Rasittavaa kun ostat kirppari palstalta niin myyjän saatua rahat siitä ei enää kuulu mitään.

Olis kiinnostavaa tietää ja vois itsekin varautua, että millaisia huijauksia teille on tullut? Oletteko ostaneet, maksaneet ja tavaroita ei kuulukaan? Entä onko paljon sellaisia myyjiä, joista ei kuulu mitään eli myyvät ehkä "tyhjää" vain huvikseen?
Luulen että jos täällä käy joku tai jotkut huijarit, he vaihtavat nimimerkkiä vähän väliä. :kieh:
 
En kyllä ikinä menis mistään nettihuutiksesta/kirppikseltä yhtään mitään ostelemaan, saatikka sitten maksaisi ostoksiani, ennenkuin kamat on saapuneet. Eli postiennakolla ainoastaan. Mutta on kaikenkaikkiaan niin riskialtista puuhaa että ei kiinnosta.
 
UHU
Minulla tiedossa vain se varokaa-ketjun nikki ja sitä voi kysellä yv:llä. En ala vastaamaan automaattisesti niille jotka näissä ketjuissa niitä nikkejä kyselee, koska se käy työstä :whistle: Ja kyseljät ovat jo tiedon saattaneet saadakin.
Mutta yv:llä kyllä vastaan jos kysytään :wave:
 
Pakko vastata myyjän ominaisuudessa. Mielestäni luotettavuutta lisää se, että myyjä kertoo oman nimensä ja myytävän tavaran nouto on mahdollista. Kannattaa myös pyytää puhelinnumero, ennen kuin maksaa. Jos numero ja nimi täsmää, niin aika luotettavaa toimintaa (tarkistussoitto vaikka). Ja sitten helpompi ottaa yhteyttä poliisiin jos tulee huijatuksi. Harmi, että kohta kukaan ei uskalla ostaa mitään, vaikka suurin osa myyjistä on luotettavia. Ja tietenkin, olis tosi kiva jos se ostajakin joskus vastaisi myyjälle ottaako vaatteita vai ei. :wave:

Muoks! Paljon olen myös ostanut, enkä ole tullut huijatuksi. Älkää olko sinisilmäisiä! Luottakaa omaan vaistoonne. Kerran huuto.netissä yksi äiti-ihminen jätti mekon mulle postittamatta eikä palauttanut rahoja. Asiasta jo vuosi, mutta taidan käydä taas katsomassa onko hän palannut samalla nimimerkillä toimintaan. Ja hänellä oli keksitty puhelinnumero yhteystiedoissa. Kertoo jotain...
 

Yhteistyössä