Raskaus ei näy testeissä???

Kuukautiset myöhässä, tänään kp 37/27-28. Takana kaksi negatiivista raskaustestiä ja saman verran ovulaatiotestejä. Ovulaatiotestillä innostuin testailemaan kun luin, että raskaus pitäisi ehkä näkyä siinä ennen raskaustestissä näkymistä... Tiedän, että moni on plussannut raskaustestillä myöhään, mutta kannattaisko jo luovuttaa toivosta ku ovistestikään ei antanu mitään viitteitä siihen et oisin raskaana :'( Eli onko jollain kokemusta siitä, että raskaus ei ole näkynyt raskaustestissä eikä ovistestissä, mutta silti on ollut raskaana??? Mä niin haluun jo sen kolmannen lapsen!!!!
 
Myöhäinen plussahan saattaa riippua ihan siitä, onko esim. ovuloinut normaalia myöhemmin... Jos on, tästä syystä plussa näkyy myöhemmin, mutta jos ei ole tärpännyt, niin menkatkin alkavat normaalia myöhemmin...
 
Ovulaatiotestillä mä en kyllä koskaan oo saanu ees plussaa ovulaatiosta vaikka oon tehnyt monena päivänä putkeen kierron keskivaiheilla... Ihan mulla on raskausolo, on huonoa oloa, kuvotusta, alavatsan nipistelyä, väsymystä...
 
Kuulemma voi kierto venyä juurikin sen takia ettei ovulaatiota ole juuri siinä kierrossa tapahtunut, mikä on tietty aivan normaalia; jokainen nainen ei aivan joka kierrosta ovuloi. Tuo ovistestiesi negailu valitettavasti vähän voi ehkä siitä kertoa. Tai jos ovis on ollut myöhässä niin se sitten siirtää menkkojen alkamistakin myöhemmäksi. Mitkä kiertopäivät testasit ovista ylipäätään?
Toivottavasti on kuitenkin vain ollut myöhäinen ovis ja tärppi näkyy r-testissä sitten vaikka vähän myöhemmin :)
 
Tästä kierrosta en oo ovista testaillu, mut aiemmin oon testaillu muutamasta kierrosta kp 11-15. Sit kyllästyin testailemaan ku ei ikinä näyttänyt plussaa. Kai mulla nyt sentäs joskus ovulaatio on ollut :D No, ei kai auta ku odottaa, odottaa ja odottaa...
 
sannuli - onko O-testiin tullut viivasta olleenkaan, silloin Kp11-15 välillä?
..ovis saattaa myös tulla aiemminhin - TAI myöhemmin: Kp9-10 tai Kp16-17(miulla tällainen vaihtelu kierron olessa 28)

:attn:Muista myös tämä: Älä dippaa aamun ekasta pisukasta - vasta välillä klo. 10-20..pidättelen vähintään 4h ja älä nauti sinä aikana juurikaan nesteitä.(se laimentaa virtsaa ja O-testi ei bongaa LH-nousua)

Itse en aina saanut tasavahvaa O-viivasta ja siltikin ovis oli siitä vähemmänhin vahvasta 12-24h päästä..myöskin tärppi oli käynyt sillä kierolla.

Plussatuulosia:heart:

Ps. Voisit myös pyytää TK:n lääkäriltäsi lähetteen Progesteron testiin. Kun käyt kierron määrätyssä vaiheessa, se kertoo onko ovis ollut.

Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 0.3-2.5 nmol/L, luteaalivaihe 7-80 nmol/l. RIA:lla 31.10.2008 asti: Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l.

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa. Postmenopausaalisilla naisilla progesteronipitoisuus on matala.
 
Viimeksi muokattu:
icy
Mulla tuli plussa testiin vasta kp48, vaikka normikierrot oli siinä 28-35 päivää. Ja negoja testailin kp 28&30&33&38 (raskaustesteillä siis). :ashamed: Oli vaan semmonen tunne, että nyt ei ole kroppa entisellään. Yritystä oli takana jo yli vuosi ja aika hyvin olin oppinut kiertojen vaiheet tuntemaan.

Joten mahdollistahan on myöhemminkin plussata. Toivottavasti näin on sinullakin, tsemppiä! :)
 
Tänään kp 43 eli menkat nyt kaks viikkoo myöhässä. Tänään aamulla tein raskaustestin, mutta tikkuun ei ilmestynyt edes testiviivaa 10 min sisällä. Vähän aika sitten kävin roskiksesta kattoos ni oli ilmestynyt viivat ja negatiivistahan tuo näytti :( Tosin ohjeessa lukee, että 10 min jälkeisiin tuloksiin ei pidä luottaa, mutta eiköhän tuo nyt oo aika selvää et ku ei oo raskaana ni ei oo. Pari viikkoo ollut kuiteski päivittäin lieviä menkkakipuja sekä ajoittain etovaa oloa. Alkas nyt sit ees ne menkat ni vois alkaa keskittyy uuteen yritykseen!!!! Sitä vaan pakostakin alkaa miettimään kaikkea, että jos en kerran ole raskaana niin mikä vika mulla sitten on kun ei niitä kuukautisii kuulu...
 
Tolla monikkomuodolla viivat tarkotin siis testiviivaa sekä sit tulosikkunan viivaa. Testi oli clearbluen. Eli ei tullu plussaa siihen tulosikkunaan vaan pelkka miinus :( Mä kyl isännälle jo tossa sanoin et en mä taida vielä toivooni menettää... Jos ovulaatio on ollu myöhäs ja tullu esim. kaks viikkoo sitten ni voihan olla et se ei vielä näy??? Vai ooks mä taas liian toiveikas????
 
Hei sannuli, jatkoon sitten evästystä munkin kokemuksesta. Peesailen tuota aiempaa, että ovis voi olla eri aikaan kuin luulet. Itse luulin (kun kaikilla muillakin on) ovis noin 11-13 päivänä. No, ei näkyny testissä. Mutta kappas, kun oma kierto onkin pitkä 32-34 päivää, niin ovis on vasta 18-20. päivä. Eli testaa sinnikkäästi, kunnes bongaat sen. Yleensähän ovis on 14 päivää ennen kuukautisten alkua eli riippuu kierron pituudesta, milloin ovuloi.
Tuon oman ovisluulon perusteella onnistuin ehkäisemään raskaaksituloa VUODELLA!!! Väsytin aina miehen tuossa 11-14 päivä ja näppärästi ohitettiin tärppipäivät aina ilman mitään aktiviteettejä. Kun tuon tajusin, tulin seuraavasti kierrosta raskaaksi.
 
Siis mullahan on ollut tosi säännöllinen kierto 27-28 päivää eli jos tuosta laskee sen 14 päivää taaksepäin niin ovulaatio ois siellä 13-14 päivän paikkeilla. Mutta tietty ymmärrän, että nyt on saattanut tulla joku häiriö minkä vuoksi ovulaatio on myöhästynyt ja siks kuukautiset on myöhässä. Tai sit koko ovulaatio antaa vielä odottaa itseään ties kuinka kauan...
 

Yhteistyössä