Raskaus ja naisen vartalo

Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
[raskausarpia ei millään estä tulemasta jos ne on tullakseen eikä venynyt iho muuten palaudu välttämättä ennalleen koska se on venynyt.. tai no, kirurgialla kyllä mut muuten
Mä oon kyllä kuullut, et oliiviöljy ja ...(black out) joku toinen öljy auttais, ettei iho repeilis niin helposti. Itse käytän ihan perusrasvaa vaan.
auttaiskin, mutta kun ei ne rasvat sinne sidekudoksiin asti pääse vaikuttamaan ja ne arvet taas tulee sinne :|
Mä en kysynyt, että pitääkö sitä oliiviöljyä juoda ;). Jos se sitä kautta käytettynä menis sinne kudoksiin asti?
No, en tiedä silti, mulla nyt tosiaan 30 ja risat ja rasvaillut olen itseäni ihan perusrasvalla ja vielä ei ole arpia.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
enpä tiedä, mulla on sellainen kuiva iho, mutta eipä ole juuri yhtään arpia.
Peesi
mä selvisin melkein laskettuun aikaan asti ilman raskausarpia ja yht'äkkiä kun maha laskeutui, niin koko maha oli ihan täynnä arpia... muksu meni 2vkolla yli eli noin kuukautta ennen synnytystä alko tulee raskausarpia, ja niitä tuli todella paljon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Raskaus ja naisen vartalo Minulla ei ole lapsia, joten kysyn niiltä joilla on.

Miten raskaus on muuttanut kroppaanne ja omaa käsitystä siitä? Mitens miehenne suhtautuvat kroppaanne verrattuna aikaan ennen raskautta? :)
Joo on vartalo. Raskaus muuttaa silleen, ettei rintakehä mene enää niin littuun kuin ennen eikä maha ole kiinteän littana. Lonkat on leveemmät. Mut tietysti vartalo on niinku tärkein juttu elämäs ja yleensä kaikilla on. Osta kuule anttilan postimyynnistä, jos sulta katoo jotenki.
Ei tarvi nokkihinsa ottaa. Ihan hyvällä kysyn. Aattelin, että käsitys omasta ruumista muuttuu äitiyden myötä ja luulin myös, että positiiviseen suuntaan. On tavallaan "tullut tutuiksi" oman kroppansa kanssa. =)
Mulla se raskausaika muutti paljon suhtautumista itseeni vaikka etukäteen jo olin työstänyt ajatusta muuttuvasta minästä. Mä rakastin olla isoine mahoineni ja tunsin itseni aivan ärettömän naiselliseksi ja seksikkääksi, niin hullua kun se onkin sellasena valaana.

Nyt toisen raskauden kohdalla vähän eri fiilikset.
 
NN
Vartalo on edelleen hoikka, mutta kurvikkaampi. Vyötärön ja lantion suhde on isompi, mikä on hyvä juttu. Rinnat ovat myös isommat. Lapsia kolme ja tosi tyytyväinen olen vartalooni =)
 
muuttui ihan täysin. mulla on kolme lasta. rinnat repsahti ja ne meenkin korjauttaan kun nyt on lapsiluku täysi. alavatsalla näyttäs olevan löysää,mutta se johtunee siitä että synnytyksestä on vasta 5kk aikaa. uskon että se siitä lähtee kun ikää ei ole paljoa.
muutenkin näyttäs siltä että vartalon malli ois jotenkin muuttunut. vaatteet päällä näytän kyllä ihan samanlaiselta kun aina ennenkin. suurin muutos on ehdottomasti nuo rinnat ja ne haittaa mua todella paljon.
 
Nuunamiäni
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
enpä tiedä, mulla on sellainen kuiva iho, mutta eipä ole juuri yhtään arpia.
Peesi
mä selvisin melkein laskettuun aikaan asti ilman raskausarpia ja yht'äkkiä kun maha laskeutui, niin koko maha oli ihan täynnä arpia... muksu meni 2vkolla yli eli noin kuukautta ennen synnytystä alko tulee raskausarpia, ja niitä tuli todella paljon!
Mulle ei muuten ekassa raskaudessa tullut yhtään arpea ennen synnytystä. Synnytyksen aikana oli tullut alavatsaan arpia :eek: Toisessa raskaudessa tuli sitten komeat arvet :/
 
äiti*3
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tissit kasvo, mahanahkaa jäi, perse levisi ja arpia tuli sinne sun tänne. Niin ja napaa ei saa entisekseen enää koskaan.
Eipä ukkoa oo haitannu, se taitaa vaan olla tyytyväinen kun on vaimolle rintavarustukseen tullut lisää tavaraa.
Enkä itse osaa häpeillä vartaloani. Tokihan siinä nyt on jotain sellasta minkä olisi suonut pysyvän ennallaan tai palautuvan synnytyksen jälkeen. Mutta ajattelin jo ennen raskautta että eipä sitä oikeen äidiltä vo odottaa enää nuoren tytön vartaloa =)
No näin mäkin sen otan, että 4-kymppisenä 3 lapsen äitinä en edes viitsi vertailla kroppaani parikymppisiin.
No jaa. Opiskelen niiden parikymppisten kans ja täytyy sanoa, että liki 4-kymppisenä, puol vuotta sitten synnyttäneenä olen kropaltani paremman näköinen kuin osa luokkakavereistani. Vaikkakin liikunta-alaa opiskellaan...
 
Nuppu
Ainoastaan arpia tullut vatsaan mutta ne voi hoitaa laaserilla melkein kokonaan pois....Paino tullut heti normaaliksi ja kun urheilen paljon niin timmissä se on....rinnat kuosissa.
 
Sone
Noh, onhan tää kroppa erilainen kun 5 vuotta sitten, ei ainakaan huonompaan suuntaan ole raskaudet muuttanut. Suhtautuminen itseen on paljon rennonpaa kun nuorempana. On niitä päiviä välillä ettei oo itteensä tyytyväinen, mut huomattavasti vähemmän nykyään. Kiloja eikä arpia jäänyt kummastakaan raskaudesta, muuten on nahkakin palautunut, mut riipparit on ja pysyy.
 
Ei lapset ole muuttaneet kroppaani juur mitenkään.
Olen samoissa mitoissa kuin ennen lapsia (5 lasta) ja arpia tms ei ole.

Oon ollut onnekas ja palautunut ilman mitään ponnisteluja.

Odotusaikana mies on ollut normaalia innokkaampi ja avuliaampi.
Se aika oli tosi kivaa kyllä.
 
Tyyttväinen
Yksi lapsi on.. Mielestäni minusta ei huomaa että olen ollut raskaana. Ei arpia, ei vatsamakkaroita.. rinnatkin taitavat olla lähes tulkoon aivan samanlaiset/kokoiset kuin ennen raskautta..:)
 
Jenkkikset tuli kai jäädäkseen. Arpia ei yhden yhtä vaikka lievästi atooppinen nahka onkin. Rasvasin kyllä hullun lailla massua koko raskauden ajan ja rintoja imetyksen ajan. Biothermin raskausarpivoidetta käytin... Tissit on yhtä pikkuiset kuin ennen raskautta, ei oleellista muutosta. Painoa en ihan niin alas tahdokaan mikä se ennen oli, eroa nykyiseen n.4kg.
 

Yhteistyössä