Raskas hengittää

Raskausviikkoja nyt 32 ja viikon ajan ollyut todella vaikea hengittää. Lisäksi kauhea flunssa päällä ja olo siis lievästä sanoen väsähtänyt :(
Onko muilla ollut minkäänlaisia hengitysvaikeuksia ja missä vaiheessa?
 
On ollut ja on välillä edelleenkin. Mulla viikkoja nyt 39+. Hengästytti aikaisemmin tosi helposti ja mulla on ollut koko raskauden ajan tosi tukkoinen olo. Kaikenmaailman ilmankostuttajat on pitänyt hankkia, että saa edes jotenkin hengitettyä yöllä.
 
vieraileva mamma
Minulla rv 25 menossa ja olen alusta asti kärsinyt nenän tukkoisuudesta joka ilmeisesti vaan pahenee koko ajan. Nenäsumutteettkaan eivät enää auta, joten hengittäminen alkaa olla raskasta. Olen kampaaja ja työssani joudun hengittämään koko ajan esim. hiuslakkapölyä ja eri aineiden tuoksuja, jotka vain pahentavat oireita.
 
Minulla oli hengitysvaikeuksia noin viikoilla 20. Minulla on lievä kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyroksiiniannoksen nostaminen auttoi noihin hengitysvaikeuksiin. Tuli siis sellainen olo, ettei saa tarpeeksi henkeä ja ei jaksanut edes puhua tai ainakin piti vetää ensin henkeä oikein kunnolla.

Myös anemia voi aiheuttaa hengästymistä ja tunnetta, että happi loppuu.

Ihan loppuraskaudessa myös kasvava kohtu vie tilaa keuhkoilta ja vaikeuttaa hengitystä.

Nyt olen viikolla 30 ja on taas ollut hengitysvaikeuksia. Olen siitepölyille allerginen ja aloitin nenäsuihkeen käytön. Se on auttanut vaivaan. Voisiko sinullakin olla flunssan lisäksi allergiaoireita?
 

Yhteistyössä