Raskauden keskeyttämisestä tietävät!

  • Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti
nimetön
Tässä olen epätoivoisesti odotellut kuukautisten alkua imetyksen jälkeen, minipillerit oli ja meni..ja kas kummaa: kahden negatiivisen raskaustestin jälkeen näytti jälleen uusi testi eilen positiivista.. Siis toivon mukaan raskaus olisi vasta ihan alussa.. Kyseessä on jo neljäs raskaus 2.5v sisään. Ja minulla kaksi lasta 2.8v ja 7kk ikäinen vauva..

Nyt ei sitten riitä rahkeet kolmanteen: ei rahat, ei aika, ei henkinen puolikaan.. opiskelutkin pitää suorittaa loppuun, saada isompi asunto ja töitä..
No, asiaan siis: kumpi olisi parempi keskeytys vaihtoehto: pilleri vai kaavinta? Pillerissä minua hirvittää se tavaton jälkivuoto, joka voi kestää kuusikin viikkoa.. Onko kaavinta "nopeampi" keino? Käykö kipeää? Entä sen jälkeen: onko kipuja, vuotoja tms?
 
Minusta pillerit oli keholle helpompi keino, jälkivuoto kesti pari viikkoa, itse keskeytys ei ollut kivulias, itseasiassa ei mitään kipuja ollut. Sairaalassa olin muutaman tunnin.

Tää on niin henkilöstä kiinni, ei se kuitenkaan mitään helppoa ole. Voi tulla komplikaatioita ja kipuja, teki miten vain. Lääkäri varmaan osaa parhaiten arvioida. Mulle sanottiin että pienillä viikoilla kaavinta epäonnistuu helposti.

Voimia :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Tässä olen epätoivoisesti odotellut kuukautisten alkua imetyksen jälkeen, minipillerit oli ja meni..ja kas kummaa: kahden negatiivisen raskaustestin jälkeen näytti jälleen uusi testi eilen positiivista.. Siis toivon mukaan raskaus olisi vasta ihan alussa.. Kyseessä on jo neljäs raskaus 2.5v sisään. Ja minulla kaksi lasta 2.8v ja 7kk ikäinen vauva..

Nyt ei sitten riitä rahkeet kolmanteen: ei rahat, ei aika, ei henkinen puolikaan.. opiskelutkin pitää suorittaa loppuun, saada isompi asunto ja töitä..
No, asiaan siis: kumpi olisi parempi keskeytys vaihtoehto: pilleri vai kaavinta? Pillerissä minua hirvittää se tavaton jälkivuoto, joka voi kestää kuusikin viikkoa.. Onko kaavinta "nopeampi" keino? Käykö kipeää? Entä sen jälkeen: onko kipuja, vuotoja tms?

itselle tehtiin aikoinaan kaavinnalla ja oli minusta helpompi ku nukutettiin ja melki nukutuksen jälkee pääs pois.ei tehny kipeetä mutta vuotoo oli viikon verran.
 
vieras
Paras että otat heti yhteyttä lääkäriin ja keskustelet hänen kanssaan vaihtoehdoista. 9 vkon jälkeen vain kaavinta on mahdollinen. Esim. husin sivuilla on tietoa mahdollisista komplikaatioista ja selvitys kuinka kumpikin tapa toimii. Mitä tarkoitit tuolla minipillerit oli ja meni. Mikä ehkäisy sinulla on nyt käytössä?
 
En muuten tiedä onko vain jotain urbaanilegendaa, mutta olen kuullut, että kaavinta heikentää kohdunseinämiä, tai jotain. Niin että myöhemmin ei ole uudella sikiöllä niin paljoa pintaa mihin tarttua. En tiedä yhtään pitääkö paikkaansa.
 
..
pillerit..jos vaan mahdollista kun siinä onse aika raja..oisko olu et jos on alle 10 viikkoa ni pillereillä onnistuu.mun käsityksen mukaan se ei olis niin paha rääkki kohdulle..kaavinta voi vaurioittaa kohtua yms.. tosin pillereissä voi sit käydä niin et kohtu ei ole tyhjentynyt ja joudutaan silti tekee vielä kaavinta
 
nimetön
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paras että otat heti yhteyttä lääkäriin ja keskustelet hänen kanssaan vaihtoehdoista. 9 vkon jälkeen vain kaavinta on mahdollinen. Esim. husin sivuilla on tietoa mahdollisista komplikaatioista ja selvitys kuinka kumpikin tapa toimii. Mitä tarkoitit tuolla minipillerit oli ja meni. Mikä ehkäisy sinulla on nyt käytössä?

En voinut aloittaa mitään ehkäisyä, kun pillerit vaihdettiin ja kierukan laiton vuoksi odoteltiin niitä kuukautisia (meillä ei laitetä, jos imettää tai jos ei ole kuukautiset!) Varovaisia oltiin muka miehen kanssa ja nyt on todella tyhmä olo! (hävettää suunnattomasti..) Tulin uudelleen raskaaksi alle kuukaudessa..
 

Yhteistyössä