Raskaana Thaimaahan

tilanteen mukaan
Ehkä jos kaikki olisi mennyt hyvin siihen asti. Itselläni oli komplikaatioita 12 raskausviikon jälkeen, joten en olisi uskaltanut lähteä maasta lyhyeksikään aikaa. Nyt tämän ensimmäisen vaikean raskauden jälkeen on pelko persiissä kokoajan etten uskalla lähteä edelleenkään vaikka tämä toinen on erilainen ollut ja hyvin sujunut. Tulee ajateltua, että mitäs jos sama käy siellä.
 
tilanteen mukaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:49 hemuli kirjoitti:
Mä en lähtis.. jos jotain sattuis en ikinä antais itselle anteeksi esim. keskenmeno.
Keskenmenoillekkaan ei mitään voi jos ne on tullakseen ei se yleensä riipu olinpaikasta mitenkään, mutta ikävämpää se olisi olla hoidettavana Thaimaalaisessa sairaalassa jos jotain hämminkiä sattuisi raskauden kanssa, kuin omassa kotimaassa kuitenkin ehkä paremmin saa apua ja pysyy ajantasalla mikä on tilanne, niin lääkärit kuin itsekkin.
 
Ammattilainen
Uskaltaisin lähteä ainakin turistialueelle, mut en mihinkään "epämääräisiin" paikkoihin. Oltiin Thaimaassa (Phuket) kun olin rv 27-29. Kaikki meni hyvin. Lentomatkat oli raskaita, mut niin ne oli miehellekin vaik ei raskaana ollutkaan :kieh: Pidin tarkkaa huolta hygieniasta, käsidesi oli ahkerassa käytössä. En syönyt mitään tuoreita vihanneksia tai salaatteja, koska niistä ei voi tietää onko pesty ja millä on pesty. Itse kuorittuja hedelmiä voi toki syödä ja kuumia vihanneksia. Söin myös meijerien valmistamia jäätelöitä ja jogurttia. Ruokapaikaksi kannattaa valita sellainen missä on paljon muutakn porukkaa, silloin tietää ett ruoka kiertää ja sen saa tuoreena.

Ei noilla viikoilla ole enää erityistä keskenmenon riskiä, eikä keskenmenoon muutenkaan voi juurikaan itse vaikuttaa. Ei muuta kuin mukavaa lomaa!
 
JONSERED Karhunkantaja
Tehty on!

Ja usemman kerran, melkein kaikissa raskauden vaiheissa. Ei se raskaana oleminen sen kummempaa ole missään päin maailmaa. Jos turistikohteiden lähellä pysyttelet, ovat sairaanhoitopalvelut saatavilla nopeasti ja takuulla samaa tasoa suomalaisten kanssa.

Mutta varaudu vatsan taputtelijoihin ja "keskusteluun" tyyliin: juu häv beibii? Hau meni mant? Mii beibii tuu, van män, van lei-dii.." :D

Kysyle, jos haluat lisää tieoja! www.thaiklupi.fi ja www.thairy.fi ovat hyviä tiedonhankinta paikkoja. Matkailuosiossa täällä Kaksplussassa on myös vanhoja ketjuja tästä aiheesta.

*typo iski*

Ja ihan turha vaivata päätään älyttömällä hygienialla, sama, joka riittää kotona, riittää matkallakin.<br><br>
 
Mä hain lääkäriltä "lentoluvan" parivuotta sitten syksyllä varmaan joskus rv 28 paikkeilla. Matka kyllä jäi sillä kertaa, mutta toteutui vuotta myöhemmin B)
En mä näe mitään estettä. Phuketissa ja Pattajalla saa terveydenhoitoakin suomeksi tarvittaessa (ja ehkä muissakin turistikohteissa). Itse olen kerran tarvinnu lääkäriä Thaimaassa ja kaikki sujui hyvin.
Thaimaan kaupungit on ihan länsimaista tasoa, ei se ole ollenkaan niin eksoottinen paikka, miltä se vielläkin monen korvaan kuulostaa.
 
Mii
Kiitos kaikille, jotka kertoivat oman näkemyksensä. Pitää vielä lääkäriltä kysyä mitä mieltä hän on. Luultavasti olen kuitenkin näiden kommenttien kannustamana lähdössä tuolle kyseiselle häämatkalle, onhan häämatka aina ainutlaatuinen. :)
 

Yhteistyössä