Raskaus-kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja zina
  • Ensimmäinen viesti
zina
Plussaus viime viikolla.. Heti on herännyt miljoona ja sata kysymystä uudesta odotetusta tilanteesta. Saiskos teiltä apua/kommentteja seuraaviin kysymyksiin?
-Millaisia vitamiineja ootte nauttinu raskauden aikana? Hain juuri multivitaa joka on tarkoitettu raskaana oleville. Berocca Plussasta mietin, että onkohan turvallista käyttää?
-Luin että joka antiperspiranteissa on alumiinia, mutta mietin sitä että onkohan absolut torria (vahva hikoilun estävä tuote) turvallista käyttää noin kerran viikossa?
-Miten ootte selvinny tästä alkuraskauden jukelittomasta väsymyksestä? Missä vaiheessa helpottanut?

Kiitos kaikille vastanneille, ja muutenkin jos on kokemuksia ja vinkkejä raskauteen, niin niitä otetaan ilolla vastaan :)
 
kiko
En oo ottanu mitään erityistä vitamiinia raskausaikana, vaikka eihän se pahitteeksi ole. Mut en henk.koht. ottais montaa vitamiinia päällekkäin...
Itse olen käyttänyt kyseistä dödöä, ja juu ihan täyspäisiltä nuo kakrut näyttää...
Mä nukuin koko alkuraskauden tästä viimesestä :), pyysin iltavuoroon ja nukuin aina kahteentoista asti....
 
-
Jahas, onnea vaan!

- En nauttinut mitään vitamiineja, raudalle jouduin sitten neuvolan ohjeen mukaan jossain vaiheessa
- en oo tommosesta kuullutkaan, ihan normaalisti käytin ja edelleen käytän Rexonaa :whistle:
- no, nukkumalla aina ku mahollista, kyllä se siitä helpottaa
 
Syö terveellisesti,paljon parempi vaihtoehto kun tuo purkkivitamiinin popsiminen.
Kysy apteekista absolut torrista jos oikeesti huolettaa..
Kyllä siitä väsymyksestä ihan nukkumalla selviää.Aina kun mahdollista niin lepäile.
 
Beroccaa suosittelin nla-täti, mutta tuota multivitaraskautta söin edellisessä. Nyt en oo syönyt mitään, kun kuitenkin tuoreiden hedelmien ja marjojen aika menossa, ehkä sit taas kunhan syksy pimenee.

Dödöä oon käyttäny ihan normaalisti, lähinnä Dermosilin tai Nivean..

Kyllä piti tosiaan nukkua, painoin viel iltavuoroa 14-22 joten aamupäivät ennen töihin lähtöä meni kyllä nukkuessa. Kesti ehkä sen kolmisen kuukautta ettei mitään jaksanu tehä.
 
|O se alku väsymys oli kyllä jotain uskomatonta... mutta minulta se katosi muistaakseni n.viikolla 13-14 kuin off nappulasta yks kaunis päivä =)
vitamiinejä en syönyt mitään muutakuin loppuajasta alkoi veri arvot olla huonot niin jotain rautalääkettä söin. Ferro....ti jotain sinne päin ei nostanut arvoja sit vaihdettiin johonkin muuhun mutta en enään muista, kun on jo 11 vuotta aikaa. viimesin raskaus 6 vuotta sitten mut se meni kaikin puolin hyvin, niitä joka kertaisia jatkuvia supisteluja lukuun ottamatta.

 
Jotain foolihappoa ja magnesiumia käytin
Dödöä en omista kun en hikoa en sitten millään
nukahdin jopa töissä istualleni ja nukuin kaiken ajan minkä pystyin, esikoinen oli hoidettavana joten niin paljon ei voinut minkä olisi halunnut
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mustaakseni absolut torria ei saanut käyttää raskaana ollessa, mutta enpä mene vannomaan. kannattaa tarkistaa siitä ohjeesta
Mulla on se ohje valitettavasti kadonnut.. ja sen takia kysyinkin. ja olen saanut myös aika ristirritaista tietoa, että kannattaako sitä käyttää vaiko ei.
 
En syönyt mitään lisävitämiineja.

Ihan tavallisia dödöjä vetelin. Ei tullut mielenkään, et olis ollut niistä jotain haittaa.

Heti töiden jälkeen menin nukkumaan. Nuokuin töissä pari viimeistä tuntia. Kerran nukahdin kahvihuoneeseen :ashamed:
 
Vitamiinit: alussa foolihappoa. olin pimeen kauden vuodesta paksuna, ni vedin neuvolan käskystä d-vitamiinia myös. magnesium auttaa sit niihin levottomiin jalkoihin, joihin aika varmasti muutaman kuukauden kuluttua tutustut. berocca jäi mulla pois, ku öklötti liikaa.

dödöt: ei mun mielestä mitään rajotuksia.

väsymys: ei auta, ku nukkuminen. jos tuntuu ylivoimaselta, hae saikkua. raskaus ei oo sairaus, mut äidin ei kyllä anneta uuvutta itteaan jo ennen lapsen syntymää, ni jaksamisen puutteessa saa sairaslomaa.

ONNEA! :flower:
 
hermian haamu
Vitamiinit mä söin sitä raskaus multitabvia alussa yhden tabun per päivä, sit lokakuusta eteenpäin 2 tabua dee- vitskun takia. Ja lisäksi multi kalkki soloa. foolihappoa en oo erikseen syönyt.

dödöstä: Mun tökötti ei ollutkaan absolut torria vaan triple drytä. Sen käyttöohjeissa ei ainkaan ollut mitään mainintaa, että raskaus estäisi käyttöä. Itse tosin oon pärjännyt ihan normi tuotteilla raskausaikana.

väsymyksestä :mulla tais se väsymys helpottaa rv 12 jälkeen.

ONNEA!
 

Yhteistyössä