Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Niinuskainen
Joo eli tein testin n. kuukausi sitten kun kuukautiset oli kolmisen päivää myöhässä (kierto 25-27pvä, kesto n.4-7 päivää). Lääkärissä todettu endometrioosi ja epäily hedelmättömyydestä vahva. 2 päivää testin tekemisen jälkeen tuli veristä vuotoa n. 2 päivää, vieläpä erittäin niukkaa. Nyt on mennyt kuukausi viimeisimmästä testistä ja alkanut olla vatsan nippailua, vihlontaa kyljissä ja alaselässä, päänsärkyä ja vatsan turvotusta. Kaikki ruoka ällöttää, mutta samaan aikaan on koko ajan nälkä. Koko ajan väsyttää ja hieman pöhnäinen olo, ei silti varsinaista huimausta. Lisäksi paineen tuntu alavatsassa, ilmavaivoja, koko ajan pissittää, mielialat vaihtelevat rajusti. Edelliset kuukautiset tosiaan olivat kaikkea muuta kuin tavalliset, mutta testi silloin oli negatiivinen ja veristä vuotoakin tuli niin ajattelin etten sitten olisi kuitenkaan raskaana. Mutta nyt on tosiaan ollut kummallisia oireita jo n. viikon ajan. Yleensä kuukautiseni ovat olleet vieläpä sitä sorttia, että siteitä menee neljä päivässä, vähintään. Eli todellakin kaikkea muuta kuin niukat, nyt yhteensä vuotoa tuli ehkä kolme ruokalusikallista, sekin suurimmaksi osaksi ensimmäisenä päivänä.
Emme ole käyttäneet avomieheni kanssa ehkäisyä, mutta sisään ei ole tuntu kuin silloin tällöin harvakseltaan ("periaatteella: yritetään olla yrittämättä"). Jos raskaana ollaan niin lapsi olisi toivottu, mutta varsinaista hinkua tulla raskaaksi minulla ei ole, olen kuitenkin vasta 19 vuotias, ei ole kiirusta.

Kenelläkään muulla ollut samanlaista tapausta? Ja jos on nii mites kävi, olikos kyseessä raskaus/ihan jokin muu? :)
 
"vierailija"
En ole varma olenko raskaana..mutta vklopun aikaan mieheni päästi sisään ja ny olen epävarma olenko raskaana..kahvi ällöttää niinku viime raskauden aikana joka meni kesken :'( tein ovistestin kahessa paikassa netis ja toinen näytti niin tarkasti että olisin raskaana :) joka on toivottu..ja vessa pitää rampata...
 
"noora"
Tää oli aikas pelottavaa lueskella näitä oireita, kun itseltäni olen huomannut pahoinvoinnin (erittäin voimakkaana) päänsäryn, rintojen arkuuden ja hajujen voimistumisen.. Itselläni ei ole mitään tietoa milloin mahdollinen ovulaatio olisi ollut, kun on todella epäsäännöllinen kierto. Kuitenkin, ilman pillereitä ollut jo jonkun aikaa, ja tullut aika useasti harrastettua seksiä. Olisiko tässä mahdollisuus olla raskaana? Ei uskaltaisi tehdä testiä ettei joudu heti pettymään, jos ei olekaan.
 
"TeeTee"
Mulla oli menkkaoireita. Rinnat ja nännit kipeyty eka,niinkuin ne teki aina ovulaation jälkeen. Jossain kohtaa kierron loppupuolta alkoi menkkajomotukset,sekä ilmavaivat. Pidin sidettä sinä luulossa että koha hanat aukee. Toisinaan tulikin kirkasta limavuotoo jossa veriviiruja mukana.Ihmettelin että mitä se voi meinata. Takana vuosien lapsettomuus,kaksi keskenmenoa ja juuri ennen tätä ko. kiertoa meille tehtiin IVF-hoito. Tuon takia ajattelin että kroppa pahasti sekaisin kun kovia hormoneja olin juuri piikittänyt vain joitakin viikkoja aiemmin..
Noh,pian alkoikin pahoinvointi. Siitä ajattelin tärpin käyeen. Tuli vaan kuvottava olo toisinaan.
Viikkoa ennen testiä kaverin synttäri-kemuissa juotu alkoholi ei noussut päähän. Tuli vaan päänsärkyä.Seuraavana aamuna aivan järkky krapula..:x
Eräällä kauppareissulla koppasin hyllystä preg-chekin matkaan.Sanoin kyllä miehelle että aivan turhaa mutta testataan huvikseen,että voi sitten olla lääkäriin yhtedessä jos nega eikä menkkoja ala kuulua.
Teinkin testin seuraavana iltana vessa-reissu yhtedessä.Ihmetys oli valtava kun testiin alkoi heti piirtyä kaksi viivaa! Itkin ja tärisin,olen raskaana!
Mulla siis menkkaoireet ja pieni verivuoto tuli alkuun ja ennen testiä jo pahoinvointi .


Nyt menossa rv 29+4. Pidän peukkuja teille kaikille! :)
 
Ennen plussaa:

-elohiiri alavatsassa ja siellä lähistöllä, melkein päivittäin tuli noita elohiirijuttuja.
-jotkut ruuat alkoikin ällöttämään
-ilmavaivat
-molempia munasarjoja nippaili
-omituisia menkkamaisia kipuja, viiltoja, jomotusta ja vaikka mitä
-paripäivää ennen plussaa tuli väsymyskohtauksia, paljon voimakkaampia mitä normaalisti. Pari tuntia heräämisen jälkeen ja iltapäivällä oli kamalan nuutunut olo.
-Unta olisi tullut paljon enemmän yölläkin, ei ollut kamalan virkeä olo vaikka olin nukkunut 10tuntiakin.
-Valoilmiöt silmissä, palloja näkyi valuvan silmänurkissa. Nuo näköharhat on olleet mulla jo kolmessa raskaudessa. Raskauksien edetessäkin on ollut silmien kanssa ongelmia, kyynelkanavat käyneet välillä ahtaaksi jne.
-Nenä tukossa, varsinkin iltaisin.
-nenä oli aina tosi kylmä illalla!

Nuo samat siis tapahtuneet jo useammassa raskaudessa, olen siis ajatellut, että kaikki ovat raskausoireita :)
 
Tuutikki84
Hei, kommentteja, neuvoja, mielipiteitä!!
Kaksi päivää viimesten kuukautisten päättymisestä oltiin suojaamattomassa yhdynnässä. Tuosta viiden päivän päästä alkoi pientä rusehtavaa vuotoa jota kesti kaksi päivää ja sen loppumista seurasi voimakas oksentelu yhtenä iltana (=luulin sitä vatsataudiksi mutta se kesti vain vajaan tunnin).

Tuosta ko. yhdynnästä on nyt kulunut 16päivää, virtsaamisen tarve on lisääntynyt, samoin voimakas väsymys ja pahoinvointi aamuisin ja iltaisin. Kummallisia mielihaluja tulee ruoansuhteen tai sitten joinakin päivinä ruoka ei maistu ollenkaan. Jatkuvasti palelee, mutta se voimistuu iltaa kohden. Huimausta, päänsärkyä ja tänään alkoi pieni nipistely alavatsassa. Turvotus alavatsassa on myös lisääntynyt. Kaikkinensa on vain "se" tunne, että nyt tärppäsi.

Seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa vapun tienoilla..odotanko niin pitkään vai teenkö testin nyt jo?
Onko raskaus edes mahdollinen?
En syö pillereitä, emmekä käytä muutakaan ehkäisyä..

Tuntuu, että sekoan tästä epätietoisuudesta...
Tänään myös ensimmäisen kerran oli voimakasta mielialan vaihtelua huomattavissa...
 
urpå
[QUOTE="vierailija";26088757]En ole varma olenko raskaana..mutta vklopun aikaan mieheni päästi sisään ja ny olen epävarma olenko raskaana..kahvi ällöttää niinku viime raskauden aikana joka meni kesken :'( tein ovistestin kahessa paikassa netis ja toinen näytti niin tarkasti että olisin raskaana :) joka on toivottu..ja vessa pitää rampata...[/QUOTE]

Ai että 2-4 päivässä alkaisi oireet?! Hei haloo... miks sä ovistestejäkin teet kun et asioista mitää tiä?
 
"Laura"
Olemme kihlattuni kanssa yrittäneet saada lasta jo jonkin aikaa. Lähiaikoina olen alkanut syömään ihan hirveästi ja palelen koko ajan. Menkkani pitäisi alkaa muutaman päivän päästä ja ajattelin tehdä testin. Jännittää ihan kauheasti.
 
Ii
Tervehdys vaan kaikille, jotka tätä palstaa lukevat... Minulla on ongelma pohdittavana ja toivoisin teiltä apua. Menkat on nyt neljä päivää myöhässä. Melianet olen lopettanu viime elokuussa, siitä asti menkat olleet säännöllisesti (26-27 kp). Jos tässä kuussa ei ollut ovulaatiota ja kroppa vasta nyt palautuu hormoneista niin onko normaalia, että tissit on kipeät ja valkovuotoa valuu? Alapää on semmonen jännän limanen, siksi olen niitä menkkojaki odotellu... Pari negaa olen tehny. Osaako kukaan kertoa jotakin tai neuvoa..? Kiitos jo etukäteen.
 
Kolmasko masussa?
Täällä taas:) Viime kuussa ei siis tärppiä tullut. Nyt on niin erilainen olo, ei mitään oireita. Ei menkkajuilintaa, ei rintojen arkuutta, ei turvotusta eikä edes kiukkuisuutta. On oudon seesteinen ja normaali olo. Pissalla kyllä saan ravata, ja mies kysyi, onko kuumetta, kun olen kuulemma lämmin. Ei ole kuitenkaan flunssainen olo, kurkku aamulla tosin vähän karhea. Ei ole edes kiire testailemaan, outoa:) Yleensä olen jo liiankin ajoissa testaamassa.
 
"dodo"
Mulla oli ovulaatio pari päivää sitten ja olimme mieheni kanssa yhdynnässä. Minulla on outoa pistelyä ala vatsassa ja rinnat ovat herkät. Onko mahdollista että alkuoireet tulisi esille jo näin aikaisin?
 
Kolmasko masussa?
Täällä taas:) Viime kuussa ei siis tärppiä tullut. Nyt on niin erilainen olo, ei mitään oireita. Ei menkkajuilintaa, ei rintojen arkuutta, ei turvotusta eikä edes kiukkuisuutta. On oudon seesteinen ja normaali olo. Pissalla kyllä saan ravata, ja mies kysyi, onko kuumetta, kun olen kuulemma lämmin. Ei ole kuitenkaan flunssainen olo, kurkku aamulla tosin vähän karhea. Ei ole edes kiire testailemaan, outoa:) Yleensä olen jo liiankin ajoissa testaamassa.
Tää odottelu on ihan kamalaa:) Tänään testasin aamulla negan, eilen tai huomenna olisi pitänyt/pitäisi menkkojen alkaa. kun oviksesta en ollut varma, kumpana päivänä oli, kp18 vai 20(nyt siis 33). Ei kuitenkaan ole menkkamainen olo oikeastaan vieläkään. Ihan vähäsen on alavatsassa välillä tuntunut nipistelyjä, alaselkä vähän aristaa. Mitään normaaleita kunnon menkkajuilimisia ei ole:/

Lämmöt on tosiaan kohollaan, 37,2, väsynyt ja "kuuma" olo. Pää vähän kuin sumussa. Kurkku tuntuu "limaiselta", samoin valkoista vuotoa tulee(ei kellertävää, mikä viittaisi menkkoihin). Rinnoissa ei tunnu yhtään mitään. Jano on kamala, suu kuivaa. Ja siksi tietty pissahätä. Eikä kaapissa ole enää testejäkään, eli säästyn turhilta negoilta, ja odottelen vaan:)
 
Epävarma
kuinka mahdollista on, että tulee raskaaksi ihan hetki jälkeen menkkojen loputtua? nyt on ollu kummallista oloa, ruoka ei jostain syystä maistu ja kahvi alkaa yököttää, välillä tulee jopa ihan ylöskin. :( kuitenkin koko aika on nälkä, ja päätäkin särkee vähän väliä. rinnat on jonkin verran kipeet, muttei älyttömästi. ens viikolla täytyis normaali kierron mukaan alkaa menkat, mutta alaselkä ei oikkuile samalla tavalla kun yleensä ennen menkkoja. testin kävin tänään ostamassa, ja ajattelin että en vielä ensi viikolla vaan jos sitä seuraavalla viikolla sen teen.

tokihan voi johtua siitäkin, että itse toivon olevani raskaana. kuitenkin jostain takaraivosta iskee viestiä että se ei ole mahdollista.
 
Ollakko vaiko eikö olla?
Heippa! Oon jo hieman ymmälläni, yli puoli vuotta sitten jätettiin pillerit pois ja sen jälkeen keho on vaan huijannut raskauden merkkejä. Normaalisti menkat on ollut säännölliset ihan päivälleen (ja tosi runsaat), mutta nyt ne on TOSI niukat. Kolmen päivän aikana tullut suunnilleen kymmenes osa kormaalista. Lisäksi vielä mahaa kouri päivän verran ihan hulluna, turvotusta ollut pari päivää ja mikä oudointa, normaalisti puolitoista vkoa enne menkkojen alkua tissit ovat turvonneet ja kipeät, nyt ei ole mitään menkkaoireita mihinkään suuntaan. Raskauden mahdollisuus on siis olemassa, ja olisi jopa enemmän kuin toivottua ! Onko muilla ollut samanlaista, pitäisikö tehdä testi?
 
"minttu"
Oireet ennen plussausta

- alaselkää kuumotti
- miehen partavaahto haisi kamalalle
- alavatsakivut (lievempänä kuin ennen menkkoja)

plussa kp 35 (27/33)

- oireet melko samoja
- närästys
 
"Heidi"
Voinko olla raskaana, kun olen kohta vuoden syönyt pillereitä. Viime liuska piti aloittaa maanantaina 30.4 eli menkat oli 26-29.4, mutta unohdin aloittaa tosiaan tuolloin 30.4 ja otin tiistaina sitten maanantaikin pillerin. Olen harrastanut seksiä kuukautisia ennen ja jälkeen. Nyt unohdin edellispäivä ja eilen ottaa taas, mietinkö vain otanko tänään 3 pilleriä vai voinko olla jo raskaana. Sillä maha on tosi kipeä, alaselkä särkee jos makaan mahallaan, kahvia ja tupakkaa ei tee mieli ollenkaa ja tekee herkkuja mieli. Pari iltaa olen nyt oksentanut jos olen syönyt tosiaan siis illalla 10-11 aikaan, ettei ainakaa aamupahoinvointia....kuumetta oli eilen ja aamulla. Flunssan lireet muutenkin. Eli voinko olla raskaana???
 
....
kuukautiseni ovat jo myöhässä 4 viikkoa, alavatsasta nipistelee, joudun ravaamaan kokoajan vessassa, väsymystä on ja aivan kamala olo usein. pelkään todella olevani raskaana.
 
raskaanako
kuinka nopeasti teillä alkoivat nämä oireet? kun olin sunnuntaina yhdynnässä ja nyt jo tuntuu vatsassa menkka kipuja(tiistaina) vaikka kuukuukautiset olivat vasta toissa viikolla. ja meillä opetettiin koulussa että voi tulla raskaaksi vaikkei olisi ovulaatiota (että vain ovulaatioin aikana raskaaksi tuleminen on harhaa) olen siis 16 vuotias enkä toivo raskautta, milloin voi tehdä testin?
 
"Laree"
Hei, mitä mieltä olette, kun olen ollut yhdynnässä noi kk sitten. Käytän e-pillereitä säännöllisesti ja viime vklp tuli ensimmäisenä päivänä runsaat menkat ja sen jälkeen todella niukasti päivän. Ihmettelin itse kun menkat kestivät vain 2 pv (yleensä 4-5pv). Vatsakipuja on ollut runsaasti, päätä on särkenyt, huimausta ollut ja vähän väliä rinnoissa saattaa tuntua pistelyä, myös muutamia kertoja oksentelua lähiaikoina keskellä päivää tai iltaisin. . Voisiko tämä olla mahd raskaus? Kiitos vastauksistanne! (selvän vastauksen tietysti saa tekemällä raskaustestin) :)
 

Yhteistyössä