Raskaana!!?? Kokemuksia vastaavasta??

Heippa! Elikkäs ollaan jätetty pillerit poissa nyt ihan vajaa pari viikkoa sitten. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, ja kesti sen normaalin viisi päivää. Sen jälkeen oltiin nyt viime viikonloppuna perjantaina ja lauantaina yöllä noin kahden aikaan peittoja heiluttelemassa ja eilen maanantaina tuntui oviskipujen tapaista jomoilua ja nippailua ja kaikkea vastaavaa, kysyisinkin nyt että kun on jättänyt pilsut pois niin voiko ovis tulla heti ekassa kierrossa? Ja voiko sen ajankohdan laskea suunnilleen sen 14 päivän päähän tyhjennysvuodon alkamispäivästä? Jos voi, niin minulla on hyvinkin voinut eilen olla ovis.. mutta, nyt vähän mietityttää että voiko oireeni olla myös pillereistä johtuvaa jomotusta? Rinnatkin turvonneet hieman..?Testailla minun ei kuitenkaan vielä kannata joten saan vaan miettiä ja pähkäillä.. siksipä kysynkin teiltä ystäväiseni apua tähän mietintääni.. :) Kiitos jo etukäteen vastailuista! Ja vielä lisäys tuohon pupuiluumme, molemmilla kerroilla mieheni tuli sisääni, että mahdollisuus sitä kautta aivan varma...
 
Kyllä heti ensimmäisessä e-pillerittömässä kierrossa voi ovuloida. Tai sitten se ottaa puolikin vuotta, että munasarjojen toiminta käynnistyy kunnolla. Yksilöllistä, kuten myös se, että sijoittuuko ovulaatio noin 14pv:n päähän ensimmäisestä kiertopäivästä.
 
Eipäs tähän kukaa voi varmaa vastausta antaa, mutta tottakai raskauden mahdollisuus on kun kerta ehkäisy lopetettu ja kierron puoliväli otollista aikaa hedelmöittymiselle, vaikkakin ovulointiasi ei voi varmistaa eikä se välttämättä tule tulloin kp 14 oppikirja mukaisesti. Ainut varmistus on raskaus :D :D Kyllä voi raskautua heti ensimmäisestä kierrosta e-pillerien lopettamisen jälkeen, mutta kuten edellinen mainitsi niin ovuloimiseen ja munasarjojen toiminnan palautumiseen voi mennä pitkäkin aika. Ei sinun siis auta kuin odottaa, raskaustestiä voit tehdä periaatteessa jo sen 10-14 pv tuosta oletetusta hedelmöittymisestä, mutta varmemman tuloksen saamiseksi kannattaa odottaa tuo 4viikkon tyhjennysvuodosta. Ethän voi tietää millaiseksi kiertosi asettuu e-pillerien jälkeen, itsellä ei 10kk jälkeenkään ole vielä asettunut : / toivottavasti kuitenki tärppi kävi, malttia :) En usko että jomottelut pillereistä johtuvat, voihan se olla ihan normaalia elimistön toimintaa tai sitten raskauttakin. Monilla monenkin laista jomotusta ovuloi tai sitten ei tai oli raskaana tai ei :D että näin ympäripyöree vastaus :D
 
Elikkäs lisään vielä tähän nyt tuossa ylläolevassa vastauksessa esille tullun pillereiden lopetuksen jälkeisen tasaantumisen.. Eli tiedän sen että oman hormoonitoiminnan käynnistymiseen voi mennä kauankin,jopa vuosia. Mutta se minua nyt ihmetyttääkin, koska olen kerran aiemminkin lopettanut pillerit, edellisessä suhteessani, ja silloin oireet olivat todella mitättömät. Tällaista samaa nippailua kyllä oli silloinkin ja siksi mietinkin nyt että johtuneeko tämäkin vain pillereistä,.. mutta, nippailut ja muut ajoittuivat viime lopetuksen ja nyt tämän lopetuksen yhteydessä suunnilleen kierron puoliväliin,eli voisi jopa olla ovulaatiokipujakin. Viimeksi kun reilu vuosi sitten lopetin pillerit niin vuotoni tuli heti tismalleen 28 kierron jälkeen. Elikkäs siksi mietin nyt että olisiko kipuilut voineet olla ovulaatiokipuja, ja jos ovulaatio on nyt tässä kierrossa jo tapahtunut, niin se olisi ollut juuri nyt pupuilujen aikoihin.. Kertokaa minulle miten suuri todennäköisyys on tulla raskaaksi heti ekasta kierrosta, kokemuksia muilla jopa?? Ja pupuilimm tosiaan pe ja la yönä, ja mahdollinen ovulaatio ollut joko ma tai ti..? Mahdollisuutta niinkään raskautua,koska yhdynnästä noinkin pitkä aika..? Epätietoinen täällä kyselee.. :O
 
Alkuperäisessä viestissä kirjoitat, että pillerit jätetty vajaa pari viikkoa sitten pois. Sittenhän kierto ei ole vielä kuin puolivälissä eli kipuilut saattavat johtua oviksesta. Raskaana tuskin tuossa vaiheessa vielä olet, mutta hedelmöityspuuhien ajankohdan osalta mahdollisuudet ovat ihan hyvät.

Raskautuminen heti pillereiden lopetuksen jälkeen voi olla helppo juttu tai sitten vaikea ja myös jotain siltä väliltä. Itse plussasin toisesta kierrosta renkaan poiston jälkeen, mutta se eka kierto käytettiin kumia. En siis lopettanut renkaan käyttöä raskautumista tavoitellakseni vaan epäsopivuuden vuoksi ja sen jälkeen sitten vasta päätettiin jättää ehkäisy kokonaan pois. Mulla on pco, joten uskon sen rengaskokeilun parantaneen hedelmällisyyttäni. Esikoinen tärppäsi yk1, tätä toista kuumeillaan nyt piinapäivillä yk19. |O
 
Viimeksi muokattu:
Jeps, elikkäs oireet oli dpo 6 ja 7 aika olemattomat, ja oletinkin että se oli jotain pillereistä johtuvaa tissien kipuilua ja turvotusta ja vatsan nippailuja.. Mutta, mulla oli pari testiä kaapin kätköissä ja tein sitten huvikseni yhden testin tuolloin dpo 8 iltapäivälllä vain reilun tunnin rakossa olleesta pisusta, ja kas kummaa; oikei hailakka haamuhan siihen tuli! Tiirailin sitä aikani ja pyysin miestäkin katsomaan, niin sekin näki ihan suoraan siinä haamun, tosin todella haalean sellaisen. ihmettenkin nyt että onko mahdollista olla oikea haamu noin aikaisessa vaiheessa? Voiko testi huijata? Testinä kylläkin kovastikkin kehuja saanut Pregcheck puikko testi. No, sitten dpo 9 tein sen toisen puikon vielä varmuudeksi, ja se haamu on jo vähän tummempi taas, tosin todella vähän mutta hiukan kuitenkin. Eli mitäköhän minun pitäisi ajatella nyt? Ajattelin huomenna mnnä kaupasta ostamaan vielä testin ja kokeilla että onko haamuni tummunut vieläkin.. mutta vähän hämmentää tää vaan että kun tosiaan tilanteeni on tollanen miten ekana kirjoitin :) Aika tärppi kyllä ollut jos näin heti onnaa.. :) Ihanaahan se ois! :) <3 Oireista vielä että nehän palasi sitten heti kun tein tuon ekan haamun :D Elikkäs vatsa turvonnut ja kohtu hellänä ja rinnat painavan tuntoiset ja isommat. Pissattaa jatkuvasti ja heti syönnin jälkeen taas nälkä.. että näin tällä kertaa :) Kommentoikaahan jotain ...
 
Onnea Mirru, mulla oli aivan selkeät ovisoireet ekassa kierrossa pillereiden jälkeen ja sit vasta alko kierrot sekoilee että hyvin voit olla raskaana ja ovulaatiosikin on voinut olla aikaisin.
Kiitos onnitteluista! Niille onkin aihetta, testailin tosiaan jo toissapäivänä taas uudelleen Pregcheck-puikolla, ja haamu oli vahvistunut vaan! Melkein plussa jo. Huomenna ajattelin vielä varmistaa kerran testillä, ja sit soitella neukkuun. Koska kyllähän se huomenna jo plussaa pitäs näyttää :) olen vaan jotenkin niin huumassa että menny ihmetellessä. Ja nyt panikoin vaan koko ajan näitä peloteltuja tuulimuna-raskauksia, kohdunulkoisia, kemiallisia raskauksia yms.. :D Jospa se pikkunen pysyy mukana kans nyt.. :) <3
Jeps,itekkin olin vähän hämilläni että näin nopeesti tärppää, mutta kaippa se on tosiaan niin miten olen palstoiltakin lukenut,että pillereiden lopetuksen jälkeen joillakin saattaa hormoonitoiminta oikein ryöpsähtää käyntiin ja se eka kierto oiskin sitä hedelmällisintä aikaa..
 

Yhteistyössä