Raskaus aikana masennuslääkkeitä käyttäneet, Help!

Eli tilanne on tämä. Olen kärsinyt kuopuksen syntymästä asti keskivaikeasta masennuksesta, joka on ollut välillä ihan vaikeaakin. Kaikki alkoi raskauden jälkeisestä masennuksesta kolmannen lapsen jälkeen, mutta ei vain ohi mennyt. Nyt jo lähes 3v tästä olen kärsinyt ja monia lääkkeitä olen kokeillut tuloksetta. Olen niistä vain laihtunut alipainoiseksi ja ahdistus sekä masennus vain pahentunut. Kokeiltu on citalobram 3kk ajan, optipar 2kk ajan, remeron 1,5 vuoden ajan, azona 2kk ajan ja efexor 3kk ajan.

Maaliskuussa aloitettiin aurorix (225mg) kokeilu ja rinnalla pieni määrä seroguelia nukkumiseen(75mg). Kärsin todella pahoista sivuvaikutuksista 3kk ajan mutta nyt on alkanut helpottamaan. Nukun yöni ja kaikki hyvin.
Paitsi nyt uskon jälleen olevani raskaana. Apua! En ole uskaltanut vielä testiä tehdä, mutta menkat ovat yli viikon myöhässä. En tiedä mitä teen jos testi plussaa näyttää.... Voiko tällä lääkityksellä edes olla raskaana? Aborttia en voisi tehdä kun en pystyisi elämään sen asian kanssa. SSRI lääkkeille olen suoranaisesti allerginen ja tulen niistä todella sairaaksi. Eli vaihto niihinkään ei tule kysymykseen. Laihduin viime SSRI lääke kokeilun aikana 45kg:hen kun oksentelin ja menin ylikierroksilla. Jouduin ihan tiputukseen asti. Norm. painan 53kg/164cm. Ja ilman lääkkeitä pelkään että joudun psyk. sairaalaan asti tai muuta kamalaa .

Oma moka tietenkin jos raskaan olen mutta ehkäisy on ollut myös suuri ongelma. Kierukat eivät ole pysyneet ja viimeisimmästä sain kohtu tulehduksen. Muut hormoni valmisteetkaan eivät käy kun saan kamalan aknen. Viimeisin kokeilu oli nova ring ja sen jäljilta edelleen selässä järkyttävän kokoisia märkäpäitä joihin pitäisi antibioottikuuri hakea. Kasvot myös täynnä näppyjä. Ikää 29 niin ei kiva ole tältä näyttää. Kokeilin Diane novaakin minkä piti olla sellainen ettei näppyjä aiheuttaisi, mutta itsellä aiheutti kanssa aknen. Ennen lapsia ei ollut mitään ongelmaa e-pillereiden kanssa.

Ehkä stressaan turhaan mahdollisen raskauteni takia. Mutta itsellä menkat ovat säännölliset melkein päivälleen olleet. Ja tämä pelko nyt on joka kuukausi vaikka varovaisia olemme olleet.

:'(
 
En tiedä mitä nämä SSRI, mutta itse söin ensimmäisen raskauden aikana Seroniliä (fluoksetiinia) 20 mg ja raskauden ja imetyksen jälkeen vaihdettiin takaisin mun "normaaliin" seroxatiin 20-40 mg. Ja nyt tämän raskauden alussa vaihdettiin Citalopramiin jota söinkin menestyksellä noin 5 kk, mutta sitten alkoi tulla paniikkikohtauksia, pelkoja ja masennus päälle. Eli ei sitten tehonnut. Nyt syön taas Seromexia on Seronilin rinnakkaislääke.
Kävin myös ostamassa tänään E-epaa (kuulemma auttaa masennukseen) ja Karnosiinia (jonka pitäis auttaa paniikkihäiriöön). Katsotaan nyt tuottavatko nuo mitään tulosta. Aika hintavia, mutta mitäpä sitä ei tekisi itsensä eteen tai mielenterveytensä...

Terv. Henna ja raskaus 33+6
 
Esikoisen kohdalla aloitin seroxatin käyttämisen raskauden puolivälissä.
Tätä toista lasta odottaessa aloitin seronilin käytön viikko sitten rv 13, mutta voin niin pahoin, että on pakko lopettaa kyseinen lääke. Olo on aika onneton, en tiedä pitäisikö aloittaa seroxat estolääkkeeksi. Ahdistaa kun ei pääse keskustelemaan asiasta oikean lääkärin kanssa, mun psykiatri on ihan ääliö. varasin ajan yksityiseltä gynekologilta joten odotan siihen asti. Tsemppiä teille kaikille samassa tilanteessa oleville äideille. Tää on vaikea valinta. :hug:
 
samoin :hug:

Itse en ollutkaan raskaana, tai sitten olin mutta meni kesken. Oli todella runsaat kuukautiset ja kestivät kauan. Jäivät yhdet kokonaan väliin eli sen 4vk myöhässä olivat. Kyllä huokasin helpotuksesta ....


Nyt yritin saada sitä Diane nova reseptiä mutta en saanut kun verenpaineet liian korkealla. Olisin sen vielä halunnut kokeilla. On kyllä vaikea asia tuo ehkäisy.....
 

Yhteistyössä