Raskausdiabeetikot.Paljonko teillä vauvan painoarvio n.31viikolla???

Eli siinähän se kysymys tulikin jo =)
Itse kävin eilen sairaalassa 3D ultrassa ja vauva on nyt 1170g ja viikkoja on 31.
Eli todella pieni on vielä menee miinus 10 käyrää,mutta kasvaa kumminkin koko ajan omalla käyrällään.
Jos samaa vauhtia kasvaa,niin vaikka syntyisi laskettuna aikana paino olisi jotain 2500 tai alle..
Insuliinia pistän pitkävaikutteista aamupäivällä ja illalla 12 yksikköö.
 
Mulla ei siis ole ollut diabeetesta mutta vastaan silti. :D mun eka vauva syntyi 29+5 ja painoi 970g. toka painoi noilla viikoilla n.1100g ja kun syntyi 35+5 painoi 2520g. se kasvu yleensä kiihtyy niillä viimeisillä viikoilla, ei kasva koko aikaa samanlailla. kolmannen painoa en noilla viikoilla muista, vaikka siitä on vähiten aikaa. :D
 
Ines
Kävin viimeviikolla diabetes ja äitipolilla kontrollissa vk30+2. Ultrassa lapsen koko oli n.1520g eli tasan keskikäyrällä ollut koko ajan.Jos kasvaa tasaisesti n.vk38-39 oletettu syntymäpaino olisi n.3500g . Pistän insuliinia pitkävaikutteista illalla 12yksikköä ja aina ennen aterioita nopeavaikutteista insua 8-14 yksikköä, riippuen ruuan laadusta. Just insujen takia joudun käymään joka 3viikko tarkoissa kontrolleissa.
 
mä käyn noissa kontrolleissa insuliinejen takia ja vauvan koon takia 2viikon välein.
Mut siis eihän mun ensimmäinenkään lapseni painanut syntyessään kun 2890 ja syntyi laskettuna päivänä.tosin silloin ei ollut tuota diabetesta.
kun oon ymmärtänyt, että raskausdiabeetikoille tulee isompia vauvoja,mutta kai tuo lääke sit tasaa kasvua. Kun vaan hyvis ajoin aletaan käyttämään..itse olen piikittänyt jo viikoilta 20lähtien
 

Yhteistyössä