Raskausajan laihtuminen

Sellaista kyselisin, että onkohan raskausajan laihtuminen jotenkin haitallista vauvalle?

Tilanne on se, että koko ensimmäisen kolmanneksen minulla on ollut aivan hirveää pahoinvointia, enkä saa ruokaa oikein mitenkään alas, saati pysymään sisällä. Loppua tälle ei näy. Päivän kalorimäärä on yleensä siinä 900kcal molemmin puolin, usein vähemmän, välillä vähän enemmän. Yleensä myös vatsa menee ihan sekaisin jos saan syötyä yhtään isomman aterian kerralla. Neuvolassa työntekijä vain totesi että onhan minulla mistä laihtua, kun kerroin tästä...
Itseltäni löytyy kyllä sitä ylimääräistä mistä laihtua noin kymmenen kiloa, mutta onko tämä nyt kovin terveellistä?

Lisäksi neuvolassa mitattiin verenpaineeni, joka oli hyvinkin matalalla ja siitä johtuen minun on ollut vaikea harrastaa minkäänlaista liikuntaa kun päässä alkaa heittää niin helposti, sekä väsymys on ollut todella voimakasta. Lisäksi tuo vähäinen kalorimäärä vain heikentää oloa.. Neuvolan työntekijä vain totesi sen olevan matalalla, kommentoimatta asiaa sen enempää.
Painoa en ole mitannut viime neuvolakäynnin jälkeen, mutta tuskin se tällä ruokavaliolla ainakaan yhtään nousee...

Eli siis tälleen tiivistettynä, onkohan tällainen laihtuminen raskausaikana oikeasti turvallista vauvalle ja minulle? Ja jos jollain on vinkkejä matalaan verenpaineeseen liittyen, niin otetaan mieluusti vastaan! :)
 
Miulla oli samoja ongelmia, paitsi en oksentanut. Mutta sellainen vellova olo jatkuvasti, niin ei hirveesti pystynyt syömään. Miulla oli aina pussi manteleita kotona ja reissussa ja napsin niitä aika usein. Muutenkin kun vaan saisi suht usein jotain pientä syötyä ja muistaa juoda usein. Kyllä se vauva tosiaan omansa ottaa.

Miulla myös tosi matalat paineet. Itse oon yrittänyt muistaa juoda paljon vettä ja oon nukkunu päiväunia aina ku siltä on tuntunu. Tietysti sitten muistaa välttää niitä nopeita ylösnousuja jne. Miulla ainaki selällään makoilu on aiheuttanu varsinki tässä loppuvaiheessa sellasta paineentunnetta pääkopassa ja siitä noustessa meinaa taju välillä tippua. Mutta sitähän ne sanoo että mielummin matalat kun korkeat verenpaineet. :) neuvolassa kysyi vielä että onko meillä jotenkin erityisen vähäsuolainen ruokavalio. o_O:LOL: en tiedä oliko tästä vastauksesta mitään hyötyä mutta ainakin samaistua osaan :LOL: ja tosiaan ainakin mie oon näitten olojen kanssa selvinny tänne viikolle 41+4 asti, parin päivän päästä käynnistykseen jossei itsekseen lähde synnytys käyntiin... :geek:
 

Yhteistyössä