Rasismi ja tyhmyys kytköksissä toisiinsa?

"joo"
Kaikki minun tietämäni rasistit ovat katkeria ihmisiä. Omassa elämässä asiat eivät ole menneet niin kuin he olisivat halunneet, eivätkä he ole saaneet sitä, mitä omasta mielestään olisivat ansainneet ja sitten on pitänyt etsiä syntipukki helpottamaan oloa. Tuo on minun teoriani. Ehkä tuo pienempi älykkyys altistaa sille, että ei osata järjestää omaa elämää sellaiseksi kuin halutaan.
 
"klonkku"
miten rasismia määritellään on sitten jo toinen juttu. todellisen ja tuomittavan vihanpidon rinnalle tuntuu ilmestyneen melkein kaiken tulkitseminen rasistiseksi jos se sattuu tulkitsijalle sopimaan. viime viikolla minua syytettiin rasismista erästä mieshenkilöä kohtaan jota en edes huomannut ennenkuin minulle tultiin huutamaan suu vaahdossa. naamani kuulemma meni kumman näköiseksi kun hän tuli sisään... minua jumalauta aivastutti enkä halunnut pärskiä ihmisten päälle! seuraavan kerran kun räkä roiskahtaa niskaanne kahvilassa niin voitte olla iloisia siitä että ainakaan ei ollut rasismia ilmassa
 
[QUOTE="klonkku";28460818]miten rasismia määritellään on sitten jo toinen juttu. todellisen ja tuomittavan vihanpidon rinnalle tuntuu ilmestyneen melkein kaiken tulkitseminen rasistiseksi jos se sattuu tulkitsijalle sopimaan. viime viikolla minua syytettiin rasismista erästä mieshenkilöä kohtaan jota en edes huomannut ennenkuin minulle tultiin huutamaan suu vaahdossa. naamani kuulemma meni kumman näköiseksi kun hän tuli sisään... minua jumalauta aivastutti enkä halunnut pärskiä ihmisten päälle! seuraavan kerran kun räkä roiskahtaa niskaanne kahvilassa niin voitte olla iloisia siitä että ainakaan ei ollut rasismia ilmassa[/QUOTE]

No tuohan nyt on ihan naurettava tilanne ollut, jossa rasismista ei todellakaan ole ollut kysymys.

Wikipedian mukaan "Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen."

Joten sinun tilanteessasi on kyllä puhuttu ihan pehmeitä, kun siihen on liitetty rasismi. =)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28460901]Suvaitsevaisuus ja tyhmyys ovat kytköksissä toisiinsa: muuhun johtopäätökseen ei voi tulla kun miettii millaista maahanmuuttopolitiikka Suomi harrastaa.[/QUOTE]

Päivystävä palstapersu on hyvä esimerkki tyhmyydesta ja rasismista. Apukoulukin on vielä kesken, joten ei siellä korvien välissä kovinkaan vilkasta liikennettä ole. Fanatismi liittyy myös hänen kaltaisiin ihmisiin.
 
Mun tietamat ensi tiedot tulee raamatusta.
Mooseksen sisko Mirjam moitti Moosesta siita , etta hanella oli Etiopialainen vaimo.
Ma uskon ,etta rasismia on ja tulee olemaan niin kauan kuin on kahta tai useampaa rotua olemessa.
 
"vieras"
Tyhmiä on ne ylenpalttiset glopaalihaaveilijat jotka haluaa elintasojen romahtavan zimbabwen tasolle haalimalla lisää elättejä kehitysmaista suomeen. Jos sen elintason romuttamisen voi estää ns.rasismilla niin sitten ollaan kaikki rasisteja, kyllä ainakin itselle on hyvin tärkeää oma elintaso ja lähimmäisten toimeentulo hyvin tärkeää enkä halua sitä romutettavan holtittomalla ja epäonnistuneella mamujen otolla suomeen. Sanokaa mitä sanotte mutta näin se vaan menee kaikilla jotka on riippuvaisi yhteikunnan tuista.
 
[QUOTE="vieras";28461068]Tyhmiä on ne ylenpalttiset glopaalihaaveilijat jotka haluaa elintasojen romahtavan zimbabwen tasolle haalimalla lisää elättejä kehitysmaista suomeen. Jos sen elintason romuttamisen voi estää ns.rasismilla niin sitten ollaan kaikki rasisteja, kyllä ainakin itselle on hyvin tärkeää oma elintaso ja lähimmäisten toimeentulo hyvin tärkeää enkä halua sitä romutettavan holtittomalla ja epäonnistuneella mamujen otolla suomeen. Sanokaa mitä sanotte mutta näin se vaan menee kaikilla jotka on riippuvaisi yhteikunnan tuista.[/QUOTE]

Maahan muutolla tai maasta muutolla ei liene valttamatta mitaan tekeminta rasismin kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28461068]Tyhmiä on ne ylenpalttiset glopaalihaaveilijat jotka haluaa elintasojen romahtavan zimbabwen tasolle haalimalla lisää elättejä kehitysmaista suomeen. Jos sen elintason romuttamisen voi estää ns.rasismilla niin sitten ollaan kaikki rasisteja, kyllä ainakin itselle on hyvin tärkeää oma elintaso ja lähimmäisten toimeentulo hyvin tärkeää enkä halua sitä romutettavan holtittomalla ja epäonnistuneella mamujen otolla suomeen. Sanokaa mitä sanotte mutta näin se vaan menee kaikilla jotka on riippuvaisi yhteikunnan tuista.[/QUOTE]

Zimbabwe on hyvä esimerkki siitä miten yhteiskunta romahtaa silloin kun valta siirtyy valkoisilta mustille.
 
Vanha faktahan tuo on, ei yllätä tutkimustulos. Sama pätee kaikkiin muutosvastarintaisiin foobikoihin, joiden mielestä mikään ei saa muuttua, ja toisten hyvinvointi on aina itseltä pois. Rasismi, homofobia ja muut säälittävät ominaisuudet kumpuavat pelosta ja tietämättömyydestä. Tyhmyyttä taas on se, että ei edes halua ottaa asioista selvää ja tuudittautuu siihen perusargumenttiin, että "minä olen oikeassa."
 

Yhteistyössä