Raskaus keskenmenon jälkeen

Koin tänä viikonloppuna elämäni ensimmäisen keskenmenon. Päällimäisenä on ajatus miehellä ja minulla, ettei koskaan enää.

Kuitenkin kyselisin kokemuksia (tämä voi olla kyllä väärä palsta siihen), että kun sanotaan, et km:n jälkeen raskautuu helposti, niin mikä tämä helposti on? Meillä yritettiin 1,5v tätä lasta ja hoitoja käytettiin jossakin määrin.
 
Paljon voimia Sinulle ja miehellesi kokemasi kanssa!!

Täällä takana tuulimunaraskaus viime kesältä, minkä jälkeen tulin uudelleen raskaaksi heti euraavasta kk-kierrosta (jälkivuodon jälkeen)... Eli ainakin meillä onnisti tosi pian tuulimunan jälkeen (kun oikein tähtäämällä tähtäsi ja tikutti ovista...). Eli tsemppiä teille! Älä menetä toivoa, vaikka nyt/välillä siltä tuntuukin.

Mouse rv 39+4
 
voi ei!!! :hug: olen todella pahoillani teidän puolesta :'( tämä on niin epäreilua!!!

en osaa kysymykseesi vastata kun sen mitä itse olen kokenut..keskenmenon jälkeen alkoi ovulaatiohäiriöt, minkä vuoksi edelleen kuumeillaan. keskenmenoni oli joulukuussa -07 :| se että sanotaan että keskenmenon jälkeen raskautuu helpommin voi olla totta, mutta se vaatii sen oman hormoonitoiminnan normaaliksi. keskenmeno ns. putsaa paikat niin että alkion on helpompi kiinnittyä.

kyllä uusi raskaus on parasta lääkettä keskenmenolle, toivotaan että se teille nopeasti tulisi!! :hug:
 
Mä luulen, että loppupelissä se on yksilöllistä. :hug: Ja hyvin muistan vielä noi ei koskaan enää -tunteet... :snotty:

...mutta meillä kävi tärppi ekasta tjottailu-kierrosta km:n jälkeen. Siis kahdet menkat tuli, mutta niiden kiertojen aikaan oltiin tosi varovaisia, etten kyllä ois voinutkaan tulla raskaaksi (kortsu käytössä ). Mulla tehtiin kaavinta, mutta kierto palasi heti normaaliksi. Eka oli 28, toka 24, mitkä mulle on ihan normaalit, ja väittäisin tunteneeni ovikset molemmista. :)


Tässä kierrossa kortsut jätettiin pois ja vissiin aika lailla kerrasta tärppäsi.. Tosin mulla kyllä lähti ekakin raskaus ekasta varsinaisesta yrityskierrosta (sitä ennen rytmimenetelmä ja sen aikana muutama läheltä piti tilanne, joista en kuitenkaan raskautunut..)

Vielä ollaan alussa (vasta eka päivä, kun menkat on virallisesti myöhässä ), mutta toivotaan parasta. B)

Toivotaan teillekin onnea ja että kierto palaa pian kohdilleen! :)
 
Itse sain km:n 01/07, kuukautisia ei kerennyt tulemaan kertaakaan sen jälkeen, olisko ollu maaliskuussa kun uudestaan jo plussasin (huvikseen testasin kun ei ollu menkkoja siis näkynyt) 1.11 syntyi tyttö. Uutta raskautta ei edes yritetty, ehkä yhden kerran oli raskautumiseen mahdollisuus ja heti oli tärpännyt. Aluksi luulin että toi oli joku hormooniplussa eli että näkyisi vielä plussana se edellinen raskaus, mutta toisin oli. Ja halaus ja voimia teille!
 
pikkuvadelma, voimahali tätäkin kautta!:hug:

Mullakin se ensishokki km:stä toi sen ajatuksen et ei koskaan enää! Mut toisaalta tokenin siitä suht nopeasti, ku en ollu nähny pienokaista ultrassakaan koska vkoja ol vasta 7+5 (menkoista 8+5). Mut oli se vaan niin järkytys ja surulline olin todellakin, mut noin pari vkoo siitä, ni aloin jo kuumeilla suht kovastiki.

Viel sitä tärppiä odotellessa, ny yk3 km:n jälkeen ja kierrosta en viel tiedä menikö sekasin.. Ainakaa viime kierros en varmaa ovuloinu ees ko lämmöt ei noussu ja kierto venyi vkolla. Et saa ny nähä miten täst eteenpäin (tosin pillereide jälkeen ol myös yks kierto het ku en ovuloinu ja sillonkii sen kierron pituus oli 36).
 
Me "tehtiin" vuosi kakkosta, joka onneton kiinnittyi väärään paikkaan eikä voinut elää siinä, tästä ku/km:stä on nyt syksyllä vuosi, laskettuaika on jo ohitettu.
Ja aina vaan yritys jatkuu, mitään ei tunnu tapahtuvan, vaikka oma hormonitoiminta pelaa ja mies on tutkittu priimaksi.
Nyt on vastassa semmoinen este, että lääkärit eivät ota vakavasti, kun edellisestä raskaudesta ei ole vielä kulunut vuotta, eli ollaan edelleen lähtöpisteessa, samassa tilanteessa kuin vuosi sitten.
Clomireseptin sain ongittua itselleni, mutta tulosta ei saatu, nyt jatketaan luomuna ja lähdetään syksyllä taas painostamaan lääkäreitä, jospa ne eivät enää nauraisi minua pihalle :ashamed:
 
Torkeää tuo lääkäreiden ylimielisyys. Ne on välillä niin tunnevammaisia yksilöitä. Väärä ammatinvalinta ilmeisesti.
Mikä auttaa ? Painostus? Raha kai ratkaisee. Ikävä kyllä. Se siitä suomalaisten hyvinvointiyhteiskunnasta.
 
Mäkää en tuota logiikkaa koskaan tajua et jos esim. kuumeilet MILTEI vuoden, saat plussan ja menee kesken ni eihä ne voi olettaa et no vuos viel ni jos ei tärppää ni sit vast sais apuja ja hoitoja käyttöön... Se on niin väärin!!
 
Mulle lääkäri taas sanoi eilen, että ilman muuta keskenmenon jälkeen tulee helpommin raskaaksi, vielä kun me ollaan hoidoilla tässä pitempään jo pohjustettu maastoa. Nyt mun kropan pitäisi tietää mistä on kyse. Meillä siis elämäni ensimmäinen plussa saatiin aikaan vasta IVF:llä, vaikka kummastakaan ei ole löytynyt varsinaista syytä lapsettomuuteen.
 
Minä raskauduin heti ekasta kierrosta keskenmenon jälkeen. Ja yhdelle kaverillenkin on käynyt samoin. Mulla oli clomifen- lääkitys, josta tulin raskaaksi ja sit tulikin km rv 7. Lääkärin kehotuksesta pidin 2kk tauon lääkityksessä ja lääkäri suositteli käyttämään muuta ehkäisyä sinä aikana. Itellä oli sellanen olo, et en varmaan raskaaks tuu kuitenkaan ilman lääkityksiä, niin mitäpä sitä ehkäisemäänkään. Mutta tulinpa sitten raskaaksi kuitenkin. :)
 
Meillä tärppäsi uudestaan 3. yrityskerralla ekan keskenmenon jälkeen. Ekat menkat keskenmenon jälkeen olivat tosi pitkät, mulla on tavallisesti kierto n. 30 päivää, mutta silloin ekat menkat alkoivat vasta kp 43 tai 44. Tuo seuraava raskaus meni myös kesken, ja nyt odottelen taas ekoja menkkoja...
 
Tänään kävin lääkärissä ja kysyin samalla, miksi sanotaan, että keskenmenon jälkeen raskautuu tavallista helpommin. Lääkäri selitti, että raskaus saattaa "herättää" munasarjat tavallista aktiivisempaan toimintaan ja keskenmenoa seuraavassa kierrossa saattaa kypsyä useampikin munasoluja. Kuulemma munasarjojen aktivoitumisen näkee ultrallakin. Eli toivossa on hyvä elää...

 
Mulle kävi niin että eka raskauteni päättyi ja sen todettiin olevan tuulimuna, tulin heti seuraavien kk jälkeen taas raskaaksi ja nyt koko ajan mielessä pyörii että tääkin on varmaan sellainen tuulimuna..kauheeta ku koko ajan saa pelätä semmosta )=
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä