Raskaushieronta - kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Raskaushieronta kokemuksia kellään? Mulla prakaa paikat nyt ihan huolella ja oli pakko varata raskaushieronta ensi viikolle. Millaista se on? Onko ollut hyötyä?

Olisin halunnut mennä ihan normaaliin hierontaan mutta sitten luin jonkun hierontalafkan sivuilta etteivät suosittele tuotteitaan alkuraskaudesta. Itselläni siis raskaus jo pitkällä mutta koin parhaaksi varata raskaushieronnan, jossa ainakin tekijä sitten tietää mitä tekee :)
 
Mä kävin raskausaikana hieronnassa jostain puolivälistä melkein loppuun asti. Ihan normihierontana varasin, mutta hierojana äitiysfysioterapiaan erikoistunut fyssarihieroja. Hieronta tehtiin kyljellä maaten ja tyynyillä asentoa tukien. Mulla käsiteltiin pakarat ja selkä, välillä myös niska-hartiaseutu. Muuta eroa en huomannut kuin tuo asento. Ja tietty jo asennosta johtuen ei ollut sellaista runnomista kuin normi urheiluhieronta. Mulla lisäksi mobilisoitiin lantion ja häpyluun aluetta liitoskipujen vuoksi.
 
raskaushieronta
Raskausajan hieronta on niin ihanaa! Todellakin suosittelen ihan kaikille odottajille.

Just niin kun Annmariii sanoi niin se raskaus hieronta on vähän hellävaraisempaa ja asento siinä on tuollainen kylkimakuu. Mä kävin raskaushieronnassa myös suunnilleen puolivälistä synnytykseen saakka vähän yli kuukauden välein. Raskaushieronta on ihan parasta!

Suosittelen hierontaa sitten myös synnytyksen jälkeen kun imetys ja huonot nukkumisasennot alkaa jumittaa selkää ;)
 
vierailija
Jaahas, tais mennä raskaushierontasuunnitelmat uusiksi tän koronan takia. Noh, tärkeämmät asiat ensin. Jos jollain on hyviä vinkkejä miehelle raskaushierontaa ajatellen niin saa antaa :D
 
Fasciapalloa tai muuta kovaa palloa jos löytyy niin sillä on hyvä rullata seinää vasten selkää ja hartioita, tuntuu oikeen hyvältä :D keskiselästä alaspäin ei toki saa mennä rullaileen, näin ohjasi raskaushieroja :)
 

Yhteistyössä