Raskaana?

Onkohan täällä yli 30-v raskaana olevia? Itsellä vähän vasta kuumetta. Tiettyä epäröintiä ehkä ikäänkin liittyen.. Kaksi raskautta takana, yksi lapsi 2,5v. Ikää 34v. Nyt haluaisin tietää onkohan täällä muita asiaa miettiviä tai jo raskautuneita. Millä viikoilla menette ja miten on mennyt? + oma ikä.
 
Nelthilta
Ikää 33 vuotta ja esikoista jouluksi odotan. Alkuraskauden pahoinvointien jälkeen kaikki on mennyt tosi hyvin. Töissä uskon jaksavani loppuun saakka.

Enemmänkin pelottaa, miten jaksan kotona.
 
Jos on kuumetta niin eikun hommiin vain. ;) Itse olen 35v., yksi lapsi 2v. ja toinen tulossa tammikuussa. Onhan tämä raskaus ollut rankempi kuin eka, tietenkin kun on pieni lapsi helmoissa pyörimässä. Tyty kun on ollut huono nukkuja muuten kyllä rauhallinen lapsi. Alkuraskaus olisi varmaan muuten mennyt ok, mutta sain flunssaputken ja se oli rasittavaa. Sitten kun siitä pääsi, olikin helpompaa 2-3kk. Kärsin kyllä esikonkin kanssa päänsärystä ja närästyksestä ja ne nyt kun alkoivat niin olo ei ole ollut kovin miellyttävä. Kuitenkin olen onnellinen että olen raskaana ja odotan kovasti vauvaa. :heart:

Mutta. Jokainen raskaus on yksillöllinen, eikä kannata ottaa paineita muiden rankoista kokemuksista. Jos vain kykenet, ajattele kokonaisuutena (niin mekin, varsinkin ennen kuin tulin raskaaksi). Haluatteko seuraa esikolle, olisiko ihanaa että olisi useampi lapsi, vaikka vaatiikin enemmän? Itse toitotan itselleni tässä erityisesti huonoina päivinä että asioilla on taipumus järjestyä, ja sitä sanon sinullekin nyt! :wave:

Oliivipuu, kohta 24vkoa täynnä raskautta :)
 
Moi. Pikkukakkosta täällä odotellaan syntyväksi helmikuussa. Esikoinen on jo 9.5v kun vauva syntyy, joten tuntuu että aivan "alusta" tässä aloitetaan. Kauhulla odotan näitä yö syöttöjä ja heräämisiä kun tämän esikon kans pääsee jo aika helpolla.. =) Ikää on 30v.



 
äiti lokakuu
Kotona hyörii poika 4v ja poika 1v. nyt taas kuumeilen uutta vauvaa. mies ei (vielä) halua kolmosta. mulla ikää jo 33v ja haluaisin vielä yhden. takana rankka vuosi 4v uhman kanssa, joka nyt helpottamassa. toisen odottaminen oli raskaampaa kuin ensimmäisen. mutta vaikka 1v poika alkoi nukkumaan vasta täydet yöt 8kk iässä, silti täällä haaveilen uudésta tuhisijasta syliini... kaikkea hyvää odottajille ja onnea vauvaa yrittäville!
 
marleena70
Täällä 35-vuotias kolmannen lapsen odottaja. Esikoinen on eskarissa, ja kakkonen 3-vuotias. Aina olen haaveillut kolmesta lapsesta, ja onneksi mieheni tämän haaveen jakoi :heart:

On tämä alkuraskaus ollut aika rankkaa pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa taistellessa. Onneksi alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Lepo jää kyllä aika vähäiseksi työn, lasten ja kodinhoitorumban keskellä. Mies tekee iltaisin remonttia kotona, toiveissa olisi, että kun vauva syntyy, kaikki olisi valmista. Onneksi olen aika hyvä kestämään kaaosta :LOL:

Täytyy kyllä sanoa, että välillä muistelen kaiholla esikoisen odotusaikaa, kun työpäivän jälkeen köllähdin sohvalle katselemaan Morse-leffoja, ja lepäsin ja lepäsin ja nautin.
 
Kasvi
raskaana ollaan, viikkoja 36+6. olen 36-v ja vanhemmat lapset ovat 9-, 6-, 2,5- ja 1-vuotiaita. täytyy tunnustaa, että väsyttää ja HIRVITTÄÄ! toivottavasti tämä vauva ei enää kauan pysyttele masussa, on niin monenlaista vaivaa ollut. tsemppiä kaikille kohtalotovereille!
 
Kikkakukka
Olen 35v. ja ensimmäinen tulossa ihan kohta, rv36+5. Muiden kertomuksia netistä lukeneena uskon päässeeni helpolla. En voinut alussa huonosti, mutta olin sitäkin väsyneempi. Närästystä ja selkäkipuja on ollut, ei niihin kuole. Töistä jäin pois 2 viikkoa ennen äiskäriä kun selkäkanitti. Päinoa on tullut tosivähän, koska todettiin raskaus Diabetes ja otin ruokavalion tosissaan. Se ei tosin ole auttanut sokeri arvoihin ja siihen että lapsi on tavallista isompi. Olen synnytyksen jälkeen todennäköisesti hoikempi kun ennen raskautta, mikä on vaan ihan hyvä juttu. Silti on vielä ylimääräistä.
Nyt jännitän vaan synnytystä. Perjantaina tehdään lapsivesipunktio jossa katsotaan onko keuhkot kypsät ja sitten lääkäri päättää miten ja milloin tämä syntyy.
Eniten tässä raskaana olemisessa on hermoihin käynyt muiden hössötys ja lässytys ja neuvot, kun en itse ole ollut mikään superintoilija itse.
 
Hih
34v on ikää ja pikkukakkosta ootellaan rv31. En ole kyllä tajunnutkaan ikääni murehtia... hups! Ehkä syynä se, että esikoisen syntyessä olin 33v!!! Eli esikko on n. 1v 4kk pikkukakkosen saapuessa. Juuri tässä iässä tunnen olevani sopiva äidiksi, ainoastaan jaksaminen KAHDEN pienen kanssa vähän jännittää, mutta positiivisesti toivon pikkukakkosen olevan yhtä helppo vauva kuin esikko on ollut.
Fyysisesti tämä raskaus on ollut helpompi kuin eka, silti "inhoan" raskaana olemista - jos ei palkinto tästä kaikesta surkeudesta olisi niin ihana, niin olisi kyllä jäänyt tuohon yhteen kertaan. Rankinta tässä raskaudessa on ollut se alituinen juokseminen esikon perässä - oppi mokoma kävelemäänkin jo 10kk:n iässä! :)
 
Toistaan odottava
Neuvola-aika juuri varattu, raskaana ollaan, mutta rv (vasta) 6+2, :heart: joten kirjoittelen tässä vaiheessa harmaana.
Kun tämä pikku kakkonen syntyy on esikko 1v8kk ja minä 34v. Edellinen raskaus oli helppo, joten toivon niin käyvän myös nyt. Tässä vaiheessa ei hirvitä, odotan vain tulevaa. Tietysti olen jo kerinnyt miettiä, miten sitten kahden pienen kanssa, mutta ovathan nuo muutkin pärjänneet, joten siis miksi en minäkin. ;)
Jaksamisia kaikille raskaana oleville ja tsemppiä kaikille, jotka raskautta toivovat ja yrittävät.
 
Moikka!
Täällä 37-v ja mies 34-v esikoistamme odotamme rv. 40+1. Kaikki sujunut suht hyvin tähän asti. Pientä närästelyä, turvottelua tms. on ollut. Elämäni parasta aikaa! Nyt vielä kauniit ilmat ja jalat toimii, saa nauttia kauniista syksyn väreistä kävelylenkkejä tehden.
Tsemppiä kaikille ("iäkkäille") odottajille!

 
Kiva kuulla, et täälläkin puolella on odottavia äitejä. Kai mäkin yritän päästä mukaan kunhan saan vaan ensin itseni kuntoon.. Fysiikassa toivomisen varaa nääs tällähetkellä. Jos vaikka vuodenvaihteessa??

Enkä mä kai sitä ikää sinänsä oikestaan pelkää ja raskaudet on menneet mun puolestani varsin kohtuudella tai en viittis ihan pienistä suonikohjuista vetää hernettä nenään. :/ Mut ehkä sen lapsen terveyden puolesta, kun nykyään asiasta vaahdotaan niin paljon. Siis siitä, et ihmiset saa lapsensa niin vanhoina. Mut jokainen silloin kun on se "oikea" aika. Ei mulla ainakaan olisi ollut mahdollisuuksia, jos nyt ei ihan vartavasten olis yksinhuoltajaksi halunnut, aikaisemmin lapsia saadakaan. Oikea isä löytyi lapsille vasta varttuneenpana, minkäs sille sitten tekee.

Onnitteluja :flower: :flower: kaikille tasapuolisesti ja toivotaan et pääsen kohtuullisen pian joukkoon! Kai mun sitten täytyy vain myöntää, et kuumetta on..
ap
 
hieman ollut vauvakuumeilua.tytöt on 4 ja 6 vuotiaat.ikää itsellä on 33.viime yönä toinen tytöistä oli oksennustaudissa.rikotun yön jälkeen tuntuu ,ettei vauvaa.huh.mutta katsotaan rauhassa.kunnes kuume nousee.toisaalta miettii sitäkin jaksaako enää aloittaa alusta mutta toisaalta nyt tai ei koskaan!
 
lissu -74
Mulla ennestään yksi tytön tyllerö,täyttää joulukuussa 11v ja seuraavan la 18.11. Aika pitkäkäksi venähti väli, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Aina tahtoo olla mutkia matkassa. Raskaudesta tosi onnellinen, mutta välillä jännittää ihan kamalasti tuleva. Tämä raskaus ollut kyllä hankalampi verrattuna edelliseen. Lantio kivut vieneet ilon liikkumiseen, joten olla tööllöttelen sit kotosalla aika paljon. Töistä jäin pois vko sitten. Nyt raskvkoja tasan 33. Jos olisi pienempi ollut tämä esikoinen tässä vaiheessa, työt olisin joutunut lopettamaan jo aiemmin. Isosisko odottaa innolla uutta tulokasta, hänenkin haave ollut jo pidempään. Joten vaipanvaihtoa tiedossa ja yöllisiä herätyksiä. Toivottavasti tulokas yhtä kiltti ku esikoinen...
 
Ikää on nyt 31 ja rv 22+2. Kolmatta lasta odotan. Ollut tähän asti minulle helpoin raskaus. Kaikki mennyt hyvin. Toivottavasti menee jatkossakin. Esikoinen marraskuussa 8 vuotias ja kuopus nyt 1v 3kk. Eli valvomiseen olen tottunut.
 
ÄITI -68
Hei te noin kolmivitoset odottajat! Kysyisin sellaista, että oletteko tulleet helposti raskaaksi, eli menikö monta kiertoa ennenkuin tärppäsi?? Minulla vielä miehen pehmitys neljänteen lapseen käynnissä, mutta pelko peikkona mielessä josko sitä enää ovuloikaan normaalisti.. Siis onko varauduttava pitkään 'harjoitteluun'??
 
No olen kyllä vähän vanhempi kuin 35 mutta laitan oman raskaaksi tulon tähän :D .

Tammikuussa 05 otatin hormonikierukan pois, helmikuussa 05 tuli normaalit kuukautiset ja maaliskuussa 05 raskaustesti näytti positiivista :D . Joten minulla ainakin tärppäsi heti kun vain oli mahdollista.
 
sam
jihaaa, juuri tehty R-testi positiivinen =)
Esikoinen sai alkunsa samantien kun lopetin pillerit ja toinen on näköjään tärpännyt yhtä vaivattomasti. Ikäeroa lapsille näyttää tulevan alta puolitoista vuotta. itselläni ikää 36 v.
Liekkö kulkee suvussa tämä raskaaksi tulemisen helppous, sillä itselläni ja veljelläni ikäeroa tasan 11 kk.
 

Yhteistyössä