Raskaus ja yli-liikkuvat nivelet

Minulla on ollut lapsesta lähtien ongelmana yli-liikkuvat nivelet ja löysät nivelsiteet.
Vaikka olen painoltani alarajalla niin nivelet ovat oireilleet kipuiluna ja "paikaltaan naksumisena" .

Nyt mietinkin onko muilla ollut vastaavaa ja miten raskaus varsinkin lopussa on vaikuttanut niveliin?
Huolestuttaa hieman kuinka ne jaksavat kantaa lisäpainoa...Polvilumpiot varsinkin.
Olen kyllä alkanut treeenaamaan lihaksistoa enemmän tukemaan nivelten kestävyyttä.

Kuinka olette pitäneet huolta nivelten kestävyydestä?
 
Tinii harmaana
Mulla on varsinkin nuoruudessa ollut tosi paljon ongelmia yliliikkuvien nivelten kanssa kiitos vahvan telinevoimistelu-taustan mutta kaksi raskautta takana ja hyvin on nivelet kestäneet ilman mitään sen enempää huolen pitoa :)

Mulla on siis todella yliliikkuvat nivelet esim olkapäät menee vahingossa sijoiltaan ja polvet ehkä kaikista pahimmat mutta ei tosiaan ole ollut mitään ongelmaa :)
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Minulla on ollut lapsesta lähtien ongelmana yli-liikkuvat nivelet ja löysät nivelsiteet.
Vaikka olen painoltani alarajalla niin nivelet ovat oireilleet kipuiluna ja "paikaltaan naksumisena" .

Nyt mietinkin onko muilla ollut vastaavaa ja miten raskaus varsinkin lopussa on vaikuttanut niveliin?
Huolestuttaa hieman kuinka ne jaksavat kantaa lisäpainoa...Polvilumpiot varsinkin.
Olen kyllä alkanut treeenaamaan lihaksistoa enemmän tukemaan nivelten kestävyyttä.

Kuinka olette pitäneet huolta nivelten kestävyydestä?
Mulla on ollut 3 raskautta ja sama ongelma. Polvet kesti aika hyvin raskaudet, mutta selkä on edelleen kokoajan arka. En tiedä johtuuko tästä vai mistä. Lihaskunto minulla ollut aina huono/olematon, joka vaikuttaa asiaan..Paino sen sijaan normaali.

Vauvat ja lapset kyllä silti niin ihania, ettei kannata tuon takia kuitenkaan hankkimista "perua"...Elämä on elämää, kipuineen vaivoinne päivineen. Keho kuitenkin palautuu raskauksienkin jälkeen yllättävän nopsaan.
 
Tinii harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Minulla on ollut lapsesta lähtien ongelmana yli-liikkuvat nivelet ja löysät nivelsiteet.
Vaikka olen painoltani alarajalla niin nivelet ovat oireilleet kipuiluna ja "paikaltaan naksumisena" .

Nyt mietinkin onko muilla ollut vastaavaa ja miten raskaus varsinkin lopussa on vaikuttanut niveliin?
Huolestuttaa hieman kuinka ne jaksavat kantaa lisäpainoa...Polvilumpiot varsinkin.
Olen kyllä alkanut treeenaamaan lihaksistoa enemmän tukemaan nivelten kestävyyttä.

Kuinka olette pitäneet huolta nivelten kestävyydestä?
Mulla on ollut 3 raskautta ja sama ongelma. Polvet kesti aika hyvin raskaudet, mutta selkä on edelleen kokoajan arka. En tiedä johtuuko tästä vai mistä. Lihaskunto minulla ollut aina huono/olematon, joka vaikuttaa asiaan..Paino sen sijaan normaali.

Vauvat ja lapset kyllä silti niin ihania, ettei kannata tuon takia kuitenkaan hankkimista "perua"...Elämä on elämää, kipuineen vaivoinne päivineen. Keho kuitenkin palautuu raskauksienkin jälkeen yllättävän nopsaan.
Lihaskunto onkin TODELLA tärkeä juttu tässä!
Mulla on aina ollut hyvä lihaskunto vaikka en salilla oo moneen vuoteen ehtinyt käymäänkään...

Ja joo ei todellakaan kannata sen takia lapsien hankintaa harkita unohtavansa, just tänä aamuna mietin että vaikka lasten mukana on tullut paljon huolia ja surua niin ei sitä onnea voi mitata missään mittakaavssa mitä nuo pienet ihmeet on mukanan tuoneet :heart:
 
Mulla ollut samaa vaivaa, odotan nyt toista 18+.

Eka raskaus meni muuten ihan hyvin, mutta nivelet turposivat lopussa tosi pahasti kun nestettä kerääntyi muutenkin. Alussa ja vähän ennen loppua mulla oli myös tosi paha iskias, joka luultavasti johtui lantion löystymisestä.

Nyt tässä toisessa raskaudessa mulla oli liitoskipuja jo varmaan 10 viikon korvilla, onneksi ovat nyt helpottaneet. Oon kiinnittänyt paljon viime kertaa enemmän huomiota lantion asentoon ja ryhtiin muutenkin. Samoin syviin lihaksiin, koitan aktivoida niitä ja kun nostelen esikoista tai muuta niin aina varmistan että nostan jaloilla. Pientä selkäviavaa on ollut, mutta paljon vähemmällä oon päässyt tähän mennessä kun viimeksi. Toivon tietenkin että saisin vältettyä sen halvaannuttavan iskiaan kokonaan.

Seisoessa oon myös kiinnittänyt huomiota siihen, etten lonksauta polvia taaksepäin. Nyt mulla on tosin ollut ongelmia toisen nilkan kanssa, mutta senkin kohdalla on auttanut se että koitan muistaa kävellä sillä "oikein" enkä seisoessa väännä sitä. Mulla kun on tapana jostain syystä käännellä sitä seisoessa omituisiin asentoihin kun kääntyy niin helposti.. :ashamed:

Uskoisin että just tuo tietoinen oikean asennon hakeminen estää monia yliliikkuvista nivelistä johtuvia vaivoja. Samoin tietenkin se, ettei sitä painoa pääsisi kuitenkaan ihan kamalasti tulemaan. Mutta mulla ainakin viimeksi tuli lopussa sitä turvotusta vaikka kuinka tein kaikkeni ettei tulisi, ei sitä voinut oikein millään estää.
 
n
Minulla tuli pahoja ongelmia sekä ekassa raskaudessa että tässä seuraavassa. Ongelmana ei ollut niinkään se yliliikkuvuus, vaan kehon erittämä relaksiini-hormoni, joka sai niveleni ja liitokseni ihan hajalle.

Ekassa raskaudessa alkoi noin puolivälin tienoilla tulla kovia lantion seudun ja sormien kipuja. Viimeiset 3 kuukautta olin melko lailla liikuntakyvytön, koska käveleminen sattui niin paljon häpyliitokseen. Vauvan synnyttyä en saanut esim. bodyn neppareita kiinni/auki tai Tutteli-purkkia auki, koska sormet olivat niin kipeät ja vain vääntyivät mutkalle. Muutamassa kuukaudessa synnytyksen jälkeen kroppa palasi normaalitilaansa.

Tässä toisessa raskaudessa osasin myös odottaa tuota, mutta yllätyksekseni ne kivut alkoivatkin heti ensimmäisten 3 kuukauden jälkeen. Tulin raskaaksi marraskuun alussa ja helmikuun alussa häpyliitoksen vihlonta alkoi. Helmikuun loppuun mennessä olin sairaslomalla kipujen vuoksi. En ole tuon jälkeen enää töissä käynyt ja laskettu aika on vasta heinäkuun lopussa. Olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti ja näille kivuille ei voi mitään. Kyynärsauvojen avulla voin käydä lähikaupassa kerran, korkeintaan kaksi kertaa viikossa. Muun ajan olen kotona. Useampi lääkäri on tutkinut ja todennut, että johtuu vain ja ainoastaan yliliikkuvista nivelistä yhdistettynä relaksiinin tuotantoon, eikä asialle voi mitään.

Relaksiinin tarkoitus on siis löystyttää esim. lantion seudun niveliä ja liitoksia, että vauva mahtuu syntymään. En tiedä pukkaakko minulla kroppa normaalia enemmän relaksiinia vai onko minulla vain sen verran yliliikkuvat nivelet, että pienikin määrä saa kroppani leviämään käsiin. Olo on kuin Bambilla jäällä ja kivut ovat kovat. Rollaattorimummotkin painavat ohi...

Tämä on siis aika harvinaista, mutta ihan tiedoksi vain. Kannattaa kuunnella omaa kehoa joka tapauksessa, enkä esim. suosittelisi mammajoogaa raskausaikana.
 
ei raskaana mutta
Ihan hirveästi jännittää tuo raskaus aika. En ole raskaana, eikä ajankohtaisesti suunnitteillakaan mutta sen aika kuitenkin vääjäämättä lähestyy. Pitkä suhde jo takana ja ikääkin tahtomatta vaan tulee lisää=)

Minulla on todettu todella yliliikkuvat ja löysät nivelet.
Olkapäät on molemmat leikattu 2krt ilman tuloksia. Paitsi nyt vasen mennyt vielä huonompaan suuntaan. Liikerata rajoittunut ja se tuo kovia kipuja. Tosin tämä on minulle jo niin arkipäivää että mielestäni on ihan normaalia että olkapäät on koko ajan poispaikoiltaan ja toinen käsi ei liiku.
Ongelmia on muissakin nivelissä (polvet, nilkat, ranteet, lantio...) Ja nyt on alkanut päässä pyöriä että kuinka ongelmalliseksi tulee raskaus ja elämä pienen lapsen kanssa. Pitäisikö lapsen hankintaa mm. aikaistaa jotta selviäisi paremmin nuorempana. Nooh, nyt syksyllä leikanneen lääkärin kanssa tapaaminen... ehkä otan asian puheeksi silloin.
 
fluemieneism
Composition: http://www.youtube.com/watch?v=mb10wMAIOAg Hedge finances start an international marketplace to the knowledgeable investor. Rising markets and also founded fiscal forces have got apparent rewards and also drawback to use to have absolute income which can be not really based mostly on almost any certain stock trading game or perhaps change. International cash, especially the ones that are usually governed, tend to be an outstanding methods to diversify and have steady returns no matter what market movement. Effective expenditure techniques are generally precisely what pieces these kind of cash aside from other folks in a related classification, as well as mindful examination connected with both functionality and skills will help while using the research procedure exceptionally.
 

Yhteistyössä