Raskaana ja menkat??

Tässä nyt lueskellut erilaisia tarinoita. Minulla ollut jo noin viikon ajan tällaisia oireita:
- tein pari päivää ennen menkkojen alkua raskaustestin, näytti negaa
- nyt kp 5, menkat alkoivat 1pv myöhässä. Alkuun ruskeaa niukkaa vuotoa, sen jälkeen tummanpunaista vuotoa ihan hetken, eilisen jälkeen tullut vain pyyhkiessä ruskeaa tai vaaleanpunaista tuhrua. Ei ole tullut hyytymiä ollenkaan, vaikka yleensä tulee runsaasti.
- yleensä menkat on ihan super kipeät ja runsaat, nyt vatsaan ja selkään sattui kierron ensimmäisenä päivänä, sen jälkeen ei ollenkaan kipuja.
- päänsärkyä ollut nyt näiden vuotopäivien ajan.
- ensin ajattelin että vain oman pään sisässä, mutta rinnat kasvaneet ja uusi raskaus arpi ilmestynyt toiseen rintaa...
- nännit KIPEÄT
- useana iltana ollut illalla huono olo, nyt tänään yökkö olo aamulla, ei aamupala maistunut
- vatsa on turvonnut, ja laihistaminen, sekä taaksepäin nojaaminen sattuu alavatsaan.

Mikähän vaivaa? Kannattaako tehdä testi? Millä todennäköisyydellä raskaana, kun nämä oireet? Ja siis kyllä, raskaus on ihan todennäköinen.
 
Minä olisin uuden testin kannalla, jos asia vielä mietityttää ja raskaus on kuitenkin mahdollinen. :) Kuukautisten muutoksiin vaikuttavat kuitenkin niin monet asiat, että kyseessä voi hyvin olla stressaava jakso elämässä, flunssa, stressin laukeaminen tai muu tapahtuma.
 
Mä mietin täällä samaa voiko olla menkat ja raskaana. Mulla on menkat päällä ja mulla on ollut pahoinvointia ja pääkipua ja tumma alavatsan linea negra viiva. Mä tein testin tänään ja tuli toinen viiva. Pitää varmaan nyt testailla tummuuko testiviiva lisää. Tuossa kuva testistä.



Mun tutulla muistaakseni oli vuotoo ja hän oli raskaana ja tämä raskaus meni loppuun saakkakin muistaakseni. Eli vuotoo varmaankin voi olla. Tee ihmeessä testi.
 
@Minni-83 Terveyskirjaston mukaan vuoto on perin normaalia alkuraskaudesta eli kyseessä voi hyvin olla valekuukautiset ja raskaus - etenkin kun testikin näin sanoo. :)

Aloittajan tapauksessa kyseessä voi olla hitaasti nouseva HCG ja siksi testi on voinut näyttää negatiivista noin aikaisessa vaiheessa. Oireista on raskauden mahdollisuutta kuitenkin vaikea sanoa, koska ihmisen mieli pystyy kehittämään kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet joko pelosta tai toivosta.
 
Voi ollakin että oireet on pään sisällä.... Tänään kyllä nousi oksennusta kurkkuun ku puuro olikin öllöttävän makuista. Olin/olen oikeesti aika varma että joku on vialla, en välttämättä raskaana ole, mutta kaikkea en varmasti kuvittele. En tiedä. Tein raskaustestin iltapissasta, nega. Ajattelin tehdä parin pvn päästä uuden aamupissasta. JOS olen raskaana se voi olla tapahtunut eri ajankohtana kuin olin ajatellut, eli sitten ei olisi vielä edes niin pitkällä. Huoh, on niin sekavat fiilikset kun niin paljon oireita ollut ja nämä "menkatkin" ihan oudot.... Haluisin nyt vaan ihan 100% tiedon, oli se sitten mitä vaan.
Vai pitäisikö luottaa tuohon negaan? Mulla on kuitenkin nyt "menkat" päällä ja tosissaan hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin mitä oon aatellut.
 
@Rakke varmimman tiedon saisit varmaan terveyskeskuksesta verikokeella, jossa katsoisivat tuon HCG:n. Siihen kuitenkin varmaan tarvitsee lähetteen lääkäriltä, jota voi olla hankalaa saada, jos perusteita ei ole. Jos asia ei jätä rauhaan, teen ihmeessä vielä uusi testi muutamien päivien tai viikon kuluttua. :)
 
Jep, laskin että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut vähän myöhemmin mitä olin ajatellut niin viikkoja olisi nyt 3+jotain eli taidan suosiolla hetken odotella. Tämä pahoinvointi nyt vaan vaivaa, ilmeisesti voisi näillä viikoilla jo kuitenkin ilmetä
 
Hei, pakko tulla tänne kyselemään taas! Tosiaan oireet ovat pysyneet, pahoinvointi lisääntynyt ja vatsassa tuntuu kuplivan enemmän.
Nyt on menossa kp35. Jos noi menkat oli menkat niin kp 8. En kuitenkaan merkannut noita menkkoja flouhun, sillä ne ei tuntunu menkoilta. Edellinen kierto kesti 35 pv, sitä ennen 28 pv pillereillä. Eli nyt tullut 2 kunnon menkat pillereitten lopetuksen jälkeen.
Pystyköhän tuo vuoto olla kiinnittymisvuotoa? Ovulaatio floun mukaan kp 12, mut tiedä tuota.
Onkohan mahdollista saada vielä plussaa? En ole oikeastaan ikinä ennen miettinyt mitään kiertopäiviä, saatikka ollut tietoinen milloin ovulaatio on...
Mietin tässä vaan että kun tätä pahoinvointia on nii pirusti. Voisko joku järkevämpi nyt selvittää mulle tän?
 
Multa poistettiin hormoonikierukka joulukuussa ja nyt YK 3 menossa, musta tuntuu että joka kuukautisia ennen viikon on ollut pahoinvointia, mutta plussaa ei oo tullut. Ja uskokaa minä tiedän mitä raskauspahoinvointi on kun jokaiselta neljältä oon oksentanut taukoamatta 6-10vko... Oon vaan tullut siihen tulokseen, että tää pahoinvointi on vaan jotenkin hormonaalista ja liittyy jotenkin tähän ”kropan ylikierroksilla” käymiseen joko hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen tai liika toivomisen johdosta...
 
Niin voi kyllä olla... Mutta toisaalta pillereiden lopetuksesta on jo aikaa, niin luulisi että kroppa on jo tasaantunut. Tiedä tuota. Olin laskenut itse kokoajan väärin ja laittanut raskauslaskuriinkin kokoajan väärän kierron pituuden. Eli jos se vuoto oli vaan kiinnittymisvuotoa tai ihan jotain muuta kuin oikeat menkat, normimenkkojen kuuluisi alkaa tänään jos kierto on sama kuin viimekuussa. Eli mun järjen mukaan mahis on vielä, sillä menkat eivät ole vielä edes myöhässä.
Nyt koitan oikeesti olla miettimättä liikoja, teen testin joskus viikon päästä, jos edelleen nega, niin sit vasta uskon. Tää oottaminen saa kyllä hulluksi :D
 
@Rakke mulla oli aikoinaan, kun pillerit lopetin (reilu 2 vuotta sitten) kahdet perättäisen menkat sellaiset, että luulin mulla olevan mahatauti. Kun tuo toistui toisen kerran, aattelin kauhulla, että tälläsetkö kuukautisoireet mulla oikeesti on (kymmenisen vuotta tuli syötyä pillereitä). Onneksi oli vain nuo kahdet menkat sellaiset, ettei pystynyt seisomaan eikä syömään ja ripulikin kiusasi.

Sehän ei silti poista sitä, etteikö sulla voisi olla raskauskin kyseessä. Ekat menkathan saattaa tulla ihan ”normaalisti” raskaudenkin aikana. Mutta jos raskaana olisit, luulisi testin jo positiivista näyttävän! Menkathan tulee kuitenkin siihen aikaan, että testissä pitäisi näkyä. Käy hakemassa digitesti, ne on usein helppoja ja selkeitä! :)
 
En tiiä oonko lukenu näitä palstoja liikaa ja siks kuvittelen et oon raskaana. Lyhyesti: käytössä yhdistelmäehkäisy. Taukoviikko venyi 12h liian pitkäksi. Noh tietty meinasin et pamahdan heti paksuks. Tein raskaustestin ”rv 2+6”, siihen tule punertava hailakka haamu, joka katosi kuivuttua. Noh tyhjennysvuoto alkoi täysin ajallaan. Vuodon loppumisesta on nyt viikko ja viimepäivinä alavatsaa on vihlonut vähän väliä, nukun paljon ja itken todella todella helposti. Lisäksi olo on turvonnut. Jos olisin raskaana nyt olisi rv 5+5. Sanokaa nyt seonneelle ettei ole mahdollista olla raskaana vaan kyse on varmaan esimerkiksi emätintulehduksesta
 

Yhteistyössä