Raskaus ja mahan kasvu...

  • Viestiketjun aloittaja nainen26
  • Ensimmäinen viesti
nainen26
Miten nopeasti teillä muilla on maha kasvanut? Missä vaiheessa muut ovat huomanneet raskautenne?

Mulla on 3.lapsi tulossa ja olen todella yllättynyt, kun aamulla jo tunsin kohdun selvästi n.1-2 sormenleveyttä navan alapuolella (oli siis ihan silminnähtävä, kova kohouma), vaikka raskausviikkoja on vain 10. :O

Edellisissä raskauksissa minulla ei myöskään ole ollut turvotusta lainkaan, mutta nyt maha näyttää koko päivän siltä, kuin olisin jo pitkällä raskaana, painoa ei kuitenkaan ole tullut yhtään lisää. Ulkopuolisetkin huomaavat jo raskauden.

Muutkin raskausoireet ovat olleet paljon voimakkaammat kuin edellisissä raskauksissa ja olen pohtinut, voisiko kyseessä ollakin monikkoraskaus...? Neuvola on vasta ensi kuussa.
 
äiree24
Kumpikaan (kahdesta siis!) ei ole näkynyt ennen raskauden puoltaväliä..raskauden lopussakin ollut tosi pieni maha molempien kohdalla. Ekassa oli enemmän turvotusta: +12kg kertyi ja kun tulin sairaalasta kotiin 2 päivää synnytyksestä niin -2kg normaalipainosta. Mulla on aika "pitkä" keskivartalo, johtuisko pieni maha siitä? adonoo..
 
"Hilma"
Mulla pompsahti vatsa tosi nopsaan esiin, kun aloin odottamaan kaksosia. Kyllähän ap:llä voi monikkoraskaus olla. Minulla näkyi tuossa vaiheessa selinmakuulla pieni kumpu, ja kohtu myös tuntui kovana.
 

Yhteistyössä