raskas työ ja raskaus.

Hei kaikille =)

Kyselisin muiden kokemuksia raskaudesta, kun olette tehneet ns. raskasta työtä raskauden aikana. Itse olen ambulanssissa ja välillä saa päivystää viikonkin yhteen putkeen.. rv 14+2, eli vielä maha ei ole tiellä töissä, mutta sekin aika on edellä.. :whistle:

Miten muilla raskaus on edennyt ja oletteko joutuneet jäämään töistä pois ennen äippäloman alkua?


 
Moi!
Minä teen työkseni vientisiihteerin työtä. Fyysisesti se ei ole raskasta mutta jatkuva stressi ja asiakkaiden hiillostus on raakaa. Koko ajan juoksen ympäri teollisuushallia ja järjestelen tavaraa asiakkaiden toiveiden mukaan vaikkei tuotanto olisikaan myötämielinen.

Esikoisen raskauden aikana mulla alko supitamaan töissä viikolla 17 todella paljon. Kotona ei ollut mitään hätää mutta töissä jatkuva supistelu. Muutaman päivän saikkuja otin aluksi mutta lopulta jäin kokonaan kotiin sairaslomale viikolla 23. Poika syntyi lopulta 40+5.

Tsemppiä sinulle työhösi. Rasitus on erilaista mutta aika vaativalta viikon päivystysputki kuulostaa. Kuuntele omaa oloasi ja laita rohkeasti vauvasi etusijalle ja hae saikua jos olo on sellainen.

Jos jotain itse muuttaisin ottaisin vielä enemmän sairaslomaa työstäni kuin aikanaan otin. Ihan turhaa raatamista lapsen hyvinvoinnin kustannuksella. Näin aion toimia nyt toisen raskauden kanssa.

aamuaalto 7+4
 
Hei! Minä olin töissä tavaratalossa kalusteosastolla ja työni oli todella raskasta, joka päivä nostelin yli 10 kilosia tavaroita hyllyyn ja luovutin asiakkaille todella painavia kalusteita. Selkä meni, jäin pois jo joskus viikolla 20 sairaslomalle. Meillä töissä jäänyt kaikki todella aikaisin sairaslomalle ennen äippälomaa työn raskauden takia.
 
Itse olin vanhuspuolella hoitajana ja kyllähän tässä hoitotyössä omat riskinsä on. Ja teillä lanssissa vielä enemmän voi tulla vastaan mitä vaan. Jäin äitiyslomalle jo 50pv ennen la:ta. Ehkä jos olis ollu vakipaikka olisin ennemmin hakenu sairaslomaa, mutta pätkätyöntekijänä halusin jäädä rauhassa kotiin hyvissä ajoin eikä kaduta yhtään.

Jostakin olen kuullu, että esim. yövuoroja ei ole pakko tehdä raskausaikana jonkun tietyn viikon jälkeen ja jotkut on lopettanu jo alkuraskaudesta yövalvomiset.
 

Yhteistyössä