raskauden jälkeiset kilot!

  • Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti
mie
Jos synnytyksestä vasta kuukausi, niin älä missään nimessä tee suoria vatsalihaksia. Sulle jää se pömppis siihen, jota et sitten ikinä saa pois. Sopiva aika vatsalihastreenille on n. 3kk synnytyksestä.
 
Mulla on synnytyksestä 2,5 kk ja kaikki 16 raskauskiloa lähteny. Mitat ennen raskautta 170/58 ja nyt 170/56. Eli lähteny enemmänkin. MUTTA ei ole kroppa entisensä - kyllä toi maha näyttää edelleen paljon isommalta kuin ennen raskautta. Ennen oli semmonen timmi maha, nyt se on sellanen lörppä - mahtaakohan palata koskaan entiselleen..?
 
Mulla nousi pojan odotuksessa eli 2vuotta sitten paino 21kg... :ashamed:
Puolessa vuodessa lähti suunnilleen 16kg mut loput olikin tiukassa vaan lähtipä nekin vuoden sisällä synnytyksestä.
Tsemppiä sun laihdutukseen,kyllä se onnistuu kun pidät kiinni ruokavaliosta ja liikunnasta! :wave:
 
ite oon samassa painossa kun ekan kerran neuvolassa käydessä. mutta painoon ennen raskautta on matkaa vielä 6kiloa. nyt siis painan n.64 kiloa, synnytyksestä kuukauden verran ja ennen raskautta painoa n.58kiloa.

synnärille jäi 10 kiloa ja reilussa viikossa siis lähti semmone 6 kiloa.. ne vaan ripos pois. täysimetän lastani ja syön ku hevonen ja tahtoisin nuistakin kiloista eroon..
 
En muista tarkkaan, mutta varmaan meni ainakin 1,5 vuotta toisesta raskaudesta, että olin samoissa painoissa ja mitoissa.

Nyt kun olen käynyt kuntosalilla, tuntuu että kilot ovat asettuneet paremmin oikeisiin paikkoihin, vaikka paino ei olekaan enää tippunut.
 
Esikoisesta paisui n. 18kg ja lähtivät kolmessa neljässä kuukudessa. Juniorista paisuin 20kg ja lähtivät kolmessa kuukaudessa. Mutta mulla osa raskauskiloista on nestettä, koska tuskin läskiä tulee 2kg /päivä. Vastaavasti välillä painoa tippui yhtä hurjaa vauhtia aina silleen sykleittäin!

Molempia täysimetin ensimmäiset 5kk ja lenkkeilen päivittäin koirien ja vaunujen kanssa. Juniorin synnyttyä aloitin lisäksi sauvakävelyn. Miehen ollessa kesälomalla ja isyysvapalla käytiin joka päivä yhdessä lenkillä ja minä sauvakävelin, mikä kyllä auttoi noitten kilojen tippumiseen.
 
Raskauden jälkeisistä kiloista eroon pääseminen voi olla todellista tuskaa! Paras tapa omasta mielestäni on yhdistää omaan arkeen niin paljon hyötyliikuntaa kuin mahdollista. Ja siihen päälle ottaa sitten esimerkiksi kuntosalitunteja, bodypumpingia tai vastaavaa. Netistä löytää varsin paljon ohjeita, esimerkiksi Eroon raskauden jälkeisistä kiloista! - Laihduttaminen.info jossa kerrotaan vaunujumpasta. Itse olen vaunujumppaa kokeillut, ja täytyy kyllä sanoa että se sopii jokapäiväiseen ulkoilutilanteeseen loistavasti. Olen nähnyt niin monia vertaismammoja, jotka eivät ole harjoittaneet mitään liikuntaa vauvan syntymän jälkeen, ja kyllä se mielialakin on paljon matalammalla mitä itsellä. Enemmän liikuntaa, parempi mieli :)
 

Yhteistyössä