Raskausjan alhainen verenpaine?

MUlla oli tänään neuvola ja verenpaine 94/64 eli vissiin aika alhainen. Te keillä ollut sama tilanne niin miten jatko...onko seurattu tai hoidettu mitenkään?
Itsellä terkkari vaan päivitteli et mahtaa huimata ja laittoi seuravaan käynnin vasta 5 viikon päähän lääkärille......
pitäskö tästä olla huolissaan?
 
Mulla oli tosi alhainen verenpaine raskaana, 90/60 oli ihan vakio, alempanakin kävi.

Huimasi, joo.

Salmiakkia ja suolaa :p ja tervettä varoivaisuutta (mulle ei esim. tullut mieleenkään pyöräillä raskausaikana).
 
Ei tarvi olla huolissaan. Mulla oli yleensä yläpaine ihan hyvä mutta alapaine oli alimmillaan 40. Sitä voi nostaa juomalla paljon ja syömällä salmiakkia tai lakritsia(mulla ei tosin auttanut). Muuta haittaa siitä ei ainakaan mulla ollut paitsi tuo huimaus.
 
Moi
Mulla on molemmista raskauksista ollut tosi alhanen verenpaine. Ei ole seurattu mitenkään. Toki ovat olleet huolissaan, mutta koska oon sanonut, että ihan ok olo, niin... Mulla tosin on muutenkin alhainen verenpaine.
Meillä on kotimittari ja sillä katoin verenpaineen raskausaikana jos tosi huonoks olo meni, mutta siitä sitten tiesi, missä vika... Ei siis tarvi huolestua, Joillain vaan on!
 
Suolaa (ei pan) ja salmiakkia suositeltiin mullekin, ihan luvan kanssa mutta luonnollisesti kohtuudella.

Varovaisuutta, hitaasti ylös jos istut tai makaat. Ei siitä ainakaan mulla sen kummoisempia haittoja ollut.

Ihan noin alhaisia mulla ei ollut 107/70 noin suurinpiirtein.
 
juu mulla kans, muutenkin on alhainen ni raskausaikana meni vielä alemmas. sairaslomaa sain loppuajasta ku huimas ja sit söin lakuja et nostas verenpainetta mut toi kantsii tarkistaa neuvolasta ku sitä ei kai enää suositella...siit kuitenkin 5v aikaa...
 
Minulla on matala verenpaine ihan muutenkin ja raskausaikana se laski entisestään. Suolakurkkuja on kehotettu syömään (ei tietenkään raskaana älytöntä määrää ), mutta ei sen kummempaa. Eipä sille oikein mitään ole tehtävissä - ja sitä paitsi siihen tottuu. :)
 
rtyi
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
tervettä varoivaisuutta (mulle ei esim. tullut mieleenkään pyöräillä raskausaikana).
on sit vissiin toi "terve" varovaisuuskin aika suhteellista ja yksilöllistä. Tietysti jos pyöräily tekee pahaa niin sit mut ihan vaan terveen varovaisuuden takia ei kannata jättää pyöräilemättä. Tosin näillä keleillä voi tuo harrastus melko epätervettä ollakki :DDD
 
Alkuperäinen kirjoittaja rtyi:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
tervettä varoivaisuutta (mulle ei esim. tullut mieleenkään pyöräillä raskausaikana).
on sit vissiin toi "terve" varovaisuuskin aika suhteellista ja yksilöllistä. Tietysti jos pyöräily tekee pahaa niin sit mut ihan vaan terveen varovaisuuden takia ei kannata jättää pyöräilemättä. Tosin näillä keleillä voi tuo harrastus melko epätervettä ollakki :DDD
Jos ja kun pyörryttää tosi alhaisen verenpaineen takia niin idioottihan sitä olisi jos fillarin selkään hyppäisi...multa lähti taju pari kolme kertaa viikossa yhdessä vaiheessa. Ei, ei tullut mieleenkään pyöräillä raskausaikana.
 
f
mulla oli eka käynnillä 110/60, tokalla 118/50 ja neuvolatäti pyöritteli päätään.. itse olin hiljaa ja myhäilin koska mulla on yleensä tooooosi paljon alhaisemmat paineet :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja f:
mulla oli eka käynnillä 110/60, tokalla 118/50 ja neuvolatäti pyöritteli päätään.. itse olin hiljaa ja myhäilin koska mulla on yleensä tooooosi paljon alhaisemmat paineet :)
Tuo on muuten huvittavaa. Itse on aivan rauhallinen, kun omasta mielestä lukemat ovat hyvät, mutta lääkäri / hoitaja on hädissään. Veikeä tilanne. :)

 
maissihiiri
Salmiakkia ja suolaista voi kokeilla, mutta ei ne ainakaan mulle auta... ja sitten tohon huimaukseen voi vaikuttaa sekin jos ei oo tarpeeksi juonut, eli paljon pitää juoda vettä. Eipä siihen oikein mitään takuuvarmaa lääkettä oo :( Ja muistaa rauhallisesti nousta ylös ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Salmiakkia ja suolaista voi kokeilla, mutta ei ne ainakaan mulle auta... ja sitten tohon huimaukseen voi vaikuttaa sekin jos ei oo tarpeeksi juonut, eli paljon pitää juoda vettä. Eipä siihen oikein mitään takuuvarmaa lääkettä oo :( Ja muistaa rauhallisesti nousta ylös ym.
niin ja muistaa syödä. mä pyörtysin ainoan kerran elämässäni esikoista odottaessa kun menin aamulla suihkuun enkä ollut syönyt mitään.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Salmiakkia ja suolaista voi kokeilla, mutta ei ne ainakaan mulle auta... ja sitten tohon huimaukseen voi vaikuttaa sekin jos ei oo tarpeeksi juonut, eli paljon pitää juoda vettä. Eipä siihen oikein mitään takuuvarmaa lääkettä oo :( Ja muistaa rauhallisesti nousta ylös ym.
niin ja muistaa syödä. mä pyörtysin ainoan kerran elämässäni esikoista odottaessa kun menin aamulla suihkuun enkä ollut syönyt mitään.
Juu syöminenkin tärkeetä, mä pyörryin yhtenä kuumana päivänä kesällä bussipysäkille kun olin ultraan menossa :/ Ei ollu kauheen kivaa. On se kyllä väärin että korkeeseen verenpaineeseen on lääkkeet mutta matalaan ei :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Salmiakkia ja suolaista voi kokeilla, mutta ei ne ainakaan mulle auta... ja sitten tohon huimaukseen voi vaikuttaa sekin jos ei oo tarpeeksi juonut, eli paljon pitää juoda vettä. Eipä siihen oikein mitään takuuvarmaa lääkettä oo :( Ja muistaa rauhallisesti nousta ylös ym.
niin ja muistaa syödä. mä pyörtysin ainoan kerran elämässäni esikoista odottaessa kun menin aamulla suihkuun enkä ollut syönyt mitään.
Juu syöminenkin tärkeetä, mä pyörryin yhtenä kuumana päivänä kesällä bussipysäkille kun olin ultraan menossa :/ Ei ollu kauheen kivaa. On se kyllä väärin että korkeeseen verenpaineeseen on lääkkeet mutta matalaan ei :whistle:
Kyllä siihenkin kuulemma on, niitä ei vain kovin helpolla anneta. Ainakin minulle lääkäri kerran sanoi, että harkitaan sitten lääkitystä, jos et mitenkään muuten selviä. Mutta että niitä ei alhaiseen verenpaineeseen tavata antaa.

Päätin sitten selvitä ilman, enkä enää niitä tarvitsisikaan. Vaivaan on jo niin hyvin sopeutunut.
 

Yhteistyössä