Raskauden keskeytys :(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olin np-ultrassa. Ei turvotusta. Sen sijaan vauvalla pahoja raajojen epämuodostumisia. Kaikissa neljässä raajassa. Turvotusta. Epämuodostunut suolisto. Nestettä vatsassa. Sormet puuttuivat kokonaan toisesta kädestä. Istukkakin aivan olematon. Onko kellään kokemusta?
En näe muuta vaihtoehtoa kuin keskeytys. Ei vauvalla ole mitään mahdollisuutta selvitä kohdun ulkopuolella. Jos nyt edes selviäisi raskauden loppuunkaan.
 
....
Etkö pääse kunnon lääkäreille ja jatkotutkimuksiin asiasta? Varmasti rankka tilanne :( Mä turvautuisin asiantuntijoiden apuun ja diagnooseihin.

Toivottavasti miehesi on tukenasi.
 
"vieras"
Olin erikoisultrassa. Kaikkiaan neljästi ultrattiin tänään ja monta tuntia. Ei ole hätiköidysti ultrattu. Olin myös 4D-ultrassa. Kaikki viat oli selkeästi nähtävissä. Niin ja kaksi lääkäriä, kaksi hoitajaa ja yksi harjoittelija tutki.
Päätös on tehty pikaisesti, mutta ei tämä tästä muuksikaan muutu. Ei tätä vauvaa terveeksi saada. Pelkän raajavian takia en päätyisi keskeytykseen, mutta kun joka raaja on pahasti viallinen ja paljon muitakin vikoja on niin ei ole vaihtoehtoja.
Saman kokeneita kaipaisin.
 
"vieras"
Voi ei! Paljon voimia sinulle!

Kai sä pääset jollekin lääkärille vielä, joka kertoo sulle enemmän asiasta? Se varmaan auttaisi ainaki päätöksen tekemisessä. Paljon voimia!
 
Kuten itsekin totesit, vauvalla tuskin olisi mitään mahdollisuutta selvitä kohdun ulkopuolella. Todennäköisesti myös sisäelimissä on epämuodostumia/häiriöitä, kun jo ulkoisestikin näkyy noin paljon kaikenlaista. Rankka tilanne kyllä. Nyt kai lähinnä mietittävänä on se, että haluatteko keskeyttää raskauden heti vai jatkatteko sitä niin pitkään, kuin vauva elää. Tai jos kävisikin niin, että vauva selviäisi hengissä, niin oletteko miehesi kanssa valmiita elämään monivammaisen lapsen kanssa.

Jaksamisia!
 
Non compos mentis
Lapset ovat sitkeitä tyyppejä. Onhan noita taaperoita, jotka menettäneet raajansa aivokalvontulehduksen takia, mutta eivät anna sen pysäyttää itseään.
 
"mimi"
Olen läpikäynyt geneettisen keskeytyksen rv 12+6 (eli että keskeytetty raskaus sikiön kuolettavien vaurioiden takia). Otan osaa, rankin paikka ikinä. Enkelinkosketus on vertaistukifoorumi, jossa itsekin piipahdin. Kysy vaan, jos haluat jotain tietää :hug:
 
Itse olen seuraillut paria blogia, joissa taustalla on geneettisiä keskeytyksiä. En kyllä viitsi niitä suoraan tähän linkittää. Mutta jos olet kiinnostunut, niin mietitään jokin tapa millä saisin osoitteet sinulle? :)
 
"nyyti"
minulla on vammainen lapsi,mutta synnytin hänet tietoisena siitä,että hänellä saatta olla jotain.Lapsella ei ole mitään epämuodostumia tms.Mutta aika raskas"taakka"harteillesi tulee jos synnytät hänet,mieti tarkkaan.
 
"vieras"
Enkelinkosketukseen kirjauduin juuri. Vahvistusta odottelen. Varmasti siitä on apua.
Ei minulla ole mitään kehitysvammaisia vastaan. Meidän vauva vaan on niin vaikeasti epämuodostunut, että ei ole mahdollisuuksia elää kohdun ulkopuolella ja tuskin kohdussakaan viallisella istukalla kauan pärjäisi.
 
....
Voimia ap!! :'(

Onko sinulle sanottu että ei ole varmasti elinmahdollisuuksia syntymän jälkeen?

Varmasti vaikea tilanne. Minunkin vauvallani näkyi rakenneultrassa paha epämuodostuma.Synnytin hänet ja häntä on leikattu muutamia kertoja,nyt on lähestulkoon terve pieni kullanmuru :)
 
äitiminäkin
Toivon TODELLA että saat /olet saanut usean lääkärin mielipiteen asiasta. Ihmisalun hengestä on kysymys joten toivottavasti saat useita mielipiteitä siitä miten vauva selviytyy jos selviytyy ja kuinka esim synnytyksen jälkeen tulisi toimia. Kysele rohkeasti ihan kaikkea mitä mieleesi tulee lääkäreiltä, etteivät vaan korosta niitä negatiivisia puolia (sehän usein on se heidän tehtävä, jottei sairaita tai vammaisia lapsia pääisis kovin paljoa syntymään), jos ovat hyvin varmasti sitä mieltä että tulee lapselle olemaan vaikeaa selviytyä niin ehkä sitten päätöksenne tulee olemaan se oikea... Mutta usein niitä parempia ja positiivisia puolia joissa on toivoa , ei paljonkaan vanhemmille kerrota!!!
Toivottavasti pikkuisella olisi edes pieni mahdollisuus tulla tähän maailmaan, oman kultaisen perheen luokse.
 

Yhteistyössä