Raskausdiabetes ja laskettuaika?

  • Viestiketjun aloittaja Miss Elvis harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä voidaan antaa mennä, mutta yliaikaisia aina seurataan ja diabeetikkoäitien vauvojen kokoa varsinkin. Kaikki on aina tilannekohtaista ja harkitaan yksilöllisesti joten varmaa vastausta tähän voi antaa. Niin ja yliaikainen on siis yli 42 viikkoa..
 
Mulla ruokavaliolla hoidettava raskausdiabeettes toisella odotuksella. Annettiin mennä yli 41+3 ennen kuin käynnistettiin. Itse halusin kun tukala olla vaikka lääkäri sano että oitais odottaa josko lähtis itekseen tulemaan. Tyttö olikin vain 2930g ja 47 cm pitkä sievä pikkuneiti :hug:
 
Carlona
Niin mullahan insuliinihoitoinen rask. diabetes, mutta lääkärit sanoo että se ei ole sokerivauva (mahanympärys pieni ja keskikokoinen). Siksi annetaan mennä lasketun ajan yli. Mutta diabeetekseen liittyy muita riskejä esim. istukan toiminnan häiriöt ja raskausmyrkytys, jotka saattavat tulla lopussa ja siksi voivat käynnistää. Kääk, mä pelkään käynnistystä. Tulis ulos luonnollisesti.
 
No mulla khdesti insuliinoi hoitoinen rd. esikko sytny rv 35+2, joten hänen kohdalle ei ehditty ees jutella käynnistyksestä.

Toisen kohdalla on lääkärissä 36+2 ja sillo varattiin seuraava aika rv 39:lle. sanos vaan että jollei sitä enen tuu niin tuolloin varmaan sit katellaan käynnsitämistä. No päätti tyttö sit syntyy rv 38+2.

Eli ilmeisesti TYKSissä eivät olis kovnkaan pitkälle la jälkeen päästäneet.

Niin ja tosiaan yliaikinen on vast rv 42 jälkeen.
 
Mulla alettiin käynnisteleen 39+3 viikoilla, painoarvio oli rv39+0 4200g.
Lopulta tyttö syntyi laskettuna päivänä sektiolla. Paino 3,9kg. Että tuo painoarvio oli hieman yläkanttiin. On varmaan hyvin tapauskohtaista annetaanko mennä yli. Mulla oli kohdunsuu aikalailla kypsymätön, muuten olisi varmaan alettu käynnistelemään jo aikaisemmin. :)
 
Mulla oli insuliini hoitonen raskausajan diabetes. Rv37 alkaen kävin viikottain painoarviossa ja isoa ipanaa lupailtiin. Rv39+2 painoarvio oli 4,2kg ja lääkäri kysyi mitä mieltä olen sektiosta? Sanoin että vähän kauhistuttaa ja että toivoisin alatie synnytystä. Minun toiveesta johtuen synnytystä alettiin käynnistelemään rv39+6 ja poika syntyi rv40+3. Kokoa pojalla oli 51cm ja 3910g, joten oli hieman pienempi mitä lupailtiin...parempi niin! Synnytyksen käynnistyksestä ei jäänyt muita huonoja muistoja paitsi se turhautuneisuus, kun jokapäivä odotti jotain tapahtuvan ja vasta viidentenä päivänä päästiin tosi toimiin!

Tsemppiä synnytykseen!!

T: Tiuhti ja "möhköfantti" 6vko
 
Itsellä oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes. Itse vaadin käynnistystä laskettuna aikana, eka lapsi kun oli 4680g. painoa seurattiin loppuajasta tiuhempaan ja kun menin käynnistykseen arvio oli 4,2kg. lapsi syntyi kahden päivän päästä ja painoi 4570g.
 
Paupeli
itelläni on ihan ´oikea´diabetes,jo 12v takana.Olisi käynnistetty viim.rv 37 mutta tyttö lähti ite tulemaan rv 34+1 ja syntyi rv 34+2.Oli erittäin makrosominen,juuri tuuon diabeteksen takia.
 

Yhteistyössä