Raskaana olevat: Viikkopinoa ja vointeja

vieras
rv29, ihan ok olo, ainoa mikä harmittaa on sokereitten jatkuva tarkkailu, mulla todettiin viikko sitten raskausdiabetes joka oli ihan äskettäin puhjennut.. ja nyt kun tekis niin kovasti mieli kaikkea hyvää, ei auta muu kun välttää kaikkia herkkuja...:(
 
olispa jo aika synnyttää:/
rv.20
Vatsaa viiltää ja repii ikävästi (vanhat kiinnikkeet kiukuttelee vatsan kasvaessa?)
Jaloissa ja alapäässä ikävät suonikojut. Varsinkin tuossa jälkimmäisessä turpoaa ja jomottaa kivuliaasti jos harrastaa liikuntaa tai siivoaa..
Liitoskipu ja issias kipu. Selälään nukkuminen sattuu, ylös nouseminen sattuu, portaiden nousu sattuu...
Harjotus suppareita (no aika normaalia)
Vauva liikkuu ahkerasti ja kevyt napautus tuntuu aika ajoin, kun pieni jalka potkasee :)
 
q
Alkuperäinen kirjoittaja olispa jo aika synnyttää:/:
rv.20
Vatsaa viiltää ja repii ikävästi (vanhat kiinnikkeet kiukuttelee vatsan kasvaessa?)
Jaloissa ja alapäässä ikävät suonikojut. Varsinkin tuossa jälkimmäisessä turpoaa ja jomottaa kivuliaasti jos harrastaa liikuntaa tai siivoaa..
Liitoskipu ja issias kipu. Selälään nukkuminen sattuu, ylös nouseminen sattuu, portaiden nousu sattuu...
Harjotus suppareita (no aika normaalia)
Vauva liikkuu ahkerasti ja kevyt napautus tuntuu aika ajoin, kun pieni jalka potkasee :)
Jos tähän lisäis vielä älyttömän väsymyksen, päänsäryn, huimauksen sekä ajoittaisen henkisen väsymyksen niin olis niinkun meikäläisen olotila siinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja q:
Alkuperäinen kirjoittaja olispa jo aika synnyttää:/:
rv.20
Vatsaa viiltää ja repii ikävästi (vanhat kiinnikkeet kiukuttelee vatsan kasvaessa?)
Jaloissa ja alapäässä ikävät suonikojut. Varsinkin tuossa jälkimmäisessä turpoaa ja jomottaa kivuliaasti jos harrastaa liikuntaa tai siivoaa..
Liitoskipu ja issias kipu. Selälään nukkuminen sattuu, ylös nouseminen sattuu, portaiden nousu sattuu...
Harjotus suppareita (no aika normaalia)
Vauva liikkuu ahkerasti ja kevyt napautus tuntuu aika ajoin, kun pieni jalka potkasee :)
Jos tähän lisäis vielä älyttömän väsymyksen, päänsäryn, huimauksen sekä ajoittaisen henkisen väsymyksen niin olis niinkun meikäläisen olotila siinä.
Eiks olekin raskaus ihanaa aikaa:D Sanotaan, että äidit oikein säteilee ja ovat elämänsä kunnossa ollessaan raskaana;)
 
31+1 huono olo, oksettaa ja siis oksennusta on kyllä riittänyt ihan alusta asti nyt paino tippunut n.12KG tähän mennessä, väsyttää, heikottaa, pissattaa jatkuvasti..eilen oli pissassa liikaa valkuaista joten nyt sit niitä seurailen itse kotona muutaman päivän..joo ja raskausdiabeteskin vie voimia ihan tarpeeks..
muuten hyvä olo =)
 
jossu
40+ kumartelu ja kyykistely sekä nousu istumasta yms aiheuttaa supisteluja, lisäksi parina iltana supistellut 10min välein, mut ei sit enempää... tässä h-hetkeä odotellessa...
 
vieras
29+4
liitoskivut on riesana varsinkin yöllä kun haluttaa kääntää kylkeä.
yöllä tulee valvottua monta tuntia putkeen. Muuten ei mitään vaivaa, muutakuin henkisellä puolella. olen alkanut tuntea itseni rumaksi norsuksi.
 
14+2 eli mennään Apsi Deisi ihan peräkkäin :D

Vointi ihan jees, mulla ei ole koko raskaudessa ollutkaan tällä kertaa yhtään pahoinvointia B) Mut alaselän säryt on jo kiusanneet jonkin aikaa... otin tuon vyön tänään käyttöön.

Ihanaahan tää pääasiassa on, oli tätä odotettukin :heart:
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Siruliinu:
33+4. Just nyt ei muuta vaivaa kuin alamahalla menkkamaista kipuilua :(
Hei, mulla myös! Nyt viikkoja vasta 15+ mutta tota menkkamaista alavatsa/selkäsärkyä oli eilen. Ei mennyt ohi edes lämpötyynyllä eikä parasetamolilla, aamulla oli sitten kadonnut.

Mitähän kummaa se on, tietääkö joku?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Hieman haikeana muistelen, et jos vielä olisin raskaana niin viikkoja olis jotain 34, mutta siinä kävi niin kuin kävi :(
Kaikille raskaana oleville hyviä vointeja :hug:
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Menkkajomo voi olla ihan kohdun venymistä tai joillakin supisteluja.
Näin sanon minäkin!
Mulla näitä jomotuksia ollut myös, mutta osittain peittyneet käyttämäni särkylääkkeen alle.

Mulla on huomenna np-ultra, vähänkö jännittää. Mulla ei ole yhtään sellainen tunne,e ttä raskaana olisin, vaikka siis on pahoinvointia ja kaikkea.
Kyllä jännittää tuo ultra, kun mullakin tämä raskaus alkoi niin ikävissä olosuhteissa kuin olla voi. :snotty: :xmas:
 
18+0 tänään... vauvan liikkeet olen tuntenut jo about viikolta 14 :) Töissä meinaa olla vähän raskasta kun on seisomatyö ja joutuu nostelemaan paljon.. muuten kaikki ok!
Jännä, kun mahassa olisi vauvalle tilaa paljon, mutta hänpä tykkää olla tuolla alhaalla vain :)
ohops, muokataampas laskuvirheitäni, eli 17+0 menossa :D
 
kukkanen1984
38+0 menkkajomoa jonkin verran, yöllä kylkeä kääntäessä herää aina mut muuten nukun todella hyvin, ja pitkiä unia! kiukkunen oon, ja hermostun yht äkkiä. nälkä vähän väliä. kevyessäkin rasituksessa supistelee,kivuttomasti mutta kuitenkin. Mutta ihan jees on olo ja fiilikset. :)
 

Yhteistyössä