raskaana ja matala verenpaine

onko muita jolla olis ollu matala verenpaine odotus aikana?itselläni on 17 viikkoa ja 2 päivää ollu verenpaine 90/56 vaihtelee vähän,mut kumminki alle sadan yläpaine...onko normaalia?meillä kyllä eilen jouduttiin lopettamaan koira,jota olen surenu kovasti...niin voisko johtua siintä?muissa raskauksissa ei ole ollu ikinä näin alhainen.
 
no sanotaanko että ei oo hyvä ainakaan :whistle: itel ollu koko ajan hyvät paineet mutta just tämänhetkistä tilannetta en tiedä, mut on pyörryttänyt (voi johtua kyllä yhist lääkkeistkin kun ne lopetin, sivuvaikutusta) kannattaa koittaa nostattaa verenpainetta vaikka kotikonstein? lakritsi, suolaiset ruuat...
 
Ei verenpainetta kannata keinotekoisesti alkaa nostattattaa syömisillä, etenkään raskausaikana! Ei siitä keinotekoisesta nostamisesta ole mitään hyötyä, jos syy matlaan paineeseen on jossain ihan muualla. Ei oireen hoitaminen paranna itse "sairautta"...
Jos matala paine ei aiheuta sinulle mitään vaivoja, ei siitä tarvitse yhtään olla huolissaan. Minulla on aina ollut matala verenpainen ja sitä on jaksettu hämmästellä neuvolassa ja synnytysvastaaotossa, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että sitä väkisin nostaa tarvitsisi. Parempi matala kuin korkea. ;)

Toki jos se aiheuttaa sinulle huonoa oloa tms. kannattaa kysyä neuvolasta vinkkejä. Mutta älä millään lakritsalla sitä nosta! Sitä paitsi todennäköisesti paine nousee vielä raskauden edetessäkin, ainakin vähän.
 
Mulla oli ihan samat paineet ku tiistaina kävin neuvolas. (Rask.viikkoja nyt 17) Ei ne neuvolas ainakaa mitää sanonu, kysy vaan etteiks yhtää pyörrytä. Mullaki on se käsitys et parempi matala ku korkee! Vointeja!
 
tyttelityy
Täällä kans yks, jolla aika matalat paineet, luokkaa 102-105/~60.. Ei mulla ainakaan haittaa oloa muuten, kun että aika helposti huimaa. Suremisesta en usko, että voi johtua moinen, ehkä sulla vaan normaalistukin on matalat paineet, psyykkiset asiat kyllä ennemminkin nostaa, kun laskee painetta..

Ja todellakin, matala paine on parempi, kun korkee. Jos tuntuu, että haittaa oloa, niin juttele nlassa, lakritsin ja suolasen syömisessä on se huono puoli, että vaikka ne kyllä nostaa painetta, niin ne myös kerää elimistöön nestettä, eli turvottaa, mikä helposti muutenkin tässä tilassa vaivaa!

Hyviä vointeja ja onnellista odotusta!!
 
Keskiraskauteen kuuluu hieman normaalia matalammat paineet joillakin. Ne nousee sitten loppua kohden. Jos pyörryttää ylös noustessa tai on muita oireita, niin silloin kannattaa yrittää hieman kohotella paineita mm. kahvin ja lakritsin avulla. Niiden välttäminen on perusteltua silloin kun paineet on koholla.

Äläkä murehdi. Siitä on enemmän haittaa kun matalista paineista. Iloinen mieli, iloinen vauva :)
 
heh-heh...

Teillähän on hyvät paineet, mulla on ollut aina tosi alhaiset paineet ja katselin just esikoisen aikaista äitiyskorttia niin kertoo lukemista:85/56 ja kaikista pahin 75/57!!!

Pyörtyilin tuolloin milloin ja mihin sattuu ja kyllä mulle lääkäri sanoi että KANNATTAA aina pitää laukussa turkinpippureita että kun alkaa tuntuu että kohta lähtee taju niin ottaa pari karkkia suuhun.

Ja sanoi vielä että ihan luvalla saan syödä lakua ja salmiakkia että paineet nousisi edes vähän.

No, nyt tän odotuksen kanssa ei samaa ongelmaa kun on tullut pikkaisen painoa lisää.

Yrittäkää pärjäillä paineiden kanssa, yleisesti ottaenhan alhainen paine on raskauden aikana parempi kuin korkea. Kiusallinen "vaiva" kuitenkin kaikin puolin...
 
Mulla kansa aika matalat paineet, viimeks tai olla 100/60 Välillä pökrättää ihan älyttömästi mut menee aika äkkii ohi kun makaa ja nostaa jalat ylös. Neuvolassa sanottiin että on normaalia, joillakin paineet laskee raskausaikana. Mieluummin toisaalta näin päin.
 
mulla on aina 90/60 eikä vaivaa normaalisti, mutta raskauksien aikana pyörtyilin tavan takaa. Lääkäri oikein käski syödä normaalia enemmän suolaa. Arvaa ottiko miestä pattiin, se on laihiksella korkean verenpaineen & kolesterolin takia ja eukko vetelee sipsiä... :kieh:

Tästä oli joskus vuosi sitten jossain lehdessäkin, että matalapaineisten pitää syödä suolaa raskauden aikana. Minä en normaalista laita melkein yhtään suolaa ruokaan, niin piti oikein opetella.
 
Niin ja lisätäkseni vielä teille matalapaineisille jotka odotatte esikoista, että kun la lähenee niin tiedätte synnytyksen olevan lähellä kun toi alapaine nousee 80 tai yli ja paino laskee muutaman sata grammaa.

Naureskelin itse kun mulle toi kerrottiin että ei mulla voi pitää paikkaansa kun hyvä jos edes yläpaine on 80 mut näin vaan kävi. 40+4 oli neuvolakäynti ja paino oli tippunut 100g ja paineet oli 123/82, kun pääsin kotiin niin supparit alkoi ja vauva syntyi aamuyöstä.

Ei tää varmaan IHAN KAIKILLA pidä paikkaansa mutta mun kuulemani mukaan hyvin yleisesti kyllä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:44 Jaana kirjoitti:
Ei verenpainetta kannata keinotekoisesti alkaa nostattattaa syömisillä, etenkään raskausaikana! Ei siitä keinotekoisesta nostamisesta ole mitään hyötyä, jos syy matlaan paineeseen on jossain ihan muualla. Ei oireen hoitaminen paranna itse "sairautta"...
Jos matala paine ei aiheuta sinulle mitään vaivoja, ei siitä tarvitse yhtään olla huolissaan. Minulla on aina ollut matala verenpainen ja sitä on jaksettu hämmästellä neuvolassa ja synnytysvastaaotossa, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että sitä väkisin nostaa tarvitsisi. Parempi matala kuin korkea. ;)

Toki jos se aiheuttaa sinulle huonoa oloa tms. kannattaa kysyä neuvolasta vinkkejä. Mutta älä millään lakritsalla sitä nosta! Sitä paitsi todennäköisesti paine nousee vielä raskauden edetessäkin, ainakin vähän.
*********
Jaa, se on parempi että pyörryt johonkin ja saat keskenmenon?TODELLA fiksua...
 
täällä kanssa matalan paineen omaava nuori nainen :wave: kaksi raskautta on käyty läpi ja paineet molemmissa n. 90/60 hieman huippasi ja silmissä mustui usein, mutta muuten ei vaivaa kummemmin ollut. neuvolassa sanottiin, että sopii hyvin kuvioon salmiakki, kun sitä meni pussi päivässä :ashamed: eli ei siis haitannut salmiakin syönti...tosin ei varmaan kannata ihan urakalla alkaa tottumuksia muuttamaan...mutta mustakin se on parempi olla alhainen paine kun liian korkea, tosin ei se huippaaminenkaan kivaa ollut :(
 
Pauppiliini harmaana
Mulla on myös normaalisti matala verenpaine, eikä raskaus nostanut sitä, ennenkun loppuvaiheessa, kun sain raskausmyrkytyksen. Tosin silloinkin verenpaine oli korkeimmillaan 140/85, tai jotain sitä luokkaa. Mua huimasi ja sain olla tosi varovainen, joskus liian nopeasti noustessa maailma alkoi pyöriä ympärillä. Neuvolassa mua kehotettiin lisäämään suolan määrää vähän. Oikeestaan en tehnyt muuta, kun söin vähän salmiakkia/lakua. Olen tosi huono käyttämään ruoassa suolaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 07:13 N-e-x kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:44 Jaana kirjoitti:
Ei verenpainetta kannata keinotekoisesti alkaa nostattattaa syömisillä, etenkään raskausaikana! Ei siitä keinotekoisesta nostamisesta ole mitään hyötyä, jos syy matlaan paineeseen on jossain ihan muualla. Ei oireen hoitaminen paranna itse "sairautta"...
Jos matala paine ei aiheuta sinulle mitään vaivoja, ei siitä tarvitse yhtään olla huolissaan. Minulla on aina ollut matala verenpainen ja sitä on jaksettu hämmästellä neuvolassa ja synnytysvastaaotossa, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että sitä väkisin nostaa tarvitsisi. Parempi matala kuin korkea. ;)

Toki jos se aiheuttaa sinulle huonoa oloa tms. kannattaa kysyä neuvolasta vinkkejä. Mutta älä millään lakritsalla sitä nosta! Sitä paitsi todennäköisesti paine nousee vielä raskauden edetessäkin, ainakin vähän.
*********
Jaa, se on parempi että pyörryt johonkin ja saat keskenmenon?TODELLA fiksua...
eiks tossa aika selvästi sanottu että jos ne paineet ei aiheuta mitään vaivoja tai tosiaan tota pyörtymisvaaraa ni mitä sitä suotta nostattamaan?
mulla on ilman raskauttakin alhaset paineet, samaa luokkaa ku ap:lla nyt. raskausaikana ne laski vielä alemmas, eikä niitä ruvettu keinotekosesti nostattamaan. sanottiin että mielummin sit opettelee olemaan varovainen nousujen kanssa ym. ku nostatetaan eri ruoka-aineilla tai lääkkeillä. sanottiin myös, että keho tottuu kaikkeen. jos on koko ikänsä ollut alhaset paineet, ne ei tunnu missään. samoin ku mulla oli hb erittäin alhanen vaikka söin siihen rautavalmisteita, ei siihenkään puututtu koska mulla itelläni ei ollu paha olo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 13:06 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 07:13 N-e-x kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:44 Jaana kirjoitti:
Ei verenpainetta kannata keinotekoisesti alkaa nostattattaa syömisillä, etenkään raskausaikana! Ei siitä keinotekoisesta nostamisesta ole mitään hyötyä, jos syy matlaan paineeseen on jossain ihan muualla. Ei oireen hoitaminen paranna itse "sairautta"...
Jos matala paine ei aiheuta sinulle mitään vaivoja, ei siitä tarvitse yhtään olla huolissaan. Minulla on aina ollut matala verenpainen ja sitä on jaksettu hämmästellä neuvolassa ja synnytysvastaaotossa, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että sitä väkisin nostaa tarvitsisi. Parempi matala kuin korkea. ;)

Toki jos se aiheuttaa sinulle huonoa oloa tms. kannattaa kysyä neuvolasta vinkkejä. Mutta älä millään lakritsalla sitä nosta! Sitä paitsi todennäköisesti paine nousee vielä raskauden edetessäkin, ainakin vähän.
*********
Jaa, se on parempi että pyörryt johonkin ja saat keskenmenon?TODELLA fiksua...
eiks tossa aika selvästi sanottu että jos ne paineet ei aiheuta mitään vaivoja tai tosiaan tota pyörtymisvaaraa ni mitä sitä suotta nostattamaan?
No niinpä siinä sanottiin... :whistle: ;) Mutta kaiken saa käännettyä, jos ei viitsi ajatuksella lukea...
Sitä paitsi kaatumisesta keskenmenoon on vielä pitkä matka, vaikka se toki mahdollinen aina onkin, kaatuessa ja kaatumatta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 07:13 N-e-x kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:44 Jaana kirjoitti:
Ei verenpainetta kannata keinotekoisesti alkaa nostattattaa syömisillä, etenkään raskausaikana! Ei siitä keinotekoisesta nostamisesta ole mitään hyötyä, jos syy matlaan paineeseen on jossain ihan muualla. Ei oireen hoitaminen paranna itse "sairautta"...
Jos matala paine ei aiheuta sinulle mitään vaivoja, ei siitä tarvitse yhtään olla huolissaan. Minulla on aina ollut matala verenpainen ja sitä on jaksettu hämmästellä neuvolassa ja synnytysvastaaotossa, mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että sitä väkisin nostaa tarvitsisi. Parempi matala kuin korkea. ;)

Toki jos se aiheuttaa sinulle huonoa oloa tms. kannattaa kysyä neuvolasta vinkkejä. Mutta älä millään lakritsalla sitä nosta! Sitä paitsi todennäköisesti paine nousee vielä raskauden edetessäkin, ainakin vähän.
*********
Jaa, se on parempi että pyörryt johonkin ja saat keskenmenon?TODELLA fiksua...
Olet ketjun ainut, jolla ei ole kokemusta asiasta ja viitsit vielä alkaa vänkäämään lukematta muita tekstejä... Huh huh.
 

Yhteistyössä