Raskaana pian sektion jälkeen

Hei! Tänään tehty positiivinen raskaustesti, hyvin alussa ollaan. Mutta oon suurten kysymysten äärellä. Minulla on kesäkuun lopussa syntynyt ihana poikavauva, ikää hänellä siis reilut 4 kuukautta. Nyt pelkään kovasti, koska olen käsuttänyt että olisi suositeltavaa odottaa vuoden verran ennen uutta raskautta sektion jälkeen. Sektio tehtiin suunnitellusti ja olen omasta mielestäni toipunut siitä hyvin. Tämä raskaus tuli täytenä yllätyksenä ja nyt mietityttääkin, että kuinkahan tässä mahtaa käydä..

Onko kenelläkään kokemusta raskautumisesta pian sektion jälkeen? Miten raskaus sujui?
 
MiNalo En tiedä vastausta kysymykseesi.. Mutta wau!! Upeeta. Aivan mieletön juttu! Valtavasti onnea <3. Toivon että kaikki menee hyvin vaikka lyhyt aika sektiosta. Toisaalta. Eikö sitä sanota että keho ei raskaudu jos ei ole siihen valmis?
 
Kiitos nelHM! Niinhän sitä sanotaan. Kyllä tämä tuntuu aivan käsittämättömän uskomattomalta! Täytyy vaan mennä päivä kerrallaan ja ottaa vastaan se, mitä ikinä onkaan tullakseen. Niin hyvässä ku pahassa.
 
iifu
Moi

Itelle tehtiin sectio 03/14 ja kappas 06/14 olinkin raskaana.
Section jälkeen sanoivat että vuosi olisi hyvä odottaa ja toinen sanoi että ainakin kahdet kuukautiset.
itsellä tuli vain yhdet kuukautiset. Neuvolassa sanoivat että jos tulee raskaaksi niin keho on ns. Valmis.
Ite ainakin oon ollu iha rauhallisin mielin. Haava parantui itellä nopeaan eikä ollut kivulias.
 
Mitäs mä täältä foorumilta bongasinkaan :D Ohhoh Minalo millanen ylläripylläri :D Oon kans ite miettinyt samaa kysymystä kuin säkin, mutta itse ajattelin odottaa vielä ens vuoden puolelle haaveen kanssa. En ehkä ihan niin hyvin oo vielä toipunu. Mut tsemppiä, toivottavasti jatkossa hyviä uutisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Niimpä niin Pölö! Melkonen ylläripylläri tosiaankin! Ihan pyörälläni päästäni oon. Testit näyttäis vahvistuvan mutta hitaaaasti. Et en tiedä mitä mahtaa enteillä. Katsellaan katsellaan!
 
"Esme"
Hei.

Meille jäi vain 2/5kk väliä kun tulin uudestaan raskaaksi. Nyt olen puolessavälissä raskautta ja toistaiseksi kaikki mennyt hyvin.
Lääkäri sanoi ultratessa, että arpi kohta näyttäisi olevan hyvin parantunut. Ei ainakaan ihan ohut.
Tekevät lopussa vielä synnytystapa arvioinnin. Silti tietty jännittää synnytys ja olisi mukava kuulla miten muilla joilla lyhyt väli sektiosta mennyt synnytys.
 
En aluksi edes huomannut kuka on ketjun aloittanut ja kun eteenpäin rupesin lukemaan niin wau! Hurjasti onnea MiNalo teille, ihan mahtava juttu :) Jos ei leikkaava lääkäri oo sanonu mitään aikaa uuden raskauden alkamiselle niin en usko että väli on liian lyhyt.
 
Kiitos vastanneille!

Esme onko sula siis yksi sektio taustalla ennen nykyistä raskautta? Minullehan niitä on tehty yhteensä jo kaksi, v. 2008 oli ensimmåinen. Sen lääkäri sanoi jo viimeisimmän sektion jälkeen, että sektio tulee olemaan seuraavakin ja vieläpä pystyviillosta on tehtävä se. Pelottaa kyllä ihan hulluna kaikki tuo, sikäli mikäli tämä raskaus jatkuu loppuu asti. Mukavaa kuulla, että sinulla kaikki mennyt tähän saakka hyvin ja aivan varmasti meneekin loppuun asti hyvin! Tsemppiä loppuraskauteen! :)

Jep jep marlin, minähän se! :D Kauhee pelko persiissä! En edes usko tällä hetkellä normaaliin raskauteen vaan uskon menneen jo varhaisessa vaiheessa kesken...vuotoa vain ei ole näkynyt vielä. Pakko tässä on ultraan raahautua, että saa jotain selkoa tilanteeseen.
 
Voi MiNalo, jospa kaikki kuitenkin on kunnossa. Ja jos kaikki on hyvin niin eiköhän raskaus suju loppuun astikkin hyvin. Ite kans tässä selaillu tietoa raskaudesta kahden sektion jälkeen ja kyllä lääkärin ainakin olisi pitänyt sanoa jos uusi raskaus ei saisi alkaa kun on alkaakseen. Ja jonkun sairaalan sivuilla oli kyselyosio jossa kätilöt ja lääkärit vastaa kysymyksiin että 3-6kk on ihan riittävä aika palautua. Ja vielä sekin että yleensä kohtu kyllä kestää raskauden mutta ei välttämättä synnytystä, mutta koska sulle tehdään sektio niin ei senkään suhteen ole ongelmaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo

Yhteistyössä