raskaus ja light-limpparit

Mites hyvin tai huonosti nuo kaksi sopii yhteen? Mä kun juon limukkaa aika paljon yleensäkin. Nyt olen koittanut vähentää mutta edelleen ihan päivittäin litkin :ashamed: .

Haukkukaa mut pystyyn niin ymmärrän lopettaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
oho, en oo tuollaista ikinä kuullutkaan..raskausaikana join ihan kiitettävästi light-limuja. Mitäs haittaa siitä olis voinut sitten olla?
Mä muistelin että ekaa odottaessa neuvolassa kiellettiin nuo light-juomat. Korvasin ne sitten sokerivastaavilla ja nousi muuten sen(kin) vuoksi paino aika huimasti :whistle: .

Siksi kyselin kun tosiaan silloin oli kielto noista päällä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Light-tuotteet ei sovi kenellekään! Hirveitä myrkkyjä. :x
Mä olen varmaan outo mut mä tykkään. Light mehutkin on mun mielestä paljon parempia kuin sokerilliset. Samoin makeutusaine on parempaa kuin sokeri.

Mutta totta varmaan että myrkkyjähän nuo on lisäaineitten lisäaineina.
 
En juonut. Luin, että eivät ole terveellisiä. On jossain hiirikokeissa odettu aiheuttavan kasvaimia sikiölle. Mutta kyse oli tietty suurista määristä. Tuskin normaalikäytössä mitään tulee. Tietenkään kofeiini ei ole hyväksi sikiölle ja kofeiinia on paljon kolassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
En juonut. Luin, että eivät ole terveellisiä. On jossain hiirikokeissa odettu aiheuttavan kasvaimia sikiölle. Mutta kyse oli tietty suurista määristä. Tuskin normaalikäytössä mitään tulee. Tietenkään kofeiini ei ole hyväksi sikiölle ja kofeiinia on paljon kolassa.
Entä onko kahvi sitten raskaana kielletty? Mä en juo sitä, mutta colaa kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
aspartaami ja asesulfaatti ovat turvallisia, mutta sakariinia ja syklamaattia neuvotaan välttämään
http://www.lysator.liu.se/~mitja/tmp/aspartaami.txt

Aspartaami on karmeeta myrkkyä, saan sen takia migreenin heti jos juon jotain light-juomaa. :x
Lisäksi pahaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
En juonut. Luin, että eivät ole terveellisiä. On jossain hiirikokeissa odettu aiheuttavan kasvaimia sikiölle. Mutta kyse oli tietty suurista määristä. Tuskin normaalikäytössä mitään tulee. Tietenkään kofeiini ei ole hyväksi sikiölle ja kofeiinia on paljon kolassa.
:LOL: kofeiinia ei todellakaan ole kolassa kovin paljoa.. saisit juoda litratolkulla (3 litraa) että saisit sen 300 mg täyteen. ja kuten jo aiemmin sanottu, suurin osa makeutusaineista, esim. aspartaami ja asesulfaami K ovat turvallisia käyttää myös raskauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
aspartaami ja asesulfaatti ovat turvallisia, mutta sakariinia ja syklamaattia neuvotaan välttämään
http://www.lysator.liu.se/~mitja/tmp/aspartaami.txt

Aspartaami on karmeeta myrkkyä, saan sen takia migreenin heti jos juon jotain light-juomaa. :x
Lisäksi pahaa.
Joo... Minäkään en suosi makeutusaineita missään muodossa. En tykkää ensinnäkään mausta ja toiseksi en usko, että niiden hyvät vaikutukset voisivat kumota niitä haitallisia. Mutta tuollaiset suosituksethan Suomessa ovat, noiden makeutusaineiden osalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;47392;48867;49365;49367

kofeiini kuuluu vältettäviin... B)
:D eihän tuolla niin sanottu.. kofeiinia voi huoletta nauttia päivittäin 300 mg, mikä vastaa noin 3 kupillista kahvia tai KOLMEA LITRAA KOLAJUOMAA.
 

Yhteistyössä