raskaus ja tupakointi

Ite lopetin heti tultuani raskaaks ja miun mielestä ei oo kaunista katseltavaa kun maha pystyssä muija vetää röökiä!! Jokaisen oma asia vaan ei tarttee ruikuttaa jos on laps kehityksestä jälessä tms. Kyllä sillä röökillä on vaikutusta vaikka sanotaan että terve laps synty. Ne vaikutukset tulevat myöhemmin, ei silloin kun vauva ensi rääkäsynsä päästää!! Tiukka linja mutta näin se vaan on, ainakin miun mielestä!!
 
Se joka ryhtyy lapsentekoon se tupakoinnin ja kaikki muutkin huonot asiat lopettakoon. mikäli siihen ei pysty niin miten kuvittelee pystyvänsä lopun elämääsä hoitamaan lasta yms??? Mun mielestä jokainen savu ja tippa on liikaa raskaana oleville. Ei kai se niin paha ole jos edes vuoden elämästään on polttamatta/juomatta? jos siihene ei pysty niin ei tartte vauvaa haaveillakkaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 21:50 vieras kirjoitti:
Se joka ryhtyy lapsentekoon se tupakoinnin ja kaikki muutkin huonot asiat lopettakoon. mikäli siihen ei pysty niin miten kuvittelee pystyvänsä lopun elämääsä hoitamaan lasta yms??? Mun mielestä jokainen savu ja tippa on liikaa raskaana oleville. Ei kai se niin paha ole jos edes vuoden elämästään on polttamatta/juomatta? jos siihene ei pysty niin ei tartte vauvaa haaveillakkaa!
Aivan samaa mieltä!!! Eikö sen verran voi lapsensa hyvinvoinnin eteen nähdä vaivaa, et lopettais tupakoinnin edes siks aikaa kun on raskaana.. Ikävä kyllä lapsi ei voi vanhempiaan valita :'(
 
niin koluttu kun tää aihe onkin, niin mun mielestä se on jokaisen oma asia.
itse olen niitä joiden äiti on polttanut koko raskaus ajan ja terve olen ollut vielä tähän päivään asti. itse taas olen lopettanut kun raskautta on alettu suunnitteleen.
kaikki eivät vaan pysty lopettamaan vaikka tahtoisivat,ikävä kyllä, mutta mielestäni olisi hyvä jos edes vaihtaisi miedompaaan ja vähentäisi reilusti, jos pystyy.. turhaa sanoa että tahdon voimasta se on kiinni, jos ei itse ole se lopetuksen yrittäjä, niin ei voi tietää kuinka vaikeaa se juuri hänelle on, vaikka kuinka rakastaisi ja välittäisi tulevasta lapsestaan.
tukekaa mieluummin kuin syyllistätte.
 
minä lopetin heti seuraavana päivänä kun sain tietää olevani raskaana.esikoisesta poltin hieman pidempään,en jotenkin ajatellut asiaa silloin. lopettaminen ei tuottanut juurikaan tuskaa,paitsi ehkä töissä,koska lähes kaikki työkaverini polttavat.nyt olen jäänyt pois töistä erityiäitiyslomalle TUPAKANSAVUN takia.Olishan se jotenkin tyhmää polttaa ite ja sit olla pois töistä saman asian takia. mutta kuitenkin olen sitä mieltä,että jokainen polttakoon, jos haluaa,kyllähän kaikki ne riskit kuitenkin tietää ja omapahan on kunkin valinta. mulla on monta kaveria, jotka polttivat ollessaan raskaana ja heidän lapsensa vaikuttavat ihan hyväkuntoisilta.Itse en kuitenkaan voisi,koska syyttäisin vain itseäni jos jotai komplikaatioita tulisi.
 
karvahattu
olen polttanut molempia odottaessani.lopettaa yritin joka helvetin päivä,se vaan ei kertakaikkiaan onnistunut.esikoinen on ollut täysin terve aina,mutta pienemmällä onkin sitten allergiaa,korvatulehduksia,atopiaa....kyllä kaduttaa!!!juonut en oo tippaakaan kumpaakaan odottaessa,en edes yhtä huikkaa.tupakka on kuitenkin pienempi paha,alkoholi aiheuttaa melkein varmasti aivoihin vaurioita.lapseni ovat olleet isoja syntyessään,joten kokoon tupakointi ei vaikuttanut.kyllä täytyy tunnustaa että joka ainoa kerta kun lapsi on kipeä tms mielessäni ruoskin itseäni tupakoinnista...sairastahan se on tupakka huulessa olla ja pieni siellä masussa :'( se on vaan niin järkyttävä se tupakan mahti kun yli kymmenen vuotta on polttanut.imetysajan oon sitten kuitenki pystynyt oleen polttamatta,jotenki se auttaa kun sen vauvan siinä näkee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 21:50 vieras kirjoitti:
Se joka ryhtyy lapsentekoon se tupakoinnin ja kaikki muutkin huonot asiat lopettakoon. mikäli siihen ei pysty niin miten kuvittelee pystyvänsä lopun elämääsä hoitamaan lasta yms??? Mun mielestä jokainen savu ja tippa on liikaa raskaana oleville. Ei kai se niin paha ole jos edes vuoden elämästään on polttamatta/juomatta? jos siihene ei pysty niin ei tartte vauvaa haaveillakkaa!
mä en kertakaikkiaan käsitä miten tupakoinnin lopettaminen raskauden ajaksi ja lapseen ja sen kasvattamiseen sitoutuminen on sidoksissa toisiinsa? :eek:
silmään osu myös toi että lasta hoidetaan lopun ikää. mulla ei ole aikomus hoitaa ku sellaset parikymmentä vuotta. :whistle: ;)
 
keijuäiti83
Lopetin jo ennen kun esikkoa ruvettiin yrittämään ja olin myös imetysajan ilman.Alkoa en tietenkään ottanut edes yhden ykköskaljan verran.No imetyksen jälk. poltin silloin tällöin kunnes ruvettiin toista yrittämään, silloin lopetin jälleen rask.ja imetysajaksi.Nyt sitten kun muksut 3 ja 1.5v ei enää tee tupakkia mieli kuin vain juhlimaan mentäessä.Silloin olen antanut itselleni luvan tuprutella :D Mutta onneksi sitä tapahtuu vain harvoin, sitä juhlimista meinaan =)
 

Yhteistyössä