Raskaudesta ja synnytyksestä kysyttävää!

Eli jos kohdunsuu on nyt kiinni, niin voiko silti parin viikon päästä syntyä jo? :eek: Miten kauan tuohon avautumiseen yleensä "menee aikaa"?
Entä millä viikoilla yleensä vatsa laskeutuu? Onko vatsan oltava laskeutunut ennenkuin mitään alkaa tapahtumaan?
 
Vastaan
niin päin, että mulla on kahdessa raskaudessa ollut kaikki paikat auki viimeisen kuukauden, lääkärit luvanneet että syntyy koska vain, mutta silti on molemmista mennyt laskettuun aikaan asti, toinen vielä siitäkin 4 päivää yli! Hyvin yksilöllistä tuo avautuminen
 
Avautuminen tosi yksilöllistä, toisilla aukee ekstrahitaasti, toisilla järjettömän nopeeta! Ja vauva voi laskeutua vielä vasta synnytyksen alettuakin, joten vauvan laskeutuminenkaan ei tarkota, että syntyis välttämättä heti...
 
Itsellä kolmessa raskaudessa oli paikat kiinni ihan synnytykseen saakka.
Eka synnytys alkoi vesien menolla kuuden aikaan aamulla ja poju syntyi kahdelta samana päivänä.
Toinen alkoi supistuksilla (lääkärin tarkastus oli edellisenä päivänä ja paikat edelleen kiinni), supistukset alkoivat aamulla ja illalla kuuden aikaan oli tyttö maailmassa.
Kolmas alkoi myös vesien menolla, sairaalaan mennessä olin pikkasen auki ja silloin avautuminen kestikin melkein vuorokauden.
Nyt on paikat jo vähän auki ja synnytystä odottelen..

Maha laskeutui kaikista jonkun verran, nyt vasta on pudonnut oikein huolella.
Jokainen synnytys on niin omanlaisensa, ettei kannata ottaa paniikkia. Se vain on tapahtuma jota ei voi itse kontrolloida ja sairaalassa tekevät kaikkensa auttaakseen :)
 

Yhteistyössä