi siis vuoden aikana miehestä vaan yöllä selän... :whistle:

Ja me asuimme home talossa ja nuorimmainen homeelle allerginen että rankkaa oli, sairas, sairas, sairas, sairas.... sisällä, sisällä, sisällä... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 12:55 Maarit kirjoitti:
Meillä on kans taloprojektityön alla...kesäksi pitäisi valmistua...perheesämme on 17 15ja12v likat ja 1v 4kk ja 8kk pojat..
Raksaleskeyden lisäksi olen istunnut lähes 4 viikkoa sisällä pojilla vesirokkoa ja jälkitauteina keuhkokuume ja korvatulehdus..Kiipeän kohta seinille !
Mimmoset työnjaot teillä on , onko niin että mies on raksalla ja te "huollatte jälkikasvua " vai oletteko te muut kanssa raksalla ?
Kertokaa mielellään kokemuksia onko kaikki sujunnut niin kuin pitää jne
Todesin miehelleni et on se hyvää että on toi hääkuva että muistan minkä näköinen olet ;) Tsemppiä ja jaksamista" kohtalotovereille " =)
Mies hoitaa päivätyönsä,jonka jälkeen rakentaa taloa.Kotiin tulee klo 21-22 viimeistään.Minä käyn 3vuorotyössä,useimmiten hoidan lapset ja kodin.Rakennukselle en useinkaan jaksa lähteä.Puuhastelen rakennuksella,jos lapset mummolassa.
=) <br><br>
 
En varmaan muista kaikkia kysymyksiä...mutta

Raksalle en ole montaa kertaa päässy hommiin...aina miettiminen nuitten lastenhoitamisen kanssa...hoitajia ollaan saatu kun on pitäny kierrellä kalustefirmoja ja muita sellasia...ja saan minä tähän arkeen apua minun vanhemmilta ja siskoilta...mut jotenki tuntuu et ei voi enää enempää hoitoapua pyytää, et pääsis viel ukon kans raksalle, ku eivät itekkään sitä tyrkytä... :/

On meidän parisuhde nyt kuitenkin hyvällä mallilla, ku mies sai mielialalääkityksen... on ollu kauan masentunu ja väsyny (pari vuotta), mut nyt näkyy valoa. Mies jaksaa minut ottaa huomioon...nytkin oottelen sitä kotia hoitamaan lapsia, et pääsen tuulettumaan (alennusmyynteihin :D :whistle: )...ite viel ilmoitti et voi hoitaa lapsia jos haluan lähtä kaupungille!! :heart:
Ollaan muuten rakennettu jo kohta 1,5vuotta...piti edetä nopeammin, mutta aina ei kaikki voi mennä suunnitelmien mukaan... ja melkeimpä tuo eka vuosi tuntu ihan ihmeellisen helpolta...mut sit ku ootin kolmatta niin meillä oli tarkotus, et asutaan jo omassa kodissa ku tämä kolmonen syntyy, mut eipä päästy omaan kotiin, niin se oli yks vaikea paikka mulle...tiesin tämän, et joudun sit yksin olemaan kolmen kanssa ahtaassa kerrostaloasunnossa...
menee taas vähän sönkötykseksi :ashamed: koittakaa saaha selvää :whistle:

Meilläkin kolme viikkoa sit loppu se vesirokko..eka oli vanhimmalla, sit kahenviikon päästä kahella nuorimmalla...ja nyt kova räkätauti lapsilla,nuorimmalla pahin..en tiedä onko korvatulehdus, pittää katella, et jos käyttäs lääkäris...on nimittäin poika ollu aika kärttynen ja yöt ollu aika huonoja. Tuntuu et ei kauaa olla terveenä ku taas joku tauti on päällä...jospa se tästä joskus helpottais :whistle:
 

Yhteistyössä