raskaana vai ei?

Tässä on n. Muutama viikko sitten tullut hyvin punaista vuotoa, mutta muuttui ruskeaksi ja loppui aina päivää kohden niukemmaksi. Tämä kesti 3 päivää. Toissa päivänö tunsin elohiiren alavarsassani ja tänään siellä on kuplinut ja vihlaisi kerran. Silti testissä vain yksi viiva... Olenko näin psyykkisesti mieltynyr ajatukseen että kroppa tekee kepposia vai mikä ny on? :eek:

Helppiä. :)
 
Nyt kun ajattelen niin olihan minulla oireita ennen kuin selvisi että olin raskaana.. Aluksi oli pahoinvointia, joka oli ympäri vuorokautista. Huimaustakin oli, etenkin jos nousi nopeasti sängystä jne. Vatsakivut olivat minulle kumminkin ihan ensimmäinen merkki, kärsin menkkojen tyylisestä alavatsa kivusta useamman viikon ennen huonoa oloa.

Toivotaan parasta sinulle ja mahdolliselle raskaudellesi! :)
 
Testi on selvästi, ikävä kyllä, negatiivinen. Tuo hyvin hyvin hyvin haalea toinen viiva nökyy useimmissa testeissä (siis molemmat viivat) ennen kuin teet testin. Voithan odottaa viikon ja tehdä uuden jos mietityttää :)
 
93
Onko kyseessä raskaus?

Rintani ovat kasvaneet silmillä nähtävästi viikossa sekä ovat pinkeät.
Ne jopa pursuvat ennen sopivista rintaliiveistä.
Olen nähnyt lapseen liittyviä unia :)D)
Olen myöskin ollut allapäin ja itkuinen.

Viime yönä nukkumaan käydessäni kaikki alkoi pyörimään päässäni ja tuli mieleen voiko rintojen ihmeellinen kasvu, johon ei sisälly kummempaa arkuutta, liittyä raskaana olemiseen?

Lueskelin muitakin ensioireita ja tänään koko päivän alavatsassa on ollut jännä painemainen tunne, sekä olen ollu todella uupunut. Tarkemmin miettien minua on särkenyt päätäkin pari päivää. Huimaustakin on ilmennyt tänään jos olen nopeasti noussut esim sängystä.

Harrastin ensimmäistä kertaa suojaamatonta seksiä poikaystäväni kanssa 8.12 mutta hän ei tullut sisääni. Olemme sen jälkeen tehneet ehkä nelisen kertaa samoin. Otin käyttööni ehkäisyrenkaan 27.12 kun luulin menkkojeni alkaneen. Ne olivat kuitenkin noin. 6 päivää etuajassa ja todella niukat ja oudot.
Samana päivänä poikaystäväni myöskin tuli sisääni.

Nyt kuitenkin uskon olevani raskaana, ilmeisesti touhutipoista, koska ei kai raskaus voi näkyä 10 päivän päästä hedelmöityksestä?

En vielä haluaisi tehdä testiä, vaan odottaa ainakin ensi viikon alkuun ja katsoa jatkuuko oireet.
Voi olla että haaveilen ja kuvittelen muita oireita, mutta tissit on ainakin paisuneet!

Mielipiteitä? :)
 
93: Miehen ei tarvitse välttämättä laueta sisääsi, sillä siittiöitä voi karata "ennen aikojaan", eli ei kannata sulkea sitäkään pois. Tosiaan jos kyseessä odotettu raskaus voi keho myös tehdä halutut raskausoireet (ts. haamuraskaus), mutta voi hyvinkin olla että olet raskaana. Kannattaa ostaa testi ja tehdä se max muutamaa päivää ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää tai samana päivänä kuin pitäisi alkaa, tällöin saa selvän tuloksen. Oireista on vaikea sanoa, sillä jollain on oireita tai osalla ei ole niitä ollenkaan. Raskaustestiä siis kehiin ja plussaa toivomaan :) Itselläni meni rv5 asti ennenkuin tajusin edes tehdä testin vaikka lasta oltiinkin yritetty vuoden päivät :D

Elkääkä lannistuko jos ei heti ole tärpännyt sillä aikaa on, elkääkä stressatko sitä! :)
 
93
Kiitos vastauksesta.

Oireet ovat edelleenkin jatkuneet, jokseenkin vielä selvempinä. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta mahassa jyllää. Rintani eivät tosin ole kosketusarat, mutta nepä ei muutenkaan tunne edes kipua. :D

Lähinnä mietin nyt sitä kun käytän ehkäisyrengasta kokoajan, ja lähden viikon päästä lauantaina thaimaaseen. Rengas pitää vaihtaa torstaina, ja menkkojen pitäisi alkaa sitten kun otan renkaan pois. Ajattelin kuitenkin pitää kaksi putkeen, että voin nauttia lomastani kunnolla. Miten nyt siis tiedän tulisiko menkkoja vai ei? Ja jos olen raskaana, tuleeko renkaan käyttäminen lopettaa heti?

Ajattelin tehdä testin vasta siellä, koska uskon että hedelmöittymisestä on vasta niin vähän aikaa, ettei se muutenkaan vielä näkyisi, jos nyt on mitään mitä nähdä.

Kaipa olo huononee ja oireet tulevat viikon, parin sisällä selvemmiksi jos raskaana olen.
 
Heei tulin kyselemään tähän ketjuun samantapaisia asioita. Eli onko kellään muulla ollut tälläistä kuin minulla nyt?

Perjantai aamuna heräsin siihen kun oli ihan hirveän huono-olo ja oksensin. Ajattelin että mahatauti.. No se jäi siihen yhteen kertaan. Lauantaina ei ollut mitään, mutta sunnuntaina taas heräsin huonoon oloon ja oksensin taas, mutta sekin jäi yhteen kertaan. Välillä ollu pientä huimausta ja semmosta "outoa" oloa. Flunssassa olin koko viime viikon. Nyt ollu välillä ihan hirveän kylmä ja sitte yhtäkkiä tuleeki kuuma. :eek: Tänä aamuna rupesin sitten vuotamaan niukasti ja välillä vuodan vähän enemmän. o_O
Tänään kävin hakemassa testin, mutta negatiivista se näytti. Joten onko mahollista että olisin testistä huolimatta raskaana?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä