Raskauden jälkeen maha tunnoton?

  • Viestiketjun aloittaja tunnoton
  • Ensimmäinen viesti
tunnoton
Vauvani on nyt kolmen kuukauden ikäinen ja syntyi leikkauksella. Leikkaushaava on parantunut hyvin, mutta alavatsa suunnilleen vyötäröstä haavan yläpuolelle asti on tunnoton. Ei varmaan liity leikkaukseen, vaan lähinnä raskauteen. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko tunto palautunut? :eek:
 
sama täällä
Mulla oli kans ekan jälkeen ( sektio ) vatsa tosi kauan tunnoton, siis ainakin yli vuoden ! Mutta toisen jälkeen ( joka syntyi alakautta ) ei ollut juuri ollenkaan tunnoton. Että ehkä se liittyi leikkaukseen, tai sitten muuten vaan ensimmäiseen raskauteen.
 
Aina leikkausarpien ympäristössä on tunnottomuutta, ainakin mulla. ajan myötä tunto palautuu. Mulla on tosin polvi edelleen, parisenkymmentä vuotta leikkauksen jälkeen, tunnoton niin että mm. raapiminen tuntuu tosi inhalta!
 
Mulla kanssa oli kahden ensimmäisen sektion jälkeen maha tunnoton 1 - 2 vuotta. Niillä kerroilla tehtiin poikkiviillot. Nyt viimeisin syntyi pystyviillosta ja haava parani tosi nopeasti, ei ollut niin kivulias enkä ole huomannut niin pahoja tuntopuutoksia. Mutta noilla aiemmilla kerroilla tuntui kuin olisi joku vyö ollut alavatsan ympäri. Auts. :/
 

Yhteistyössä